Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ak 5 tillbehör
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
panzerjäger
Hojj Hojj..

Börjar undra lite angående vad det finns för tillbehör till ak 5:an..

På LA 01 tex hade halva AQ plutonen köpt aim point, men vad finns det mer?

ps: menar såklart tillbehör till den "traditionella" ak 5:an

mvh

panzerjäger
Badboy
Hej!
Du har varit registrerad ett tag, så jag antar att du inte menar några av dessa tillbehör?

Mvh,
Magnus B

Edit: Länkmek
panzerjäger
nja.. menade mer rail system mm...
Sytare
Tillbehören som finns i handeln är att anse som "basic". Det finns Picanny-skenor (t.o.m. på milis-shoppen) på vilka du kan montera Aimpoint, kikarsikten m.m.
En annan pryl är Surefires pipmonterade vapenlampor. Det är de prylar som finns i handeln mig veterligen.
Nifelhel
Det finns rail-system till FN FNC/ak5, som Brügger & Thomet AG tillverkar.

The Swede
Var kan man köpa deras produkter?
Priser?

Hittade lite prylar som passar på ak4 nämligen banan_rock.gif

The Swede pansar2.png
Nifelhel
Den svenske generalagenten säljer inte, jag vet då jag personligen frågat dem.
Men kolla runt hos den amerikanske återförsäljaren DSA Inc
Badboy
Blir väl dock jobbigt att köpa från staterna, då de inte skeppar vapendelar utomlands? Kolla med återförsäljare i Europa istället??

/Magnus B
9x19
QUOTE (Badboy @ Feb 22 2005, 22:58 )
Blir väl dock jobbigt att köpa från staterna, då de inte skeppar vapendelar utomlands? Kolla med återförsäljare i Europa istället??

/Magnus B

Det stämmer bra.

Det går, men det blir struligt och den amerikanska byråkratin tar gärna god tid på sig.
Ligger värdet under 100 USD och det inte ligger några andra restriktioner i vägen (som för tex. flamdämpare) så är det inga problem, men det är ju inte fallet här.
BILL!
Den som benämns passa till AK5, är inte den till David? Den som är till FNC ser inte ut att stämma med det bleck som håller ihop handskydden. Niefelhel, som den vapenexpert du är, enlighten me.
Nifelhel
QUOTE (BILL! @ Mar 7 2005, 20:50 )
Den som benämns passa till AK5, är inte den till David? Den som är till FNC ser inte ut att stämma med det bleck som håller ihop handskydden. Niefelhel, som den vapenexpert du är, enlighten me.

Jo den som benämns Bofors AK5-K är till Ak5D.
Ingen av dem "ser" ut att stämma överens med låsblecket till ak5 överhuvudtaget. Vilket får mig att tro att det är någon form av skruv för att låsa det hela för att få mer stabilitet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.