Victor
Mar 14 2005, 16:10
Fyllde nyligen år och fick ett par Meindl Burma. Någon som har positiva/negativa erfarenheter av denna känga? Lämpar den sig för militär och andra ansträngande aktiviteter? Har förstått att man helst ska ha en hög känga om man ska gå mycket. Funkar Burman för långa marscher?
(JOHAN ADAM, jag har sökt efter svaret men inte hittat...)
scattergun
Mar 14 2005, 16:29
Har använt Meindl Burma i flera år nu, och dom är slitstarka och relativt vattentåliga. Mycket sköna att vandra långt i. Jag använder tjocka sockor i mina och det funkar kanon!
Vinter
Mar 14 2005, 16:33
Tittade själv på ett par innan jag köpte kängor förra året. Jag köpte ett par island pro pga att jag ska bära mycket utrustning, jag hade ett par låg skaftade kängor innan men jag upplevde att dom inte gav samma stöd när utrustningen väger över 20kg, men för lättare vandring och uteliv hade jag lätt valt burma.
Annars är det ju inte så stor skillnad på burma och island pro.
Jag har både ett par Burma och ett par Performance, Burma känns mer som en rejäl gå-i-skogen sko och Performance för lite mer stock och sten. Till grönkläder funkar inte Burma alls då de är för låga men i skogen är de helt ok för civilt bruk. Som sagt lite låga för min smak dock...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.