Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Iran köper missiler.
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
Pages: 1, 2, 3, 4
J-Star
QUOTE (GrodanBoll @ Jul 14 2005, 20:43 )
QUOTE (skaya @ Jul 14 2005, 19:26 )
PATRIOT MISSILE AIR DEFENSE SYSTEM ska klara ballistiska missiler.
*

Ska klara ja, men i realiteten har det väl knappast funkat felfritt. Har hört olika versioner om vad patriot presterade under ODS, allt från att Patriot skulle hha varit helt sopkassa till att de funkat riktigt hyggligt.
*

Patriot fungerade sopkass under ODS därför att systemet hade en bugg som gjorde att träffsäkerheten minskade allteftersom tiden gick. Hot-fixen för det vara att boota om systemet ofta. Men informationen om detta gick inte ut som den borde.

http://en.wikipedia.org/wiki/MIM-104_Patriot

Efter att den buggen fixats sägs systemet vara bra.

/J
Skåp 36
QUOTE (GrodanBoll @ Sep 7 2005, 15:35 )
Jag håller med dig om att det vore bäst om mullorna i Iran försvann, och att landet konde gå mot demokrati. Säkerligen är också det vad majoriteten av iranierna själva vill. Men jag tror knappast den processen kommer underlättas av ett bombanfall på de iranska kärnkraftverken. Det finns få saker som kan ena ett splittrat land så mycket som ett yttre hot.

Dessutom tror jag mullorna i Teheran inte är odelat negativt inställda till den amerikanska invasionen av Irak. Iran kan komma att tjäna en hel del på den genom att flytta fram sina possitioner i den shia dominerade södern när den Irakiska nationalstaten bryter samman. (För det kommer den säkerligen göra när de amerikanska styrkorna till slut tvingas dra sig tillbaka).
*

Jag tror inte processen underlättas av bombanfall på kraftverken, utan raserar stabiliteten, men jag håller verkligen med dom att mullorna skulle tjäna på ett yttre hot för att hålla ihopp folket, lika så att de gnuggar händer iväntan på Iraks kolaps.

vad gör man om man badar i Irak?....
Man badar i rakvatten
laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.