haraldblatand
Feb 24 2005, 10:51
Hejsan,
är ny på detta forum och hoppas att nån kan hjälpa mej! jag är på jakt efter en hägglundsbandvagn och undrar nu hur man ska gå tillväga för att kunna köpa en direkt från försvaret. Det får inte handla om några fanatissummor utan ska vara så billigt som möjligt..........
har hört att om man köper via försvaret så får man det riktigt billigt om man jämför med det som finns på annosplatserna... kanske tillochmed kan köpa flera direkt via försvaret och sälja vidare!
Hoppas nån kan hjälpa mej med var man vänder sej eller hjur man går tillväga!
mvh
Fredde
johanp
Feb 24 2005, 10:54
finns iaf en chockrosa tillsalu vid solvalla ungefär, bilnasare dock, men priset borde inte vara så enormt för den har varit svårsåld... minst sagt..
Groaghach
Feb 24 2005, 11:33
Bild och pris önskas!
Groaghach
Maverick
Feb 24 2005, 11:34
QUOTE (johanp @ Feb 24 2005, 09:54 )
finns iaf en chockrosa tillsalu vid solvalla ungefär, bilnasare dock, men priset borde inte vara så enormt för den har varit svårsåld... minst sagt..
Mailadress eller liknande????
MAn blir ju nyfiken.. Lack är ju billigt...
Fk Satan
Feb 24 2005, 11:44
Finns det ingen bild på denna bandvagn?
Rune Frunkh
Feb 24 2005, 12:08
Köpa en bandvagn billigt direkt från Försvarsmakten? Tror inte det är möjligt...
Kolla på FMV:s hemsida (www.fmv.se) avseende överskottsförsäljning, eller försök att hitta en luspank värnpliktig som kan förlustanmäla en.
QUOTE (Fk Satan @ Feb 24 2005, 11:44 )
Finns det ingen bild på denna bandvagn?
Ska se om jag kan ta en omväg till jobbet imorgon och plåta den.
Den står på en höjd bredvid vägen (E18 mellan Rissne och Solvalla), syns
mycket tydligt eftersom den är chockrosa... ;)
haraldblatand: de flesta priser jag har sett för en bv206 har legat på drygt 100.000:- och sen är den inte helt gratis att köra heller, den är inte bränslesnål.
fmv (det är inte fm som säljer saker) säljer inte styckvis, de säljer partivis (läs 150-200 bandvagnar på ett bräde) så det är ganska ordentliga pengar du ska lägga upp...
The Swede
Feb 24 2005, 21:58
Fordon diskuteras i TPC, inte på Luckan.
volvo_viking
Feb 25 2005, 08:57
Normalt säljer inte försvaret saker direkt till privatperson. Du måste ha ett företag. Jag vet dock att mycket går ut "fel väg" även om det inte skall vara så.
Det är dock mycket svårt att genomföra, speciellt om du bara vill ha ett objekt.
Ville du ha nya eller gamla hägglundsvagnen?
//Janne
scattergun
Feb 25 2005, 09:29
Han vill väl ha BVS10!!? ;)
Maverick
Feb 25 2005, 09:51
Annars är väl 45.000 rna kapet för en bandvagn.. även om skillnadrna mellan 202 och 206 är enorma...
Blocket
haraldblatand
Feb 25 2005, 10:26
Först o främst vill jag be The Swede om ursäkt att jag la in min förfrågan i Luckan och inte i TPC. Jag är som sagt ny här och hade inte kollat igeom var man kunde lägga olika saker!
tack för alla tips, kom gärna med fler. Spelar inte någon större roll om det är en ny eller äldre, dom nyare utan motorhuv, dvs 206 och 208 orna är tuffare än dom gamla med huven!
Hoppas att det kommer bild på den chockrosa bandvagnen snart...
fortsätt komma med tips dom tas tacksamt emot.
Tror att jag skulle kunna köpa ett par bandvagnar om priset är rätt dock inte 150-200st som någon nämde!
Mvh
Fredde
martinator
Feb 25 2005, 10:33
http://www.ljacksonandco.com/quad-track/Har bandvagnar till salu. Dock är priset kanske inte så rätt som du vill. tror inte att vagnar sålda från försvaret är så "billiga" heller.
Kunde inte ta någon bild imorse (tog en annan väg och lämnade av lite saker på väg till jobbet).
Ska se om jag kan fixa det imorgon...
Fj Fjun
Feb 25 2005, 15:17
Står ju säkert en 200st på Bråvalla (Fd F13)...
The Swede
Feb 25 2005, 19:33
För information så var Bv 202 INTE tillverkade av Hägglunds utan av Bolinder-Munktell.
Den vagnen har ungefär 300% mer charm än Bv 206.
The Swede
Hans Engström
Feb 25 2005, 21:14
Samt manuell växellåda...och är kall som fanken att åka med (utom i förarhytten). Fast det är klart, den spricker inte när man kör in i saker med den.
Lättast att få tag i en är att köpa den i England.
Nej nej nej. Bv206 har både charm och är snygg. Egentligen kanske inte två kubar är så fina, men den grymma lite framåtlutande looken gör att man tappar hakan
Mattsson
Feb 25 2005, 21:48
@haraldblatand
Kom ihåg att dom tidigare versionerna av 206an hade problem med kopplingspedalen, den hade en tendens att lossna under färd.
;)
The Swede
Feb 25 2005, 21:55
QUOTE (Mattssonmannen @ Feb 25 2005, 21:48 )
@haraldblatand
Kom ihåg att dom tidigare versionerna av 206an hade problem med kopplingspedalen, den hade en tendens att lossna under färd.
;)
Ursäkta?
Mig veterligen har Bv206 ALLTID haft automatlåda och således ingen kopplingspedal.
Mattsson
Feb 25 2005, 21:59
QUOTE (The Swede @ Feb 25 2005, 21:55 )
QUOTE (Mattssonmannen @ Feb 25 2005, 21:48 )
@haraldblatand
;)
Ursäkta?
Mig veterligen har Bv206 ALLTID haft automatlåda och således ingen kopplingspedal.
Notera den sista smilien.
trinity
Feb 26 2005, 19:02
såg en Bv 202 till salu för några år sen på ett privat överskottslager i Umeå. Vill minnas den inte var dyr, men i risigt skick. Annar får man välslinka in till Övik och tigga lite. Dom kanske ha något gammalt bortglömt ruckel. Dom lär vist har i alla fall en fin terrängbana som civila terrängklubbar brukar busa lite på. Jag hann inte så långt med mitt gamla V8 muskedunder innan växellådan totalhavererade, snyft.
Den rosa bandvagnen är fotad (Wintermute här på forumet hade kameran med)
Jag får bilden under kvällen och lägger upp den så snart jag fått den
Edit: nu har jag fått bilderna, de är lite oskarpa (det var snudd på snöstorm)
Vädret igår (vi hade baskrav och fri skjutning, samt lite gruppstrid) var helknasigt.
Snöstorm och 20 meter sikt, 2-3 minuter senare var det klarblå himmel, strålande solsken och vindstilla...
Bilderna alla har väntat på:

