Det hvimlar
Dec 1 2008, 21:36
"We were soldiers" och "Den tunna röda linjen". Grymt bra filmer!
QUOTE(Kolind @ Dec 1 2008, 19:46 )

QUOTE(kexet @ Dec 1 2008, 18:47 )

QUOTE(Aigore @ Dec 1 2008, 18:10 )

QUOTE(kexet @ Dec 1 2008, 14:56 )

inte för att vara sån men det är Alan Alda som spelar Hawkeye Pierce
Inte i filmen bara i TV serien

aha! jag har nog inte sett filmen utan bara sett serien
Samma här och jag drar mig lite för att göra det, det känns nog konstigt att det är ''fel'' skådespelare

En annan som har sett filmen innan serien(Filmen kom trots allt ut 2 år tidigare än serien.) tycker såklart att filmen är myyycket bättre.
Tunnel Rats - en helt urkass film stor varning för den
tunnel rats betyget på imdb är ett glädje betyg
det enda som är sjysst är de klaustrofobiska tunnel scenerna
QUOTE (108-1023013064 @ Jun 5 2002, 23:43 )

vilka krigsfilmer tycker ni är bäst?? nya som gamla, från hela världen!!
själv är jag jäkligt fäst vid black hawk down. den är bra gjord och mäktig på bio.
sen finns det också en film om några brittiska soldater på utlandstjänst, den är grymt bra men jag har såklart glömt vad den heter...
många klassiker finns ju också...typ green berets osv.
alla med mer eller mindre kvalité..

krigsfilm you say? (detta är på gränsen av genren)
http://www.youtube.com/watch?v=Bu9H0dQ1HgAdeer hunter så klart!:D
var hemma med magsjuka barn för nåt år sedan, då gick det på tv (norsk eller svensk) nån film (kan ha varit serie?), det var någonstans i sydamerika, möjligen chilensk/argentinsk. handlade om 2 grupper av soldater från dessa två(?) länder som har hamnat på kort avstånd från varandra i skyttegravar eller hål i marken. I handlingen var också en hund, den sprang mellan dessa grupper som med tiden började byta saker med varandra, tobak bla.
Tyvärr fick jag ej med mig namnet eller hela filmen då barna behövde hjälp. Nån som kan tänkas känna till denna film, trots min dårliga beskrivning?
Adam Wilhelm
Dec 5 2008, 09:20
QUOTE (Adam Wilhelm @ Dec 5 2008, 09:20 )

Tack! vad är det soldf forumet inte klarar

Har du sett den?
Ahlberg4122
Dec 10 2008, 07:18
Är det ingen som nämt "The Big Red One" med Mark Hamill från Star wars? Orkade inte gå igenom alla 16 sidor och kolla. Den filmen är lång och bra.
Fråga: Är det någon som vet vad filmen heter som handlar om spanska soldater i kosovo. Kommer fasen inte ihåg vad den heter?
PS. Bästa krigsfilms citatet ser ni i min signatur här nedan. Av Sgt O´neal i Plutonen.
gislemark
Dec 11 2008, 17:32
Tali Iantala (osäker på stavningen)
Skitbra rulle helt enkelt.
HMS Sjölejonet
Dec 21 2008, 06:32
Någon som vet var man får tag i filmen:
The boys from C-company?
Spartacus
Dec 21 2008, 11:09
QUOTE (Ahlberg4122 @ Dec 10 2008, 07:18 )

Är det ingen som nämt "The Big Red One" med Mark Hamill från Star wars? Orkade inte gå igenom alla 16 sidor och kolla. Den filmen är lång och bra.
Fråga: Är det någon som vet vad filmen heter som handlar om spanska soldater i kosovo. Kommer fasen inte ihåg vad den heter?
PS. Bästa krigsfilms citatet ser ni i min signatur här nedan. Av Sgt O´neal i Plutonen.
The Big Red One är grym, men då snackar jag givetvis om den senare versionen som kom för några år sedan
2Peter2
Dec 22 2008, 00:32
QUOTE (Ahlberg4122 @ Dec 10 2008, 07:18 )

