Help - Search - Members - Calendar
Full Version: IIS och frontpage server extensions
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Maverick
Tveksam till om jag kan få hjälp men jag testar....

Har någon pejl på hu IIS och frontpage server extensions 2000 lirar ihop med Frontpage XP???

Det är så att IIS är installerat på min dator (lokal arbetsstation) som jag använder till att testa min webbplats och liknande.
Har server extensions på sajten jag laddar upp på.
För att kunna testa vad jag gjort vill jag ha det på min arbetsstation också.
Så...
Jag får inte frontpage eller IIS att fatta att server extensions är installerat. Hur gör man för att starta och få frontpage att se att den är installerad på datorn??
Enligt xp är både

Kan det strula till det då det inte är SharePoint Team Services installerat utan gamla hederliga Server extensions??
Har även försökt installera SharePoint Team Services men det går inte efter som det inte är en sever 2003 som körs
*riktigt irriterad*

Så.. Någon som har några förslag på vad i HLV jag har missat???
Yman
Datorer -> Propaganda.

*Flyttar*

//Yman, BlåGul
rhdf
<OT class="halvt_OT">
Varför inte bara göra det enkelt för dig och helt enkelt skita i att använda FP extentions...

bara för att webhotellet har stöd för det så måste man ju inte använda det
ocm du dessutom en dag bestämmer dig för att flytta din Webplats till en server utan FP Ext. så kommer du notera att mycket av den tid du " sparat" på att använda det kommer att förbrukas för att koda om / mecka för att få till det..

</OT>
Paperboy
QUOTE (rhdf @ Mar 11 2005, 21:22 )
<OT class="halvt_OT">
Varför inte bara göra det enkelt för dig och helt enkelt skita i att använda FP extentions...

bara för att webhotellet har stöd för det så måste man ju inte använda det
ocm du dessutom en dag bestämmer dig för att flytta din Webplats till en server utan FP Ext. så kommer du notera att mycket av den tid du " sparat" på att använda det kommer att förbrukas för att koda om / mecka för att få till det..

</OT>

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!
Andrew
Vore kul att höra Maverick's motivering till varför han vill köra FP ext.
Personligen håller jag med ... skippa FP extensions om möjligt.
ASP och MYSQL duger fint ihop med en bra upload/image komponent.
Maverick
QUOTE (Andrew @ Mar 12 2005, 02:33 )
Vore kul att höra Maverick's motivering till varför han vill köra FP ext.
Personligen håller jag med ... skippa FP extensions om möjligt.
ASP och MYSQL duger fint ihop med en bra upload/image komponent.

*rodnar* Ja alltså... Anledningen är enkel.. Jag kan inte koda en rad PHP eller .net eller liknande wub.gif
Samt har ett liv som ibnte tillåter mig tid att läsa in det..... Tyvärr....

Helt enkelt "en snabb" väg att få vissa "avancerade funktioner" på min personliga sida....

Sorry att svaret kanske dröjde lite...

Men tack för hjälpen i alla fall....
J-Star
QUOTE (Maverick @ Mar 12 2005, 13:42 )
Helt enkelt "en snabb" väg att få vissa "avancerade funktioner" på min personliga sida....

Vilka funktioner är det du söker? Vi kanske kan hjälpa med dem? smile.gif

/J
Maverick
*LER* Tackar.... Det är främst ett gästboks variant wink.gif

Det roliga är att nu äntligen efter 4-8 timmars jobb.. Så... Ja det bara hoppade igång och fungerade wink.gif Vet inte vad jag gjorde men det löste sig wink.gif
Så nu får vi se vad det blir...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.