Den står precis vid sidan av vägen mellan Rinkeby och Solvalla (på Solvallasidan). går inte att missa
trinity
Feb 27 2005, 13:29
QUOTE (jed @ Feb 26 2005, 19:09 )
Den rosa bandvagnen är fotad (Wintermute här på forumet hade kameran med)
rosa och rosa? nu hade jag ju byggt upp förväntan på att se något chockrosa kanske mer bjällror och tofsar i avgasröret.
Tycker den är lite mer blekröd, roströd eller liknande.
Färgerna är lite konstiga på bilden (kameran blev lite lurad av snön?), men den är rosa-lila-aktig i verkligheten.
Rätt svår att gömma i skogen, men passar in perfekt på Östermalm ;)
dave.hugo
Feb 27 2005, 13:38
Förra vintern använde Telia rosa BV206 i Sälenfjällen för marknadsföring, de kanske kommer därifrån??
Dexter
Feb 27 2005, 15:24
QUOTE (jed @ Feb 27 2005, 12:34 )
Färgerna är lite konstiga på bilden (kameran blev lite lurad av snön?), men den är rosa-lila-aktig i verkligheten.
Rätt svår att gömma i skogen, men passar in perfekt på Östermalm ;)
Som gammal KTH:are så får jag nog lov att påstå att färgen är Cerise, precis som vissa overaller..
/D
olaevil
Feb 27 2005, 15:24
MMMMMMMMMMMMM Bv206 158 mil på 10 dar under den där repstorövningen 93 tror jag det var.Ett bärhjul bytte vi innan.Annars rullade den helt utan problem.Har nog aldrig varit så trött på skaka bandvagn.Speciellt för vi åkte bakom en fanjunkare som inte kunde läsa karta.Ja ungdomar vi hade kartor på den tiden