''Guerreros'' heter den
http://www.imdb.com/title/tt0293191/
Baldric
Dec 22 2008, 12:49
Tali-Ihantala 1944
Black Hawk Down
Generation Kill (miniserie)
Bravo Two Zero
De 4 bästa (av olika skäl) jag kommer att tänka på.
M.Sirén
Dec 30 2008, 22:37
Hej!
Är det någon som vet vad den nya amerikanska krigsfilmen heter, den har ganska nyligen kommit ut och handlar om 1 grp soldater som går vilse i irak elr liknande.
Är väldigt tacksam för svar.
Göta Lejon
Dec 31 2008, 00:35
Har ett minne av en hyfsat realistisk BBC-produktion från 80-talet (sent 70-tal?) som handlar om en grupp brittiska soldater under tjänstgöring på Nordirland, tror den hette "Contact" - någon som har koll på denna? Sändes på SVT för minst 25-30 år sedan!
/G.L.
QUOTE (Göta Lejon @ Dec 31 2008, 00:35 )

Har ett minne av en hyfsat realistisk BBC-produktion från 80-talet (sent 70-tal?) som handlar om en grupp brittiska soldater under tjänstgöring på Nordirland, tror den hette "Contact" - någon som har koll på denna? Sändes på SVT för minst 25-30 år sedan!
/G.L.
Den sändes för inte så många år sedan, men det kan iofs varit på norsk tv.
Finns även en annan film med samma namn, men där är det en amerikansk soldat (Prad Pitt? Eller var det Val Kilmer?) som av någon anledning har kommit bort från sitt förband och stöter på en irakisk soldat. (vi pratar Irak krig nr 1)
Rätt bra film vill jag minnas.
arvid_eriksson
Dec 31 2008, 22:45

/G.L.
menar du
den här?
Hittade en film om en amerikansk soldat som fått sin tjänstgöring i Irak tvångsförlängd.
En tänkvärd film:
STOP-LOSSkolla trailern:
http://www.stoplossmovie.com//Jentl
Börjar året med att tipsa om
http://www.imdb.com/title/tt1034303/ enjoy !
LeadHead
Jan 2 2009, 20:46
QUOTE (arvid_eriksson @ Dec 31 2008, 22:45 )

/G.L.
menar du
den här?Går den att få tag i någonstans? Jag har kollat BBCShop och de verkar iaf. inte ha den...
Ynglingen
Jan 3 2009, 00:57
QUOTE (Jentl @ Jan 2 2009, 00:18 )

Hittade en film om en amerikansk soldat som fått sin tjänstgöring i Irak tvångsförlängd.
En tänkvärd film:
STOP-LOSSkolla trailern:
http://www.stoplossmovie.com//Jentl
Mycket mycket bra film helt klart att rekommendera att se. Lite svår förutsedd till skillnad från dem flesta filmerna så den lyfter spänningen igen när den börjar tappa som mest.. ;)
M.Sirén
Jan 3 2009, 15:59
Hej!
Är det någon som vet vad den nya amerikanska krigsfilmen heter, den har ganska nyligen kommit ut och handlar om 1 grp soldater som går vilse i irak elr liknande.
Rickard N
Jan 3 2009, 17:02
Är det three kings du tänker på?
Inte så jäkla ny iofs men den stämmer skapligt på beskrivningen (om man bortser från att de är ute efter någon skatt, typ ny kelly's heroes)
2Peter2
Jan 3 2009, 19:20
QUOTE (M.Sirén @ Jan 3 2009, 15:59 )

Hej!
Kan det möjligtvis vara Delta Farce du menar??
http://www.imdb.com/title/tt0800003/Om inte så kanske Three Kings
http://www.imdb.com/title/tt0120188/Eller Bravo Two Zero
http://www.imdb.com/title/tt0120617/Samtliga filmer som är inom "Vilse i Irak" genren
H.Elvin
Jan 4 2009, 23:54
QUOTE (M.Sirén @ Jan 3 2009, 15:59 )

Hej!
är det Battle Of Haditha du menar?
M.Sirén
Jan 5 2009, 23:13
Ne tyvärr så är det ingen av dom. Den ska va ny, från 2008 har jag för mig.
Göta Lejon
Jan 7 2009, 20:54
QUOTE (arvid_eriksson @ Dec 31 2008, 22:45 )

/G.L.
menar du
den här?Jepp, verkar vara den jag tänker på... hade fått för mig att den var något äldre än från 1985. Tack!
/G.L
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.