Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brottsligt eller klantigt?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
GC1
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,619896,00.html

om upg i media stämmer, i det här fallet finns anledning att tro det främst pga ursäkterna, är det då rätt att man kan be om ursäkt och sedan köra på i samma hjulspår som innan?
även om man kan tycka att om man är arbetslös så har man inget bättre för sig så kan jag tycka att det luktar lika illa som när man ser demonstrationer i nordkorea för att hyll aledaren där om man hotar arbetslösa till att visa facket och den socialdemokratiska rörelsen sitt stöd.
Krook
QUOTE (BrB 4 Kap 4§)
Den som genom misshandel eller eljest med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar annan att göra, tåla eller underlåta något, dömes för olaga tvång till böter eller fängelse i högst två år.

Obs: egen fetstil.

Detta kan vara tillämpbart men det är inte helt glasklart.

/Krook
caridon
Även om jag inte är hundra på vilka paragrafer som är tillämpliga i detta fallet, så är det i alla fall grovt tjänstefel av arbetsförmedlaren.
Avsked med omedelbar verkan är en bra start.

Sen är frågan om killen från bygnads kommer undan ?

/C

Edit: stavfel
J-Star
QUOTE (caridon @ Mar 19 2005, 19:38 )
Även om jag inte är hundra på vilka paragrafer som är tillämpliga i detta fallet, så är det i alla fall grovt tjänstefel av arbetsförmedlaren.

/C

Mm... gärna *innan* utredning och eventuellt rättsligt efterspel va? Guilty until proven innocent?

/J
GC1
QUOTE (J-Star @ Mar 20 2005, 01:56 )
QUOTE (caridon @ Mar 19 2005, 19:38 )

/C

Mm... gärna *innan* utredning och eventuellt rättsligt efterspel va? Guilty until proven innocent?

/J

Absolut!

däremot så undrar jag hur det står till och hur stort mörkertal vi har i sådana här frågor, där politiskt aktiva använder andra opolitiska instutioner för politiska ändamål.....
GC1
Typiskt mig att vara disträ...
En kamrat påtalade att det här ärendet nämnts på text-tv, jag har givetvis missat det, finns det någon mer observant i församlingen som har ledtrådar?
Anders G.
QUOTE (GC1 @ Jan 31 2007, 16:04 ) *
Typiskt mig att vara disträ...
En kamrat påtalade att det här ärendet nämnts på text-tv, jag har givetvis missat det, finns det någon mer observant i församlingen som har ledtrådar?

Åtal är väckt.
http://www.stpress.se/zino.aspx?articleID=11613
Lt.E
QUOTE (Anders G. @ Feb 1 2007, 11:42 ) *

Det var väl bra.

Man kan ju hopaps att han är fd. arbetsförmedlare idag.
Kaliber600
Enligt vad som står i första artikeln och i den andra, så är han förmodligen fortfarande arbetsförmedlare:

Nämnden ansåg inte att händelsen gav saklig grund för avskedande eller uppsägning.
Lt.E
QUOTE (Kaliber600 @ Feb 4 2007, 16:41 ) *
Enligt vad som står i första artikeln och i den andra, så är han förmodligen fortfarande arbetsförmedlare:

Nämnden ansåg inte att händelsen gav saklig grund för avskedande eller uppsägning.

Återigen ett fall där den allmäna rättsuppfattningen skiljer sig från personalansvarsnämndens.
GC1
QUOTE (Lt.E @ Feb 4 2007, 16:28 ) *
QUOTE (Anders G. @ Feb 1 2007, 11:42 ) *

Det var väl bra.

Man kan ju hopaps att han är fd. arbetsförmedlare idag.

Han kan säkert få jobb som rekryterar hos Byggnads?
Han har ju visat framåtanda och nytänkande...

Sånt här ser ju trist ut när man från fackligt håll med stridsåtgärder vill tvinga in företag i avtal och anställda i sina led.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.