Är det någon som har bilder på ryggsäcken man ska ha till stridsselen? Har aldrig hört talas om den men beställde en stridssele från Nikes och Mikes där en ryggsäck ingick.
Så om någon hade bilder på den vore det gött.
Jag skulle också gärna ha lite information om vad man ska ha i den och lite sånt!
Tack på förhand!
Foxtrotcharliegrg
Mar 11 2005, 17:35
Om du kan få tag i en gammal utgåva av "SoldR mtrl P" så finns den med på bild där.
Google är din vän:
MilitärlagretTänk - sök - skriv
Mvh,
Foxtrotcharliegrg
Tackar tackar!
Men den besvara ju inte min andra fråga så helt onödig var ju inte tråden B).
Men finns denna ryggväska även till stridsbälte 304/k (rätt benämning?) eller är det med andra ord den äldre stridsselen jag har beställt?
Hemsidans illustration av selen:
http://www.bbfab.se/div/p3.jpg
finska furiren
Mar 11 2005, 19:09
Det du har beställt är stridsbälte M/Ä...dvs inte 304K
/FF
Foxtrotcharliegrg
Mar 11 2005, 20:43
Som finska furiren säger så är det m/Ä, Stridssele m/59 du har köpt (framgår av bildtexten i min länk). Till Stridsbälte 304K finns det ingen ryggväska men med lite händighet och lämpliga fästen så går 59:ans väska att få dit.
De flesta FBU-U borde kunna få sån här info från sina ungdomsledare...
Packplan för ryggväskan enligt SoldR Mtrl P, s50: Matbestick, kokkärl, kåsa, enmanskök, nödlivsmedel, plastpåse, konservbrytare, C-vätskeskydd, tröja, vantar och handskar, skjorta, kalsonger och strumpor.
Mvh,
Foxtrotcharliegrg
Gusten
Mar 11 2005, 22:20
@ Foxtrotcharliegrg
Otroligt att man borde/ska få plats med så mycket i den lilla väskan... Iofs så har jag aldrig provat att packa den med packplanen. /Gusten
Adam Wilhelm
Mar 11 2005, 22:56
[Besserwissermode] Den heter bara Stridssele, inte Stridssele m/59 [/Bessewissermode]
Tack för alla svaren!
Nu är jag med i matchen igen!
Sytare
Mar 12 2005, 18:40
Så firman har trots allt sett nyttan av att bära med sig sådana saker i andra linjen sedan tidigare. Synd att dom inte har behållt den tanken (Sg Toll, buttpackfetechist)