QUOTE (EO4 @ Mar 20 2005, 14:43 )
QUOTE (Rokare @ Mar 17 2005, 19:50 )
@röjsop
KJ har funnits överallt, men bara utbildats på KA1 och KA2. Du tänker nog på 7.e KJ Komp som var placerad där... har sett dem in action på repöving.... Oh my good ;)
GMY
604:e KJkomp var förlagda på KA 5 under krigsförbandsskedet utbildningsår 1996/97. Det var väl standardförfarande att KJkomp flyttade till det förband som producerade aktuell AMFBAT eller KJkomp vid krigsförbandsskedet. Tror man paddlade en distanspaddling längs höga kusten.
EDIT: även jag har sett 7:e KJ (då konverterade till 605:e KJ) in action. "Boyz wit attitude" B). Stormningen av Holmögadd fick Omaha beach att framstå som ett tupperwareparty

Och så hamnade jag ruskigt OT, men men...
Jo du Holmögadd var styggt, undertecknad var blågul på 7.e/605e. Alltid trevligt att smsa sin bardomskamrat som "lumpade" på fast KA på ön.
"Hörde att det var lite Fi hos er, titta västerut efter Hkp ;)"
Och 7.e KJ kom med besked...
Sen kan det ju tilläggas att Fi hade strf 90 motsv, således hade vi nog inte kommit ner levande ur skyn, men trevligt var det.. ;)
GMY
ps. Angånde"Funnits överallt" - "Endast på Ka1/Ka2" det var liksom så jag menade.. uttryckte mig nog lite oklart. ds