Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hjälp - Förbandstecken
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
49-1032639582
Någon som vet var jag kan få tag på förbandstecken från nerlagda förband?

Söker bla från IB 16, IB15, IB12, IB13, IB4, T1, A1, A3, PB8 (P2/Fo14) och en del andra förband jag var och utbildade vid efter min GU.

Tacksam för hjälp!!
Fu Frippe
Vet inte var du bor men... Utanför Båstad, på väg mot Torekov(?) finns ett ställe som heter "Tomcat" eller nåt sånt. Där hade de en massa obskyra grejer och märken. De hade bl a ett prototypmärke till KJ och sånt...
Det var ett tag sen jag var där så det kanske inte ens finns kvar. SISU eller Kjellberg kanske vet mer?

Jag är själv intresserad av märken från IB16/Fo31 och dess kompanier eftersom mina har "förolyckats". Jag har bara ett ynka litet lejon kvar att sätta på axelklaffen.. :(
Fu Frippe
Hittade detta på nätet: TOMCAT Båstad, A. Skötte Militaria, Båstad/Boarp, tel: 0431-732 56.
Dock ingen hemsida, men jag gräver vidare!!!
76-1022829186
Gå med i samlarföreningen Fo99. Där finns fler som samlar på gamla märken.

http://home.bip.net/fo99
TangoXray
Ny hemsida till Fo99 som snart blir officiell:

www.fo99.cjb.net

smile.gif

/TangoXray
SISU
Jodå Tomcat finns kvar.
Om inte dom har märkena så har ingen det.
Dom har allt mest flygar märken us vad jag kommer ihåg pga att ägaren samlar på de.

Men även svenska reg.

Lycka till !
49-1032639582
Tackar för svaren. Återkommer när jag varit i kontakt med Tomcat med lägesrapport. De var tydligen på mässa denna veckan.
Vlad
Håller på att kolla upp IB16/Fo31
116-1022693932
Jag hittade två kompletta vinter rockar svarta med kaptens grader på den ena och jag tror det var general eller något liknande på den andra, finns på en loppis som heter Qvartinge eller något snt som ligger vid Läggesta station ( Läggesta ligger nån mil eller två utanför Strängnäs)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.