Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sida om släpspännen/medaljer
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison, C Isgubbe > SoldF.com
johanp
Ofta när jag sitter och surfar så hittar man en bild på nån mer eller mindre imponerande officer med en respektabel tygnd på vänster bröst, dock är det så ytterst irriterande att inte veta om det är minnesmärken för nedlagda förband eller om det är ett purple hart motsv. Vore guld om nån som är lite insatt kunde slänga upp en sida på SoldF.com med de vanligaste internationella medaljerna och vad de står för samt så mycket av de svenska som möjligt...
Foxtrotcharliegrg
QUOTE (johanp @ Mar 9 2005, 15:10 )
Ofta när jag sitter och surfar så hittar man en bild på nån mer eller mindre imponerande officer med en respektabel tygnd på vänster bröst, dock är det så ytterst irriterande att inte veta om det är minnesmärken för nedlagda förband eller om det är ett purple hart motsv. Vore guld om nån som är lite insatt kunde slänga upp en sida på SoldF.com med de vanligaste internationella medaljerna och vad de står för samt så mycket av de svenska som möjligt...

Inte så mycket men lite ändå:
Släppspännen (med benämning, för muspekaren över)
Miniatyrer (med benämning, för muspekaren över)
Medaljer (utan förklaringstext)

Finns säkert några exempel i UniR Fm också

Mvh,
Foxtrotcharligrg
johanp
precis vad jag letade efter clap.gif worthy.gif
QuizQuoz
Detta täcker nog en del också

länk
Gerle
Titta en bit ner på sidan, länkar till några utländska sidor. Tidigare tråd
Kn Glock
@blågul

Flytta tråden till Materielplatsen? dry.gif
johanp
varför? det är ett förslag om en infosida till SoldF.com inte bara en tråd på forumet
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.