Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bilderna CNN aldrig visade...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
sleget
http://www.sunbelt-software.com/stu/things...files/frame.htm

Ganska kul ibland faktiskt samt ganska häftiga knallbilder.
J-Star
Vad har CNN med det där att göra? Visst fina bilder... men var kom CNN in i det hela?

/J
Bad Karma
kolla adressfönstret
sleget
Vet inte, sidan hette så.
Steken
Fina bilder.
Badboy
CNN är ju amerikanska statens PR-organ och skulle aldrig visa bilder som på något sätt riskerar att minska innevånarnas förtroende för superstaten...

Bilderna visar ju sådant som kan tolkas som mindre felaktigheter eller momentana nederlag, så skulle i alla fall jag tolka titeln.. ph34r.gif

/Magnus B
ThornBjorn
Jag ser då inga bilder överhuvudtaget..

EDIT: Funkade i IE.
A2Keltainen
QUOTE (ThornBjorn @ Mar 10 2005, 23:41 )
Jag ser då inga bilder överhuvudtaget..

EDIT: Funkade i IE.

Bilderna syns inte i varken Safari 1.2.4 eller Firefox 1.0.1 på Mac OS X 10.3.8. De fungerar dock i Internet Explorer 5.2.3 på samma plattform. Hur svårt ska det vara att följa en relativt enkel webbspecifikation när det t.o.m.m finns gratis verktyg för att kolla om man följer den? Hur jobbigt är det att testa sin HTML-sida med mer än en webbläsare? Det gäller i synnerhet om man är ett multinationellt och enormt stort dataföretag:

"<meta name=ProgId content=PowerPoint.Slide>
<meta name=Generator content="Microsoft PowerPoint 9">"

Förbannade amatörer. dry.gif angry.gif
Henil
QUOTE (Badboy @ Mar 10 2005, 23:21 )
CNN är ju amerikanska statens PR-organ och skulle aldrig visa bilder som på något sätt riskerar att minska innevånarnas förtroende för superstaten...

Nonsens!

CNN grundades av Ted Turner som är gift med en viss Jane Fonda.

Jane Fonda var/är en av Kerrys polare under slutet av 60-talet och början av 70-talet. Jane Fonda kan knappast beskyllas för att vara USA-vän, då hon under brinnande Vietnamkrig reser till Hanoi i propagandasyfte för Nord-Vietnam. bong.gif

Snacka om landsförräderi.
Status quo

Bilderna visar ju sådant som kan tolkas som mindre felaktigheter eller momentana nederlag, så skulle i alla fall jag tolka titeln.. ph34r.gif

/Magnus B

/OT
Jag blir så gråtfärdig av alla dessa anti-amerikanska konspirations teorier, som om USA vore en enda stor diktatur där all media kontrolleras av staten.
Tänk på en sak, i Sverige har de flesta nyhetstidningar (läs aftonbladet, expressen,dn,svd osv) någon sorts politisk inriktning. Vilket ofta gör deras artiklar vinklade och inte f*n håller folk på att klaga på hurvida aftonbladet är sossarnas PR organ.
Media för mig ska vara objektiv.. Och jag tittar på många nyhetskanaler dagligen. För att få en bra bild av historien.
/OT

Sidan heter thing you won't see on CNN. Och knappast alla bilder var något negativt, helt enkelt bilder som inte spelar roll i nyhetssyfte på något sätt.
Många bilder var bara tagna i exakt det ögonblicket som projektilen lämnar mynningen. Varför nu CNN skulle vilja visa nått sånt övergår mitt förstånd. Och det var bilderna från amerikanska militären. 1/3 av de totala antalet bilder. Resten visade flygolyckor och blandade klantigheter. Bla när de två ryska uppvisnings MIG 29orna krockar i luften.
J-Star

Tja, för det första är påståendet i sig tveksamt. För det andra så tänbk efter.,.. hur många av de där bilderna har nyhetsvärde som är värt att gå ut på en nationell och internationell nyhetskanal? Och för det tredje: sedan när visar CNN stillbilder?

Titeln på sidan (vilken du givetvis inte är ansvarig för så ta inte åt dig smile.gif ) är löjlig. Det mesta där skulle inte visas på någon nyhetskanal... helt enkelt därför det är ointressant för allmänheten att se exempelvis en Merkava som ställt sig på nosen.

/J
Badboy
Ok, nu har jag tänkt efter...

1. Sidan är troligtvis inte tänkt som en konkurrent till CNN eller hur?, det är nog tänkt som ett inslag av......HUMOR!!
2. LIGHTEN UP!!!

Allt behöver inte oggas till döds.....
blink.gif

/Magnus B
scattergun

Det uttrycket ska jag stjäla direkt och kopiera in i femtusen trådar här på forumet!! laugh.gif
Status quo
QUOTE (Badboy @ Mar 11 2005, 12:09 )
Ok, nu har jag tänkt efter...

1. Sidan är troligtvis inte tänkt som en konkurrent till CNN eller hur?, det är nog tänkt som ett inslag av......HUMOR!!
2. LIGHTEN UP!!!

blink.gif

/Magnus B

brow.gif
Det var en viss person här som påstod att sidan skulle vara något sorts anti-cnn för att de innehöll bilder som visade olyckor och att då USA inte vill att sådana bilder ska få visas. Vilket var ett helt obefogat påstående då sidan visade bilder på alla möjliga olyckor och bara bra tagna bilder på div militära och civila saker.
För övrigt har ingen av oss påstått att det skulle vara någon konkurrent till CNN bara att CNN uppenbarligen inte skulle visa sånna bilder för att de är:
1. Stillbilder
2. Saknar nyhetsvärde
3. Är till för att få folk att förundras och skratta åt andra människors olycka / brist på omdöme, som alla andra humorsidor.
Badboy
QUOTE (Status quo @ Mar 11 2005, 13:28 )
Det var en viss person här som påstod att sidan skulle vara något sorts anti-cnn för att de innehöll bilder som visade olyckor och att då USA inte vill att sådana bilder ska få visas. Vilket var ett helt obefogat påstående då sidan visade bilder på alla möjliga olyckor och bara bra tagna bilder på div militära och civila saker.
För övrigt har ingen av oss påstått att det skulle vara någon konkurrent till CNN bara att CNN uppenbarligen inte skulle visa sånna bilder för att de är:
1. Stillbilder
2. Saknar nyhetsvärde
3. Är till för att få folk att förundras och skratta åt andra människors olycka / brist på omdöme, som alla andra humorsidor.

Ja det är uppfattat.
Jag ska sluta vara så konspiratorisk och raljant.
Ingen glimt skall någonsin skymta i mitt öga hädanefter, du har visat mig ljuset.

/Magnus B
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.