.
Annars i GU så tror jag inte vi hade några som helst fel på den heller.Men kommer ihåg att BATPV plutonens förare var ganska trötta på att byta bärhjul.
Värdens Vackraste och komfortabla fordom som någonsin byggds ;)
MVH
Olaevil
trinity
Feb 27 2005, 19:03
Apropå kartor, Vi körde bandvangsorientering med Bv 206:an en gång. Var riktigt skoj lärorikt och man pressadeverkligen vagnen vad den tålde. minns inte om jag hittade alla kontroller.
Maverick
Feb 27 2005, 19:13
Som Sagt... Man hade förväntat sig något väre... Den där var ju småsöt

Kunde vara läckert reklamdordon

Få föreslå det för chefen

Att stå i åres backar med en 3G uppkopplad dator och visa vad vi säljer på jobbet
QUOTE (olaevil @ Feb 27 2005, 15:24 )
MMMMMMMMMMMMM Bv206 158 mil på 10 dar under den där repstorövningen 93 tror jag det var.Ett bärhjul bytte vi innan.Annars rullade den helt utan problem.Har nog aldrig varit så trött på skaka bandvagn.Speciellt för vi åkte bakom en fanjunkare som inte kunde läsa karta.Ja ungdomar vi hade kartor på den tiden

.
Annars i GU så tror jag inte vi hade några som helst fel på den heller.Men kommer ihåg att BATPV plutonens förare var ganska trötta på att byta bärhjul.
MVH
Olaevil
Hmpf vilken tur du måste haft med din bandvagn, den Bv806 jag hade på KS10 var nog ett riktigt måndagsexemplar. Hur många bärhjul som byttes på 6 månader och på så pass få mil har jag inte en aning om, men skamligt många var de. En teori jag hade om det var att bärhjulen ofta låg utomhus (de som fanns på lager) i solen och gummit därmed torkade och slets snabbare på det viset. Nån mer som upplevt samma sak? Hur funkar det med bärhjulen i Liberia t.ex?
olaevil
Feb 28 2005, 16:03
QUOTE (NBC @ Feb 27 2005, 23:15 )
QUOTE (olaevil @ Feb 27 2005, 15:24 )

.
MVH
Olaevil
Hmpf vilken tur du måste haft med din bandvagn, den Bv806 jag hade på KS10 var nog ett riktigt måndagsexemplar. Hur många bärhjul som byttes på 6 månader och på så pass få mil har jag inte en aning om, men skamligt många var de. En teori jag hade om det var att bärhjulen ofta låg utomhus (de som fanns på lager) i solen och gummit därmed torkade och slets snabbare på det viset. Nån mer som upplevt samma sak? Hur funkar det med bärhjulen i Liberia t.ex?
TUR vet jag inte men vi var sjukvårdare så vi gillade inte att meka.Var gruppchef men slutade alltid med att jag och den ena förarn tog hand om vagnen coh dom andra vårdade utrustningen.Mycket p.g.a att jag gillar fixa med bilar.Vi var försiktiga sen som sjukvårdenhet så var vi alltid först överallt p.g.a vi åkte som egen enhet.Behövde inte köra som idioter i terrängen hjälpte nog också.Men du har nog rätt om solen.Det bärhjulet vi bytte var den inget problem med gummit utan lagret var bränt.Bytte Band 1 gång bara för att öva och det ville vi heller aldrig göra igen..
MVH
Olaevil
hvungdom
Nov 13 2006, 18:46
Jag har sett bandvagn 206 simma kan 308 också göra det eller är den för tung?
Simmar man gång med bandvagn 206 eller är det för farligt.
Maskirovka
Nov 14 2006, 11:00
QUOTE (hvungdom @ Nov 13 2006, 18:46 )

