Intressant väldigt intressant gott folk
Jag har ej testat det Tyska riktmedlet själv men jag har bilder på hur det skall se ut för mig som skytt när jag brukar det.
Min åsikt utifrån det som jag har sett är att riktimedlet är säkerligen bra för någon men ej för mig.
Det kännes som om att det finnes saker som gör det lätt att bli distraherad eller att man brukar fel avst märke eller ngt annat när man brukar det.
Defenitivt ej enligt Kiss principen. KISS = Keep It Simple Stupid.
Sen kan vi utveckla tråden lite mer bara för nöjes skull och för diskutionens skull.
Då skall vi ta en närmare titt på sidearm
Samma krav och frågor gäller från tidigare.
Är inne lite på att titta närmare på ngn 45´a eller ngn 9´a med olika tbh
Prickskytte vapen.
Skall vi bruka renodlade som
PSG90 eller skall vi ev ta en titt på MSG90 eller Knights armament SR25 sys eller ngt dylikt annat.
Tyngre Prickskytte vapen
Skall vi utveckla förmågan med ngn annan version av Barret M82 eller ngn custom 12,7*99 från McMillan eller ngn annan vapenmakare?
Understöds vapen:
Ksp = MG <-> Ksp 58 Ksp= Lmg <-> Ksp 90
Skall vi bruka de befintliga eller skall vi kolla in ngr nyare med andra tbh eller konfigurationer. Eller skall vi köpa in ksp som kan moddas lätt av pers som brukar med ett visst kit av tbh osv.
Kan kanske vara värt att kolla in den 7,62*51 Ksp 90 baserade ksp som Fn har tagit fram åt Socom.
Grg eller annat tyngre vapen för att slå ut pers & Mtrl
Tksp
Skall vi bruka befintligt elle skall vi ta en närmare titt på andra sys som är på g som skall bruka 25mm amo eller flechetes
PDW
Är det ngt att snoka på eller utveckla som är intressant för oss