Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Delta Force: Reloaded
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Nestor
Kommer ni ihåg spelet Delta Force?,(ettan alltså) med sian korkade fiender, prickskyttedueller över långa avstånd, de desperata försöken att "outsmarta" motståndaren på nätet?

Nu har NovaLogic offentliggjort att en slags re-make skall släppas
Delta Force Re-make clap.gif
J-Star
Nice!!! Delta Force var en klar favorit. CTF på Dancom Deltas server var en rejäl hit. Har fortfarande Life[DD] på min ICQ-lista. Kanonbra level-designer.

Novalogics sida om det nya spelet.
http://www.novalogic.com/games.asp?GameKey=DFNG

http://www.df.lth.se/~michael/hyllan.jpg
Har fortfarande Delta Force 1,2, 3 och 3½ på hyllan.

/J
stefanf
QUOTE (J-Star @ Mar 12 2005, 18:17 )
...
http://www.df.lth.se/~michael/hyllan.jpg
Har fortfarande Delta Force 1,2, 3 och 3½ på hyllan.

/J

Nämen! Vilket sammanträffande. Jag har också "PC Best Buy" i mitt datorskåp? :P

Jag har kvar DF1, DF2, BHD och BHD-TS. Jag hade TFD (råkade köpa det av misstag, trodde det var TS vissel.gif ).
När jag får tid så brukar jag spela på BHD/TS-servrar. Företrädelsevis TKOTH. Har hittat en fransk server som är rätt kul. T.S.B-nånting heter den.

Om systemkraven inte blir löjligt höga så låter den ny-gamla DF lite intressant. Många kartor var mycket roliga där.
Snauhi
jaaa, DF 1 är inte sååå bra.. man står 2 meter bort från fienden och de skjuter i marken. bong.gif
LeadHead
Hehe.. Minns fortfarande demot. Vilken upplevelse det var när terroristerna över hela kartan började skjuta som galningar (utan att träffa ett dugg). För att inte tala om att vapnen faktiskt small och inte "knattrade" som i alla andra fjortisspel.

Multiplayer i demot var bland det mest nydanande jag har varit med om i spelväg. Tänk att få ta med M4:an, ligga ute bland voxlarna och spana i kikaren. För övrigt var det när jag spelade DF1-demot online som jag började köra med nicket "LeadHead". biggrin.gif
EMK
Delta Force Delta force... wub.gif
Kommer ihåg fienden som taktiskt korrekt bedrev någon slags framryckning mot en husvägg med pipan eldberedd in i väggen.... laugh.gif laugh.gif

Har fortfarande ett gott öga till Black Hawk Down.... Mycket bra spel!!!
stefanf
@ Snauhi. Jo, singelspelet var väl inte alltid det bästa. smile.gif
I DF2 och BHD hade dom bättrat på det, tycker jag i alla fall.

Men det är ju multispelandet som är behållningen. Jag började spela DF1 över nätet hösten -99, och håller fortfarande på (inte med DF1 dårå, men samma serie). Det kallar jag ett hållbart spel.

Jag kom aldrig på nåt bra namn, så det fick bli "STEFAN-SWE-", och sedan "STEFAN-TSC-" när jag gick med i en grupp.
holy
Kan bli succé, särskilt om de bibehåller gamla "no recoil" på m4 :P

Om det blir en kombination av deras bästa kartor från alla DF upplagorna, samt en förbättrad version av deras JO motor så kan detta bli riktigt skoj. Ber dock till högre makter att de slopar alla former av fordon ;)
n1cklas
spelar BHD och TS som fasiken...
spelar med i en Squad (en av europas bästa) , har spelat spelserien sen DF1 ;)
ABP
Det tråkiga med Black Hawk Down var att det var mycket mer linjärt än vad sina föregångare var, dock så var det snyggare.
stefanf
QUOTE (n1cklas @ Mar 23 2005, 23:00 )

Vilken squad?

ang. fordon. Jag tycker humvees och Black Hawks i BHD funkar ganska bra. Dom ger lite extra krydda.
Tilläggas bör att min maskin inte klara JO, så jag vet inte hur bra dom fordonen är.

ang. rekylfri M4. Man får ju hoppas att dom lärt sig läxan och tar med från BHD att vapen faktiskt har rekyl, och att det är svårt att hoppa och skjuta samtidigt.
Jag menar, i DF1 var det knappt nån idé att testa med nåt annat än SAW i Deathmatch, om man inte var masochist. smile.gif No-SAW-servrarna var roligast.
Jaycop
Aaaah, gamla goda Delta Force smile.gif . Antalet timmar man spenderat med DF serien är nästan oräkneliga :P .

Men angående DF: Reloaded så låter det lysande och jag hoppas faktiskt att dom har med fordon i liret då jag anser att det ger spelet lite krydda och variation. Nu menar jag dock inte att dom ska slänga in Abrams och diverse andra tunga fordon till ens förfogande utan jeepar, humvees och liknande.
bushman
för oss konsol-troll kommer även BHD till XBOX i framtiden.
spelar just nu "brothers in arms" på nämda box, mycket trevligt men lider av det som alla taktiska fps-spel på konsoll gör, tröga kontroller.
holy
QUOTE (n1cklas @ Mar 23 2005, 23:00 )

Vilken? ;)

BHD hummrarna är ju icke körbara, i jo och joe kör du allt från helikoptrar, buggys till mc. Och ja, de suger allihop smile.gif Saw var ju bra i df1, dock inte lika tung som m60 i tfd

wub.gif
Gator
Någon som har några synpunkter på DF:Xtreme nu när det funnits ett tag ? Är det någon idé att lira med en gammal 1GHz-are ? Har 384 RAM o 128 grafik...
HV.gif
stefanf
Testa. På Novalogics hemsida finns ett spelbart demo.
Jag har 1,2ghz, 512mb och (enbart) 32mb grafikkort. För mig funkade det inte att spela det. Eller, ja, jo, nja, det går att starta och "spela", men går så långsamt och ryckigt (även på lägsta inställningarna) att det blir ospelbart.
Men det kan vara grafikkortet som är tratten för mig.
Som sagt, ladda ner demo och testa. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.