Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ghillie suite för prickskyttar?
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Zeke-sur
Halloj!

Var på en "öppethus" visning på K3 i Karlsborg i Sommras och fick känna lite på prickskyttegevär 90 (tror jag) samt såg en ghilli suite smyga i buskarna.
Är det någon här som har lite mer info om dessa eller liknande? Kanske vart man kna köpa? eller rent utav ett M-nr?

All info är av intresse, bilder, länkar eller personliga kontakter.
Har en kompis som är mycket intresserad i ämnet och vet girig så jag skulle vilja hjälpa honom lite på traven.

// Zeke
Johnnie
Det finns hur mycket trådar som helst om det du söker , leta lite själv innan du frågar så kommer inte blå gul och bannar dig!! bash.gif
Rafter
02/03 hade prickskyttarna på K3 en ghillie från Saab Barracuda, gör som i kyrkan och tror att man fortfarande använder samma.

Min bedömning är att dräkten är omöjlig att köpa alt. svinöst dyr då den är IR-dämpande m m.

Står lite info om olika dräkter samt om poncho m m på Barracudas sida:

http://products.saab.se/PDBWeb/ShowProduct...&ProductId=1120

vi andra dödliga fick testa ghillien och ett personligt camo-nät, beroende på vad man skall göra är båda rätt bra, camo-nätet var dock bäst tyckte många i vår huvudtjänst som var spaning. Vi hade nätet fastknäppt runt oss ph34r.gif , mycket smidigare, inte lika varmt, bra camo, dock inte lika bra camo som en dräkt.
BUCK
Har en kompis som är mycket intresserad i ämnet och vet girig så jag skulle vilja hjälpa honom lite på traven.

Antar att det är samma kompis som skulle ha röjdykarkniven...
Foxtrotcharliegrg
QUOTE (BUCK @ Mar 8 2005, 23:22 )

Och de franska främlingslegionärskängorna... Tänk om mina kamrater också vore så militärt intresserade biggrin.gif
Zeke-sur
Ni har faktiskt fel i dessa antaganden.

Och de franska främlingslegionärskängorna... Tänk om mina kamrater också vore så militärt intresserade

Det är en annan kompis som skulle vara med och dela på presenten. så jag har några ganska inbitna kompisar 6n.gif

Jag ska fortsätta att leta, tack så länge för det ni har givit!

// Zeke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.