Tyngden spelar nog ingen större roll. Det finns ju ex pansarskyttefordon på 20 ton som är amfibiska. Om du kollar på Soldf:s utmärkta hemsida kan du läsa om Bv 308 (Bv 206S) och där står att efter "små förberedelser är fordonet amfibiskt och drivs i vatten av banden i max 4,7 km/h".
Vet ej vad simma gång är för något men kolla på den här videon
http://www.leavesley-international.com/ima...nd/Hagglund.WMV för att se Bv206 simma...
hvungdom
Nov 14 2006, 16:40
QUOTE (Maskirovka @ Nov 14 2006, 11:00 )

QUOTE (hvungdom @ Nov 13 2006, 18:46 )

Tyngden spelar nog ingen större roll. Det finns ju ex pansarskyttefordon på 20 ton som är amfibiska. Om du kollar på Soldf:s utmärkta hemsida kan du läsa om Bv 308 (Bv 206S) och där står att efter "små förberedelser är fordonet amfibiskt och drivs i vatten av banden i max 4,7 km/h".
Vet ej vad simma gång är för något men kolla på den här videon
http://www.leavesley-international.com/ima...nd/Hagglund.WMV för att se Bv206 simma...
Med små förberedelser är fordonet amfibiskt och drivs i vatten av banden i max 4,7 km/h.
Hur små förberedelser?
Simmar man någon gång med bandvagnarna?
Maskirovka
Nov 15 2006, 07:20
QUOTE (hvungdom @ Nov 14 2006, 16:40 )

Med små förberedelser är fordonet amfibiskt och drivs i vatten av banden i max 4,7 km/h.
Hur små förberedelser?
Simmar man någon gång med bandvagnarna?
Med tanke på att Bv206 och BvS10 inte behöver några speciella förberedelser innan de hoppar i plurret gissar jag att ej Bv308 behöver det heller. Kanske slå på en strömbrytare till en länspump eller något, jag har ingen aning?
Jag ser det som en självklarhet att försvaret simmar med Bv308.
QUOTE (hvungdom @ Nov 14 2006, 16:40 )

