Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sid Meier's Pirates
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
madog
Har spelat det lite nu. Först kändes det jättesegt och jättelångsamt, men när man väl kom in i lunken var det riktigt trivsamt och rentav mysigt spel. Enda spelet som man kan spela med flickvännen sittandes bredvid utan att hon ständigt ger en sneda blickar. Nån mer som spelat/spelar?
Fu Dahlberg
jo... glömde och sova inatt bla dry.gif lagom kul idag, men det gick...

Spelet är annrs kul

Men jäklar vad svårt det är att dansa laugh.gif
madog
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 28 2005, 21:33 )

Spelet är annrs kul

helt klart en av missarna i spelet. känns som om man löst dans-delen lite i en hast, borde lagts upp på något mer kreativt vis än att bara följa de anvisade knapptryckningarna.
Solon
Måste säga att spelets avslut r det mest dumma och råkorkade någon kan kommit på och jag hoppas att den personen fått sparken.
Rune Frunkh
Arrrhgg...Prepare to be boarded!!!

Efter att ha seglat runt i den karibiska övärlden i slutet av 80-talet på C64 och Amiga var Pirates ett glatt återseende under mellandagarna. Dock känns det som man tittat lite för mycket på ursprungsspelet och inte riktigt lagt ned någon möda på att göra något extra. Ibland är det lite för enkelt, jämfört med t.ex. Cutthroaths som kom för några år sedan.

Dansningen var faktiskt underhållande när man väl fick kläm på hur man gjorde: Var uppmärksam på damens handtecken och försök hitta takten i musiken. (Dock krävs det en del dansande innan man börjar känna igen melodierna.)

Vem har sagt att inte "dataspel" är utbildande: Vem kan inte säga var Maracibo, Port Royal eller Campeche ligger efter att seglat runt i Pirates?
JohanHgg
Jag tycker snarare att det är härligt att det inte har skett en så stor förändring av själva spelkonceptet, orginalet var ju otroligt charmigt. Dansen är ett välkommet tillägg, dock väldigt svårt. Jag känner igen mig själv från diverse dansförsök under påverkan av alkohol smile.gif
Rickard N
QUOTE (madog @ Feb 28 2005, 21:43 )

Spelet är annrs kul

helt klart en av missarna i spelet. känns som om man löst dans-delen lite i en hast, borde lagts upp på något mer kreativt vis än att bara följa de anvisade knapptryckningarna.

Du KAN ju titta på hur tjejen vifftar med armar och händer ;)
Det går tyvärr att lära sig, men då får man arga blickar av den där bättre hälften som tycker man skall lägga ner lite mer tid att lära sig dansa på riktigt istf på datorn...
Tivaljör
...Någon som lyckats få 10 av 10 i "Romance" och vill dela med sig av hemligheten?
Är det en viss svårighetsgrad man måste ha uppnått eller måste man ha X antal felfria danser or what?
lökor
tyvärr så håller inte spelet i längden.
För första så är spelet för enkelt, och för det andra så är det för enformigt.
Sen att det inte finns multiplayer är skandal.

Och bespara mig "jävla skitunge som inte spelade orginalet"
Jag malde det på min gamla amiga 500 och på c64an.

Just därför känns det så jäkla trist att de i princip bara hottat upp grafiken lite.
Isgubbe
QUOTE (Tivaljör @ Mar 1 2005, 09:41 )
...Någon som lyckats få 10 av 10 i "Romance" och vill dela med sig av hemligheten?
Är det en viss svårighetsgrad man måste ha uppnått eller måste man ha X antal felfria danser or what?

