Help - Search - Members - Calendar
Full Version: grafikkort
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
blofeld
Idag var jag sådär glad som man kan vara när man införskaffat ett nytt spel, i det här fallet var det Medal of Honor: Pacific Assult. Installationen gick finfint, men när jag skulle ha igång spelet var det fräckt nog att klaga på mitt grafikkort. Det stod att mitt grafikkort inte har fullt stöd för DirectX 8.1. Efter att ha gråtit en skvätt och brutit ihop fullständigt har jag nu bestämt mig för att gå vidare.

Finns det någon vänlig själ som kan svara på om mitt grafikkort är värdelöst och borde lämnas in till närmsta museum eller om det beror på något annat, fel drivrutin motsv? Man har ju ingen lust att slanta upp till ett nytt grafikkort om det inte behövs. Jag har inte haft några problem med grafikkortet tidigare, senast lirade jag Farcry och det gick finfint. Har förövrigt försökt att uppdatera drivrutinen till den senaste och läckraste men fan vet om det gick som det skulle.

Mitt antika grafikkort är ett GeForce 4 MX-440, 128MB SDR TV.

Som vanligt får man aldrig vara riktigt glad.
reaptor
Stackars dig
Jag tror iallafall att min dator är mer antik än din (dell dimension 8200, 1,60 GHZ pentium 4 256 mb internminne geforce 3 Ti 200 64mb minne 37 gb hårdisk.......)
och jag har för mig att det gick att köra åtminstonde demot på den här, borde inte belasta grafik kortet mer en det riktiga spelet......

Men jag tror att det kanske går med ny drivrutin.....
Värt att prova.......
Kanna
Det bör funka med det grafikkortet du har men att uppdaterna drivrutinerna är som sagt att rekommendera. Avinstallera alltid de gamla drivrutinerna innan du installerar de nya. När det gäller grafikkort med Nvidia-kretsar är det viktigt att göra det, hur det är med t.ex. ATI-kretsar har jag inge aning om och i det här fallet spelar det mindre roll. När du har installerat de nya drivrutinerna bör du dessutom ta hem Direct X 9,0c
olaevil
QUOTE (Kanna @ Mar 4 2005, 10:58 )
Det bör funka med det grafikkortet du har men att uppdaterna drivrutinerna är som sagt att rekommendera. Avinstallera alltid de gamla drivrutinerna innan du installerar de nya. När det gäller grafikkort med Nvidia-kretsar är det viktigt att göra det, hur det är med t.ex. ATI-kretsar har jag inge aning om och i det här fallet spelar det mindre roll. När du har installerat de nya drivrutinerna bör du dessutom ta hem Direct X 9,0c

Kan säga att med ATI är det inga problem satte i ett nytt igår.
Inte lite snabbare.Hade ett 9200 innan nu ett X800 Fy fasen va snabbt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.