Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gissa Nationalitet
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > LUFT
FNYXA

Denna bild tog en bekant till mig för 4 dagar sedan någonstans över Europa
Planet ser väl många kanske att det är en F 16 MEN vilket lands Flygvapen???
Adam Wilhelm
Hollands
FNYXA
Rätt svarat
Erik_G
Det där var väl enkelt..
men kan ni denna då:
QuizQuoz
chansar på långbortistans flygvapen ;)
Gerle
Uruguay.
ArtMan
Argentina?

Angående första bilden. Hade inte Tjekien nåt liknande? Cirkel med tre trianglar...
NisseNord
Självklart så han Gerle före med vad jag skulle säga.

Fast om man ingnorerar de och bara tänker på färgerna, en överstruken flagga från Argentina, det måste väll vara Falklandsöarna biggrin.gif
Nattsork
hur tog han bilden?
Stella-Polaris
QUOTE (ArtMan @ Mar 19 2005, 11:29 )
Argentina?

Angående första bilden. Hade inte Tjekien nåt liknande? Cirkel med tre trianglar...

Haller med Art man? Kanske man andrade efter Tjekoslovakiens delning. Men visst ar det en Tjekisk symbol??
NisseNord
Den lilla oragna cirkeln i mitten gör den hollänsk
Erik_G
QUOTE (Gerle @ Mar 19 2005, 11:26 )
Uruguay.

Klockren träff..

Uruguay.. används även som en rektangel placerad på fenan.

/E
Erik_G
QUOTE (ArtMan @ Mar 19 2005, 11:29 )

Jo, Tjeckiens är ganska så lik, men eftersom tjeckien valt ett annat flygplan som stridsflygplan (som dessutom kommer ha nationalitetsbeteckningarna i low-viz grå) så är det ganska så givet att det handlar om det sedan länge F-16 användande Nederländerna.

/E
Stella-Polaris
QUOTE (NisseNord @ Mar 19 2005, 12:13 )

Det ar just det orange centrum som jag inte ser pa bilden
imint
QUOTE (Stella-Polaris @ Mar 19 2005, 12:24 )
QUOTE (NisseNord @ Mar 19 2005, 12:13 )

Det ar just det orange centrum som jag inte ser pa bilden

Avsevärt tydligare på bilden är divisionsmärket som gör det väldigt tydligt att det är ett Holländskt plan.
106
Som jämförelse
Nederländerna: Tjeckien (Tjeckoslovakien):
Som ni ser skiljer sig, förutom den orangea pricken, ordningen på färgerna.
Rokare
Middag

Mitt gamla FVRF/flygtok-minne sviker mig.. Vill minnas att jag sett ett emblem som ser ut ungefär som det högra som 106 visar. Dock med den skillnaden att det sticker ut ett strek motsv 90 grader åt höger från linjen mellan det vita och röda fältet.. Förstår ni hur jag menar?

Är jag helt lost, eller har ett sådant nationsemblem existerat.. just med det extra strecket..

GMY
belze
Med risk för att framstå som en riktig loser utan liv så:
Planet är en F-16 Fighting Falcon MLU (Mid Life Update). Och som sagts innan är det ett holländskt plan.
Mer nördfakta:
Planet kommer från Volkel Vliegbasis (Flygbas Volkel) och tillhör 311 squadron där. Skvadronen är i huvudsak inriktad på fotospaning.
Nöjda? gasmask.gif
FNYXA
Ni är otroliga...Vad skulle Sverige göra utan er.... biggrin.gif

Glad Påsk
Stella-Polaris
QUOTE (belze @ Mar 25 2005, 00:37 )
Planet är en F-16 Fighting Falcon MLU (Mid Life Update). Och som sagts innan är det ett holländskt plan.
Mer nördfakta:
Planet kommer från Volkel Vliegbasis (Flygbas Volkel) och tillhör 311 squadron där. Skvadronen är i huvudsak inriktad på fotospaning.
Nöjda? gasmask.gif

Vad heter piloten? Malajn.gif
imint
QUOTE (Stella-Polaris @ Mar 25 2005, 11:55 )
QUOTE (belze @ Mar 25 2005, 00:37 )
Mer nördfakta:
Nöjda? gasmask.gif

Vad heter piloten? Malajn.gif

Är det inte intressantare vad fototolken som analyserade heter B) Malajn.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.