Du maste kopa de magiska skorna av skummisen som sitter i tavernan sen ar det en baggis. biggrin.gif
Tivaljör
QUOTE (Isgubbe @ Mar 1 2005, 11:32 )
Du maste kopa de magiska skorna av skummisen som sitter i tavernan sen ar det en baggis. biggrin.gif

Har dem (inklusive alla andra attiraljer man kan komma över)...
Solon
QUOTE (Tivaljör @ Mar 1 2005, 11:59 )
QUOTE (Isgubbe @ Mar 1 2005, 11:32 )
Du maste kopa de magiska skorna av skummisen som sitter i tavernan sen ar det en  baggis.  biggrin.gif

Har dem (inklusive alla andra attiraljer man kan komma över)...

fortsätt återvända till henne och efter ett tag så ber hon om div gåvor som du kan ge till henne, och efter ytterligare ett tag så säger hon åt dig att prata med hennes far, och nästa gång du åter vänder så gör du det och så ber du om hennes hand...

det är lite mer som händer men jag vill ju inte avslöja allt för mycket.
Foxtrot Lima
Spelet är kul de första fem timmarna tycker jag. Sedan blir upprepningar om och om igen... Har man inget bättre för sig kan man ju testa spelet, men jag skulle inte råda någon att köpa det.

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
Tivaljör
QUOTE (Solon @ Mar 1 2005, 12:34 )
fortsätt återvända till henne och efter ett tag så ber hon om div gåvor som du kan ge till henne, och efter ytterligare ett tag så säger hon åt dig att prata med hennes far, och nästa gång du åter vänder så gör du det och så ber du om hennes hand...

det är lite mer som händer men jag vill ju inte avslöja allt för mycket.

Har redan utmanat hennes respektive och gift mig, fortfarande bara nio...
Det enda som händer, är att hon vill dansa och går det bra så får man ett tips.
madog
QUOTE (Rickard N @ Mar 1 2005, 09:30 )
QUOTE (madog @ Feb 28 2005, 21:43 )

Spelet är annrs kul

Du KAN ju titta på hur tjejen vifftar med armar och händer ;)
Det går tyvärr att lära sig, men då får man arga blickar av den där bättre hälften som tycker man skall lägga ner lite mer tid att lära sig dansa på riktigt istf på datorn...

jo jo... visst har jag lagt märke till att hon pekar åt det håll man ska gå, men jag tycker att det är ganska svårt ändå. :P Vore ju pinsamt om jag suttit timme ut och timme in med spelet utan att upptäcka det...
Emil
Arrghh, ye land lubbers i ll make ye walk the plank with the tip of my cutlass as motivation for ye.

Det är ett riktigt roligt spel har faktiskt lyckats få 10 av 10 på romance för att få det ska man gifta sig med en "beautiful" guvernörs-dotter (man kan fria efter att ha räddat henne från Mendoza)
Själv är väl det svåraste som jag gjort är att hitta en lost city of inca som ger 50 000 gold.
För övrigt så kan jag rekommendera skeppen "Royal Sloop" och möjligtvis "Ship of the Line"
Med "Royal sloop" kan man härja ganska fritt i karibbien.
Tivaljör
QUOTE (Emil @ Mar 8 2005, 19:39 )
/.../
få 10 av 10 på romance för att få det ska man gifta sig med en "beautiful" guvernörs-dotter
/.../

Doh! Hon var visst bara "attractive"...
Vargas
QUOTE (Tivaljör @ Mar 8 2005, 22:02 )
QUOTE (Emil @ Mar 8 2005, 19:39 )
/.../
få 10 av 10 på romance för att få det ska man gifta sig med en "beautiful" guvernörs-dotter
/.../

Doh! Hon var visst bara "attractive"...

Hmm, borde man inte ha bättre förutsättningar att "scora" högt med en lite fulare brud än med en snygg? Kan i och för sig vara jag som har dåliga erfarenheter ... blink.gif

Efter att ha spelat Pirates ett par omgångar nu, så inser man snabbt att det är ett otroligt beroendeframkallande spel. Visst, det kan bli lite enformigt under vissa stunder, men det är oftast för att man själv väljer att agera enformigt.
Ett stort plus är att det är men mängd olika småspel i ett om man ska uttrycka sig lite slarvigt. Det som framförallt får mig att gilla det är stämningen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.