Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kopplingsschema telehjälm 5 eller 9
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
The Swede
Jag söker ett kopplingsschema för telehjälm 5 eller 9 så att jag kan göra en modifiering för att koppla in i datorn.
Tänkte att man kunde använda hjälmen när man spelar och använder Ventrilo.

The Swede pansar2.png
henke
Den primära funktionen med hjälmen jag tror du eftersöker när du skall ha den framför datorn är dess skydd mot trubbiga föremål, tex kavlar, stekpannor och kastruller.

- SWEDE!!! Sitter du där framför dumburken igen och leker krig - ZWOOONK!! bong.gif

smile.gif

Annars kan du väl använda diod-funktionen på en multimeter för att se vilken sladd i kontakten som går till hörlur, resp mikrofonen.
Vargas
Jag är mest förvånad över det faktum att The Swede inte gjort detta tidigare. laugh.gif
The Swede
QUOTE (Vargas @ Mar 19 2005, 11:05 )
Jag är mest förvånad över det faktum att The Swede inte gjort detta tidigare. laugh.gif

Slöhet min vän, slöhet biggrin.gif

Tanken har funnits länge men det har aldrig blivit något konkret.

The Swede pansar2.png
simon
Var får man tag i en komplett telehjälm?

EDIT: Nej, jag är inte ute efter en. Bara nyfiken på hur man lyckas få labbarna på en sdåan.
The Swede
QUOTE (simon @ Mar 19 2005, 15:07 )
Var får man tag i en komplett telehjälm?

EDIT: Nej, jag är inte ute efter en. Bara nyfiken på hur man lyckas få labbarna på en sdåan.

Lite överallt, kontakter är alltid bra att ha. biggrin.gif
4425
Snygg syn jag fick framför ögona nu! laugh.gif
Snacka om ont i nacken efter ett par timmars lirande.
Men ack så tuff du lär känna dig när du dräper virtuella fiender iförd telehjälm 9
The Swede
QUOTE (4425 @ Mar 19 2005, 15:53 )
Men ack så tuff du lär känna dig när du dräper virtuella fiender iförd telehjälm 9

Det går ju faktiskt att plocka av det ballistiska skalet. Då är hjälmen riktigt lätt att bära.
simon
QUOTE (The Swede @ Mar 19 2005, 18:44 )
QUOTE (4425 @ Mar 19 2005, 15:53 )

Det går ju faktiskt att plocka av det ballistiska skalet. Då är hjälmen riktigt lätt att bära.

men inte lika 1337..... Malajn.gif

biggrin.gif
Mattsson
Verkar som ett ganska skönt projekt du har där Swede, men hade du tänkt att använd den befintliga kabeln eller dra helt nytt?
The Swede
QUOTE (Mattssonmannen @ Mar 20 2005, 11:35 )
Verkar som ett ganska skönt projekt du har där Swede, men hade du tänkt att använd den befintliga kabeln eller dra helt nytt?

Jag hade tänkt att modifiera den befintliga spiralkabeln, efter skarven.
På så vis slipper jag mecka i själva hjälmen.
Om det blir telehjälm 5 så kommer jag isåfall att spela med strupmikrofon och RL-omkopplare på bröstet. biggrin.gif
Jag är dock inte värst, en kille jag känner på FMV ville ha tag i ett kopplingsschema till skyttens riktdon på Strv 102. Han skulle ha det när han spelar Steel Beast. biggrin.gif

The Swede pansar2.png
Mattsson
Mitt tips är att summra kablarna eller att helt nya kablar i hjälmen. smile.gif

Ang din polare: biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.