Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vapeninspektion
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Johnnie
Var på P10 igår för den årliga vapeninspektionen , Vapenteknikern sa då till mig att , jag citerar: Nu ska vi se om ditt vapen blir det första som vi godkänner idag!
Jag frågade naturligtvis varför han sa så!
Pga av att P10 ska läggas ner så får vi lov att åka till Linköping i framtiden om vi ska på inspektioner , hämta eller byta material , därför blir det inga årliga vapeninspektioner framöver , i och med det har dom skärpt kraven på vapnen , minsta lilla och vapnen måste bytas , och dom hade återkallat mer eller mindre alla vapen hittills som kommit in!
Undrar då lite , är det här något nytt som gäller alla eller gäller det bara P10 och andra regementsorter som läggs ner???
Det enda jag vet är att det kommer att bli riktig koma att åka ytterligare 12 mil "enkel"!!! angry.gif
Panzerfaust
För oss vart det ingen skillnad. Dalregements gruppen vart ju kvar ändå. Så vi åker ju dit när det är något, tror dom har två-tre byggnader kvar.

Låter mystiskt att dom lägger ner även den biten? :(
skinner
Likadnat för Västerbottens gruppen i Umeå. Dom huserar en gammal kasern och flera föråd, garage samt en byggnad med föreläsningssalar fast den delar dom med Skyddscentrum. Låter knäppt att allt försvinner från P10 då Södermanlands gruppen håller till där.
Johnnie
Södermanlandsgruppen ska bort oxå , ska slås ihop med västmanlandsgruppen!
Och den info som jag har fått så ska allt som har med P10 bort! angry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.