QUOTE (Badboy @ Mar 10 2005, 23:21 )
CNN är ju amerikanska statens PR-organ och skulle aldrig visa bilder som på något sätt riskerar att minska innevånarnas förtroende för superstaten...
Bilderna visar ju sådant som kan tolkas som mindre felaktigheter eller momentana nederlag, så skulle i alla fall jag tolka titeln..
/Magnus B
/OT
Jag blir så gråtfärdig av alla dessa anti-amerikanska konspirations teorier, som om USA vore en enda stor diktatur där all media kontrolleras av staten.
Tänk på en sak, i Sverige har de flesta nyhetstidningar (läs aftonbladet, expressen,dn,svd osv) någon sorts politisk inriktning. Vilket ofta gör deras artiklar vinklade och inte f*n håller folk på att klaga på hurvida aftonbladet är sossarnas PR organ.
Media för mig ska vara objektiv.. Och jag tittar på många nyhetskanaler dagligen. För att få en bra bild av historien.
/OT
Sidan heter thing you won't see on CNN. Och knappast alla bilder var något negativt, helt enkelt bilder som inte spelar roll i nyhetssyfte på något sätt.
Många bilder var bara tagna i exakt det ögonblicket som projektilen lämnar mynningen. Varför nu CNN skulle vilja visa nått sånt övergår mitt förstånd. Och det var bilderna från amerikanska militären. 1/3 av de totala antalet bilder. Resten visade flygolyckor och blandade klantigheter. Bla när de två ryska uppvisnings MIG 29orna krockar i luften.