Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Okej, hur gör jag?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Mattsson
Okej så här ligger det till:

Jag ska skapa en inloggningsruta till en hemsidan och den tänkte jag skapa i VB6, men..........

Jag har inte en tjenis om hur jag gör, det beror på två saker:
1: Inte använt programmet på ca ett halv år så den kunskapen jag hade har nu förbytts av annan kunskap......
2: Allvarligt talat var jag inte särskilt bra på VB6.

Så jag skulle behöva hjälp av någon snäll person som kan hjälpa mig med koden eller guida mig till hur man gör. smile.gif

Tack på förhand
//Mattsson
*som nu ska belöna sig själv med lite jägarvila*
Kimster
Börja med att vårda språket. Ingen känner för att hjälpa nån som bara spottar ur sig "hur i helvete gör man" dry.gif
Jag ändrar den till nått mer lämpligt.

Sen vet jag inte om detta är rätt forum för ditt problem, känns som du tar en omväg.
Dav
Snackar vi Visual Basic? Har du tänkt att skriva sidan i ASP eller ASP.Net?
Sir Vival
Och allvarligt talat så är inte VB6 den mest lämpliga teknologi för detta...
Antingen så skall det då köras som en serverkomponent (referens till asp.dll) eller som en ActiveX-kontroll (detta kan verka lockande).
Båda varianterna är synnerligen osmidiga om man inte "äger" servern.

Tänk om!
rhdf
Enklast är väl att knåpa ihop något i ASP /asp.NET
dvs de tekniker som är mest lämpade för användning på websidor om man vill hålla sig i närheten av VB
Mattsson
Okej får börja med en liten förklaring varför jag inte har svarat:
Ganska direkt efter jag skapade den här tråden så dog min Ethernet uppkoppling och i samma sväng som mitt ADSL, efter det så fick jag inte någon tillgång till dator då jag befann mig på okänd ort i två veckor. Vidare så har jag redan fått hjälp med frågan via analog väg så den här tråden kan bommas igen och förpassas till helvetet. smile.gif

@Kimster
Ber om ursäkt för mitt språk men jag var ganska frustrerad när jag startade denna tråd, och om det skulle hända igen så kan du eller någon annan blågul banna mig på direkten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.