Hur små förberedelser?
Enligt
SäkI 2007 Ögång vatten kap 9:
4. Förberedelser före flytning. - Före flytning skall fordonen kontrolleras så att onormalt läckage inte kan förekomma och att länspumpar fungerar. Tiden mellan kontrollen och övergången skall vara så kort som möjligt och fordonen bör efter kontrollen endast användas för transport till övergångsplatsen.
Omedelbart före övergången provas fordonets täthet genom att fordonet körs ner i vattnet till flytdjup med ett annat fordon som mothåll. Fordonet skall vara i vattnet i fem minuter utan att länspumparna är startade. Under tiden kontrolleras att fordonet inte läcker ut drivmedel, oljor eller fett i vattnet samt att onormalt läckage inte förekommer.
Efter uppkörning startas länspumparna. Vattnet samlas i kärl och mätning utföres för att fastställa hur mycket vatten som läckt in. Denna mängd får inte överstiga fordonets länspumpskapacitet. Förorenat vatten samlas upp i särskilda kärl av miljövårdshänsyn.
Stridsfordon som genomgått REMO kan ha fått en viktökning eller en förändrad viktfördelning (framgår av fordonsboken), varvid barlastens storlek och i vissa fall placering anpassas individuellt.
5. Särskild utrustning. - Stridsfordon och bandvagnar skall vara försedda med följande materiel
- inkopplad wire för bärgning. Den fria linänden skall vara fäst upptill på fordonen så att den lätt kan nås och frigöras
Särskilda bestämmelser för bandvagn På bandvagn skall wiren vara fäst i det främre dragfästet och vara upplagd på framvagnens tak och ha en minst 5 m lång lina fäst i en boj förutom
- bandvagn 2062 och 2063; wiren skall vara fäst i det bakre dragfästet och vara upplagd på bakvagnens tak
- bandvagn 202 och 203; wiren skall vara fäst i det bakre dragfästet och vara upplagd på bakvagnens skidräcke.
- markeringsboj med minst 100 N lyftkraft. Bojlinan skall vara 5 m lång och ha en knop på var 40:e cm och vara fäst i direkt anslutning till förarluckan
- lina för bogsering; linan skall vara ca 25 m lång med minst 10 kN draghållfasthet. Bogserlinan får, då så bedöms lämpligt, medföras i säkerhetsbåten
- vid flytning i mörker och nedsatt sikt skall fordon föra vitt ljus som syns runt om. För detta ändamål används ett kemiskt ljus fastsatt på fordonets övre del.
9. Omedelbart före övergången.- Övningsledaren skall kontrollera att strömhastighet vattendjup och vattentemperatur inte förändrats sedan rekognoseringen.
Omedelbart före övergången skall instruktör/vagnschef kontrollera att
- instigningsluckorna är öppna alternativt stängda enligt bestämmelserna för fordonet
- bärgningswire, bogserwire och markeringsboj är på rätt plats
- personalen tagit av stridsutrustning (även kroppsskydd) och intagit sina platser samt har räddningsväst påtagen.
- länspumparna är startade.
För bandvagn tillkommer dessutom följande
- förekommande bottenpluggar är rätt monterade
- strålkastarnas skyddsglas är hela
- det inte finns synliga karosserisprickor
- länspumparna i fram- och bakvagnen fungerar
- takluckorna på framvagnen är öppna och säkrade
- luftintagets galler är öppet och att täckduken är monterad (vid större lutning än 10 º vid ned- eller uppfart skall gallret vara stängt. Täckduken tas bort/galler öppnas efter att fordonet kommit i vattnet)
- dörrkarmar och lister är väl rengjorda och hela
- dörrarna är ordentligt stängda
- luckorna i bakvagnen är ordentligt stängda och täta
I förekommande fall kontrolleras att
- pluggarna för ventilation på bakre gavelplåten är väl iskruvade
- skvalpskydd och skvalpplåtar är monterade
- banden och bandaggregaten är hela samt att stänkskydden är hela och nedsläppta
- täckduken över främre gallret, som öppnats i bakkant, sätts fast
På bandvagn 202, 203 med varianter skall dessutom följande kontroller genomföras
- bottenluckorna och oljeavtappningspluggarna är väl fastsatta
- luckan mellan sätena i förarhytten är borttagen
- gummibälgarna och gummidamaskerna mellan fram- och bakvagnen är hela och täta
- motorhuven är stängd
- rökavledningsröret är monterat
På bandvagn 308-309 skall dessutom
- vågbrytare monteras
- avgasrörsförlängare monteras (endast bandvagn 308).
10. Under övergången. - Under övergången skall instruktören/vagnchefen kontrollera
- fordonets flytdjup, fribord och flytläge i vattnet
- omfattning på läckage
- att säkerhetsmaterielen är på plats
- att flytutrustningen (skvalpplåtar, täckdukar, stag m m) är oskadad och inte börjar lossna
- att säkert avstånd till övriga farkoster hålls
11. Vattenläckage. - Vid onormalt vattenläckage vidtas följande åtgärder
- kalla på säkerhetsbåt och säkerhetschefens uppmärksamhet
- för fordonet i avsett övergångsstråk mot närmaste strand
- om stranden ej nås skall motorn stängas av och personalen förbereda sig för att lämna fordonet.
12. Efter övergången. - Efter övergången skall föraren tillse att
- läckvatten dräneras och vid behov omhändertas
- materiel återställs
- då fel uppstått, upprätta felrapport som vidarebefordras tjänstevägen.
Erik_G
Nov 15 2006, 13:08
En annan fråga på temat Bv 206.
En utrikisk modellbyggare vill bygga en Bv 206 i svensk tjänst och undrar lite över inredningen
http://www.network54.com/Forum/47209/messa...163524416/Bv206Så vitt jag vet är de svenska vagnarna som används på förband här hemma i sverige rätt nakna inuti, ingen fast monterad radio eller sånt. Eller har jag fel?
När vagnen används ute i fält, vad kan finnas i vagnen? Ryggsäckar, mat, tält 20?
(för er som genast vill bygga en Bv 206 i modell så handlar det om Firing Lines Bv 206 i 1/35 i resin och fotoetsad mässingsplåt. En dyr byggsats som ännu tyvärr inte hittat hem till min samling)
mvh
Erik G
QUOTE (Erik_G @ Nov 15 2006, 13:08 )

