QUOTE (Malfunction @ Apr 15 2005, 14:59 )
Jag är lite nyfiken på varför dessa armband har blivit så populära, det tar ju bara längre tid och kräver två händer för att kolla vad tiden är.
De skyddar klockan både mot skador och ofrivilliga knapptryckningar och liknade.
Man slipper reflexer från klockan.
Man slipper onödigt lysande från klockans visare i fallet med en analog klocka med tritium eller motsvarande på visarna. Tänk på att fiendens mörkersynsmateriel kan göra att sådana saker kan upptäckas på långa avstånd.
Om du har en klocka med metallbotten, så gör de dessutom att metallen inte ligger direkt mot huden.
Jag har inte träffat på någon vars klocka gått sönder där ett dyligt skydd skulle gjort till eller ifrån.
Det har däremot jag.
Jag föredrar personligen att använda en billig klocka i fält där repor går att leva med.
Vad gör du när din billiga skitklocka går sönder vid ett riktigt olämpligt tillfälle i fält i skarpt krig? Jag anser mig inte behöva någon av de fräckaste och dyraste klockorna, men jag håller mig även borta från "bensinmacksklockor" för seriös fältverksamhet. CASIO gör exempelvis en del digitalklockor som är populära bland militärt folk, då de är stryktåliga och relativt billiga.