scattergun
Mar 16 2005, 11:09
Finns något Hogue Handall, Pachmayr eller liknande slip-on som passar AK4?? Skulle verkligen vilja ha ett mera fylligt grepp på min AK, men hittar bara för dubbelradiga autos..... :(
Provade för din skull ett hogue handal för stor pistol som jag hade liggande och det passade!
Flamdämpare
Mar 16 2005, 14:05
Jag använder en bit cykelslang. Du kan ju ta en längre bit och dubbelvika den så blir det ett tjockare grepp.
scattergun
Mar 16 2005, 16:37
Var inne på Hogues sida nu och där rekommenderar dom Handall Jr för AR15. Sitter greppet tajt på AK´n om man använder standard Handall??(som ju dessutom finns i OD Green!!)
Är en sådan "modifiering" tillåten?
Nifelhel
Mar 16 2005, 18:10
QUOTE (simon @ Mar 16 2005, 16:57 )
Slip-on är inte en modifiering. Bara en bit gummi som du trär över pistolgreppet.
Andrew
Mar 16 2005, 18:12
QUOTE (Nifelhel @ Mar 16 2005, 18:10 )
Slip-on är inte en modifiering. Bara en bit gummi som du trär över pistolgreppet.
Risken är dock att du får en utskällning och dessutom självantänder och brinner upp !
Hensoldt
Mar 16 2005, 18:17
Man kan dessutom få det riktigt snyggt.
Ta bort handtaget från underbeslaget, trä över slangen, gärna en slang av den gamla sorten som e lite tjockare, sätt tillbaka handtaget å kör skruven igenom gummit så ser det riktigt proffsigt ut.
Det e däremot ett jäkla slit å trä på gummit! (det där lät)...
Hade jag vetat hur man lägger upp en bild hade ni fått sett på snygg Ak4..
QUOTE (Andrew @ Mar 16 2005, 18:12 )
QUOTE (Nifelhel @ Mar 16 2005, 18:10 )
Risken är dock att du får en utskällning och dessutom självantänder och brinner upp !
Tack båda för upplysningarna!
Nifelhel
Mar 16 2005, 18:31
@Andrew
Varför? iofs är en del yoff korkade...tråkFM
@Hensoldt
Snöslask i armarna eller? Inga större problem att dra på ett gummi...på än det ena än det andra. Du får ta och öva vetja ;)
Svensk polis kör med slip-ongummi till sina pistoler. Till dem som vill ha det that is
olaevil
Mar 16 2005, 18:56
Andvänder Hogue grepp på Glocken och AR Bössan och kan rekomenderas.Greppet är mycket bättre i fukt.Jag Spryar lite lim innan jag drar på det dock för att det ska sitta bättre.Är borttagbart ändå, ett av dom där 3m 70 limmet.Har också andvänt skatebord
papper på Styre s9 pickan som funkar förbannat bra.Vilket grepp alltså..
MVH
Olaevil
Badboy
Mar 16 2005, 19:01
Jag kör också grepptejp på pistolen, funkar klockrent och är lätt att ta bort om så måste ske.. Billigt och funktionellt, kan det bli bättre!? På AK:n skulle jag nog lägga min röst på gummislangsverisonen, testa själv och se vad som passar dig bäst!
/Magnus B
2Sharp
Mar 16 2005, 19:19
OT.. men..
Jag köpte skateboard tape till min ak.. killen i butiken frågade hur mycket jag behövde och vilken typ av skateboard jag hade..
Då min kunskap om skateboards är typ noll så kunde jag ju inte ljuga ihop något trovärdigt..
Min kommentar:
"Nej, jag skall ha det till en automatkarbin"
Snubben i affären:
Jag: "så man får bättre grepp"
Snubben:

Jag: [får växel tillbaks] "tack, hejdå"
Snubben:

Jag lyckas uppenbarligen bra med liknande saker.. snart blir man väl portad på stan...
The Swede
Mar 16 2005, 19:20
@ 2Sharp
Du får hoppas att han inte känner bibliotekstanten för annars kanske ryktet om dig går riktigt varmt.
2Sharp
Mar 16 2005, 19:33
QUOTE (The Swede @ Mar 16 2005, 18:20 )
@ 2Sharp
Du får hoppas att han inte känner bibliotekstanten för annars kanske ryktet om dig går riktigt varmt.

LOL, säkert hans mor!
Ordningsmakten --- >

< --- 2Sharp
Fu Gson
Mar 16 2005, 22:50
@2sharp, skateboard tejp? du menar inte griptape? alltså sandpappersliknande material med klister på ena sidan? Bra idé förresten, tanken har aldrig slagit mig.
Vilken av gbgs skatebutiker var det? (antar att det var i gbg)
Edit: smileys, historien var klart roande
kollade med Handal Jr också men det verkar vara väl litet!
Nifelhel
Mar 16 2005, 22:53
QUOTE (Fu Gson @ Mar 16 2005, 22:50 )
@2sharp, skateboard tejp? du menar inte griptape? alltså sandpappersliknande material med klister på ena sidan? Bra idé förresten, tanken har aldrig slagit mig.

Funkar att gå till Biltema/Clas Ohlson och köpa halktejp oxå. Jag använder det på både pistolen min och ak'n och är nöjd.
Fu Gson
Mar 16 2005, 22:58
jee, vet var man köper dylik "tejp" min fråga angående affär ställdes av nyfikenhet då jag känner flertalet av folket som står i dessa affärer i gbg.
2Sharp
Mar 16 2005, 23:01
QUOTE (Fu Gson @ Mar 16 2005, 21:50 )

Jaaaa.. vad vet jag? Tape man köper på en skate butik måste ju vara skateboardtape??
;)
Det var Prostuff på Berzeliigatan säger GulaSidorna
Fu Gson
Mar 16 2005, 23:06
skateboardtape är taget

Misstänkte att det var prostuff, då hette mannen med det förvånade ansiktet helt säkert jimmy. Helt plötsligt blev historien ännu roligare

gott garv
Ps: kommer du i behov av ytterligare griptape så kontakta mig så fixar jag en bra deal + att du inte behöver oroa dig för ordningsmakten, vita rockar eller bilar med tonade rutor :P Ds
2Sharp
Mar 16 2005, 23:28
QUOTE (Fu Gson @ Mar 16 2005, 22:06 )
skateboardtape är taget

Misstänkte att det var prostuff, då hette mannen med det förvånade ansiktet helt säkert jimmy. Helt plötsligt blev historien ännu roligare

gott garv
Ps: kommer du i behov av ytterligare griptape så kontakta mig så fixar jag en bra deal + att du inte behöver oroa dig för ordningsmakten, vita rockar eller bilar med tonade rutor :P Ds

Taget!
Du får ta ut dina skejtande polare på vapenkurs...
;)
Sir Vival
Mar 17 2005, 21:13
Skeppshandlar har också - då kan man t o m få i blått, rött och vit! :P
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.