Fu Kjellberg
Nov 26 2002, 22:52
Här kommer ett nytt alternativ till magpul.
Ser rätt lätt ut att tillverka själv.
http://www.specwargear.com/Kolla under salespage högst upp.
Får väl säga som smågrabbarna: Magpul rockar Fett....
Nifelhel
Nov 26 2002, 23:17
Verkar lite fippligt och tycker inte om att använda en massa tejp ???
2Sharp
Nov 27 2002, 03:44
Verkar helt klart feppligt...
Btw, sett i div. tidningar att man vrider mag-pul 90 grader, testade på ak5 magasin och det funkar bra, fördelen är att man inte behöver trä in fingrarna i öglan = man riskerar inte att fastna när man har handskar.
Det går också snabbare eftersom du kan greppa med fler fingrar.
Skall se om jag kan göra detta på ak4 magasinen också.
Jag tycker det var en väldigt bra och enkel lösning... Jag har bara bra erfarenheter av mag pull ;)
Fu Kjellberg
Nov 27 2002, 19:13
2Sharp: Vissa vänder magpulen för att det skall gå att stänga fickan om dom har tajta magfickor. En fördel med detta system är väl att vissa mag fickor är så tajta att det antal mag dom ar anpassade för gör att magpul inte är ett bra alternativ. magpulen bygger ju ett par mm per mag.
Det problemet har ju inte vi i våra jättefickor
Adam Wilhelm
Nov 27 2002, 19:29
Magpul är helt klart en grej som FM borde köpa in.
Förresten, för ett tag sen snackades det om några remmar som man spände runt maggen för att göra jägarmag.
Någon som har erfarenheter av dem?
Thomas/ stolt ägare av Magpul
Fu Kjellberg
Nov 27 2002, 19:47
Du menar Magcinch:
Har ingen praktisk erfarenhet av dom.
Verkar helt klart vara en ok pryl.
http://www.buffertech.com/magcinch.htmHåll tillgodo.
Adam Wilhelm
Nov 27 2002, 19:58
Tackar... :)
2Sharp
Nov 28 2002, 03:48
QUOTE (Fu Kjellberg @ Nov. 27 2002,19:13)
2Sharp: Vissa vänder magpulen för att det skall gå att stänga fickan om dom har tajta magfickor. En fördel med detta system är väl att vissa mag fickor är så tajta att det antal mag dom ar anpassade för gör att magpul inte är ett bra alternativ. magpulen bygger ju ett par mm per mag.
Det problemet har ju inte vi i våra jättefickor

Låter ju rimligt, det lilla jag testat tycker jag att det helt klart har andra fördelar med.. får se till att testa mer

Mag-cinch verkar lovande...
75-1029524645
Nov 29 2002, 11:41
Liknar en bit cykelslang tycker jag ;)
Dedicated
Dec 13 2002, 11:56
Apropå Mag-pull; har själv istället fäst en bit styv ståltråd på magasinet. (På sidan, från bakkant till framkant) Tråden sticker alltså upp en bit, någon centimeter. På stridsbältet har jag sedan fäst en upp och nervänd stor karbinhake. Förutom att magasinet är enklare att få upp ur fickan kan jag haka fast det tomma magasinet i karbinhaken utan att fibbla med att få ner det i fickan eller innanför vapenrocken. Det hänger och slänger lite men inget som stör. Mig.
/POF
TangoXray
Dec 13 2002, 16:26
Det där var en bra idé!
jag har suttit och funderat på hur man skall göra med dom tomma maggen. Att droppa dom innanför vapenrocken motsv. är ju ganska bra. Nackdelen där är att man blir så skitig!
Dags att leta efter bra karbinhakar. Klätterbutiken nästa!
/TangoXray
QUOTE (TangoXray @ Dec. 13 2002,16:26)
Det där var en bra idé!
jag har suttit och funderat på hur man skall göra med dom tomma maggen. Att droppa dom innanför vapenrocken motsv. är ju ganska bra. Nackdelen där är att man blir så skitig!
Dags att leta efter bra karbinhakar. Klätterbutiken nästa!
/TangoXray
Jag låter mina hänga i fingrarna på stödhanden till jag får tid att stoppa ner dom. Fungerar bra.
Jag har ju vant mig vid blackhawk västens magasinsfickor och har stora problem med SV2000 vid magasinsbyten. De överlappande ficklocken djävlas med mig. Kan vara en vanesak, men jag har ingen lösning än.
Casca
TangoXray
Dec 13 2002, 16:40
mmmm.... Förstår...
Och jag har problem med dom ¤%/(%(¤# fickorna på selen...
/TangoXray
*frustrerad*
Fu Kjellberg
Dec 13 2002, 19:39
Klart smidigt att hänga maggen i en karbinhake under striden.
http://www.specwargear.com/images/saleboar...G%20Epull-4.jpg
Mech.Inf
Jan 10 2008, 14:36
Ojoj, återupplivar en gammal tråd här.
Någon som har testat följande
magpuls där man helt enkelt byter helt hela bottenplattan på magasinet? Tycker det verkar som en vettig lösning där fingret kan dras längs magasinet in i öglan utan att fastna vid nån gummikant (vanliga magpuls).
Erfarenheter?
coolhand
Jan 10 2008, 17:45
Har hort att de inte ska passa AK5 mag.
Vet att de funkar med M4 mag vilket jag anvander sa jag kan inte saga sakert
Smeghead
Jan 10 2008, 17:49
QUOTE (coolhand @ Jan 10 2008, 17:45 )

Har hort att de inte ska passa AK5 mag.
Vet att de funkar med M4 mag vilket jag anvander sa jag kan inte saga sakert
Ranger plates passar inte på svenska magasin. Bottenplattan fästes annorlunda än vad dom gör på amerikanska magasin.
Edit:
Svenskt:

Amerikanskt:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.