(...)
Så vitt jag vet är de svenska vagnarna som används på förband här hemma i sverige rätt nakna inuti, ingen fast monterad radio eller sånt. Eller har jag fel?
När vagnen används ute i fält, vad kan finnas i vagnen? Ryggsäckar, mat, tält 20?
(...)
mvh
Erik G
I bakvagnen är det väl mest träbänkar och transportnät att tänka på om man vill ha detaljer, kanske nån tolklina hafsigt slängd på golvet.
I fält så beror det väl lite på vilket förband man tänkt sig återspegla. För klassiskt infanteri finns det ju packplaner att snegla på. För egen del (401-pluton) så hade vi ammunition och stridspackningar på pbv:erna och Bv206 gick som plutonstross vilket gjorde att vi fyllde bakvagnen med "allt annat" som vedsäckar, säckar med extra proviant, 3 st tält 20, några extrasoldater ibland, yxor, sågar, T-spritdunkar, vattendunkar osv osv i en salig röra, förhoppningsvis täckt med transportnät. På taket hade vi tårtbitarna till tälten och maskeringsnät.
Extra guldburk till modellbyggaren om han gör alla lådor och dunkar lösa var för sig, skalenliga och så att de går att packa enligt packplanen
Maskirovka
Nov 15 2006, 15:52
QUOTE (106 @ Nov 15 2006, 09:43 )

[*]vågbrytare monteras
[*]avgasrörsförlängare monteras (endast bandvagn 308).
Så skillnaden ligger alltså i att skalman ska ha vågbrytare och avgasrörförlängare. Såna dära vågbrytare brukar man ju se de flesta amfibiska pansarfordon ha monterade, som de sedan bara fäller upp innan de går ned i vattnet (se ex
http://koti.mbnet.fi/fmashiri/armor/archive/bmp-2.jpg) men det har man inte sett på Bv308. Något skäl till varför inte dom finns fast monterad på hela tiden?
Smeghead
Nov 18 2006, 03:04
QUOTE (Erik_G @ Nov 15 2006, 13:08 )

En annan fråga på temat Bv 206.
En utrikisk modellbyggare vill bygga en Bv 206 i svensk tjänst och undrar lite över inredningen
http://www.network54.com/Forum/47209/messa...163524416/Bv206Så vitt jag vet är de svenska vagnarna som används på förband här hemma i sverige rätt nakna inuti, ingen fast monterad radio eller sånt. Eller har jag fel?
Om jag inte minns helt fel så ska det sitta ett radiofäste uppe på väggen där till höger om motorkåpan på bilden i 206:orna. Har iofs haft en 2601:a under utbildningen men får "min" riktiga vagn nu till veckan. Hör om killen vill ha fler bilder på inredningen i vagnen så kan jag fixa det i veckan.
Edit: Vi fick inte ens komma i närheten av att få testa simmning med vagnarna då det skulle fixas fram dykare, båtar och hela kittet för få öva det.
Vikström
Nov 18 2006, 10:27
QUOTE (Smeghead @ Nov 18 2006, 03:04 )

Om jag inte minns helt fel så ska det sitta ett radiofäste uppe på väggen där till höger om motorkåpan på bilden i 206:orna.
Det sitter inget fäste bak i 206orna, däremot är det förberett (fyra av skruvhålen syns, sitter fyra till ovanför) för ett fäste för någon gammelhäck till radio som inte brukats sedan hedenhös. Undertecknad var med och byggde ett fäste till en en fordonsenhet 480 så att vi skulle kunna ha vettigt samband i R3-vagnen. Vi fixade även antennfästet till fordonsantennen och kabeldragning i framvagnen för inkoppling av comtac.
QUOTE (Maskirovka @ Nov 15 2006, 15:52 )

QUOTE (106 @ Nov 15 2006, 09:43 )

[*]vågbrytare monteras
[*]avgasrörsförlängare monteras (endast bandvagn 308).
Så skillnaden ligger alltså i att skalman ska ha vågbrytare och avgasrörförlängare. Såna dära vågbrytare brukar man ju se de flesta amfibiska pansarfordon ha monterade, som de sedan bara fäller upp innan de går ned i vattnet (se ex
http://koti.mbnet.fi/fmashiri/armor/archive/bmp-2.jpg) men det har man inte sett på Bv308. Något skäl till varför inte dom finns fast monterad på hela tiden?
Tja, för att underlätta tillgången till motorrummet?
Vågbrytaren består av en plywoodskiva som ligger på taket tillsammans med avgasrörförlängaren har jag för mig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.