Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dagens bild !
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
SISU
Hittade den här läckerbiten som jag ville dela med mej av
Tecknad av Hans Lindström
Born
Ah, Bonton.se

Helt fantastisk teknare. En av de första grejerna jag gör på jobbet är att kolla om han slängt upp några nya bilder som man kan skicka runt med internmail. laugh.gif
Sljivovica
Lite bilder i brist på annat fyndigt..

simon

clap.gif
SISU
En lite rolig video snutt !!Video
Sljivovica
Underfundigt av Jan Berglin..

Ordfront / Galago
BlackIce
Den där är såååå klockren!! laugh.gif
PB-Syte
Rekomenderar denna sidan:

yttermera
Sernlo
@ PB-Syte: Tack! clap.gif
Kanna
Sljivovica

Inköpt under L110.
eskil
Hur många av cirklarna på bilden rör sig?

länk

Edit: Ändrade till en länk
SWERT
Lite småkul serie:
Klicka då!
Stockman
QUOTE (eskil @ Apr 24 2005, 12:49 )

länk

Ingen av cirklarna rör på sig va?
eskil
QUOTE (Stockman @ May 8 2005, 16:45 )
QUOTE (eskil @ Apr 24 2005, 12:49 )

länk

Ingen av cirklarna rör på sig va?

Ledtråd: Stäng av animerig av bilder och titta igen. ;)
Vildmannen
En dag på Försvarshögskolan (FHS)

Adam Wilhelm
De här två bilderna gillade jag.

RK skulle få frispel om FM gjorde nåt liknande. laugh.gif
Och jag är väl medveten om att ungar säkert har klämt och känt på pickadoller tidigare, tror dock inte att de har fått avfyra någon.
C 2.a pjäs
QUOTE (Adam Wilhelm @ May 11 2005, 11:31 )
RK skulle få frispel om FM gjorde nåt liknande.    laugh.gif
Och jag är väl medveten om att ungar säkert har klämt och känt på pickadoller tidigare, tror dock inte att de har fått avfyra någon.

Förmodligen! Men, när hemvärnet fyllde 50 år så hade Ljungbyholms hvo uppvisning och en av publikmagneterna var just lösskjutning med ksp m/58. Och det utnyttjades ju givetvis.
Adam Wilhelm
För mig så är det helt ok, man blir ju inte barnsoldat bara för att man får skjuta lite lösplugg.
Tror nog att ungarna somnade lyckliga den kvällen.
C 2.a pjäs
QUOTE (Adam Wilhelm @ May 11 2005, 11:44 )
För mig så är det helt ok, man blir ju inte barnsoldat bara för att man får skjuta lite lösplugg.
Tror nog att ungarna somnade lyckliga den kvällen.

Av de lökar som jag kamperade med blev en YO och de övriga tre hemvärnsmän. Om det berodde på denna enskilda händelse tål väl att diskutera men det låg väl knappast i fatet...
PIC
LOL kolla på lill-killen vid 58:an. Han ser helt förtjust ut! O läs sen på tröjan laugh.gif laugh.gif
Snödahl
@PIC
haha, det är ju helt klart t-shirten som gör bilden! smile.gif

Älska rocky!! den hade dock passat bättre i vintras. men den är alltid rolig!

os frontale
Jag fick skjuta AK5 (lös med simfireutrustning mot en figur) när jag var 10 ohmy.gif
LeadHead
QUOTE (eskil @ Apr 24 2005, 13:49 )

länk

Den där är ju t.o.m. sjukare än den med svarta/vita (egentligen vita) prickar...
LeadHead
Jag vill minnas att även "underåriga" fick skjuta simfire på pappsiluett under bataljonens dag. Och en viss kaptens ungar fick bränna ett mag på automat. Men de behövde hjälp av pappa att hålla bössan.
Jesper86
Är det ingen som läser 91:an, en superb serie smile.gif
Skuggan
QUOTE (Jesper86 @ May 14 2005, 11:34 )

trogen prenummerant sedan 3 år :P (ok, har haft nån lucka där jag missat 1 eller 2 nummer)
Jesper86
QUOTE (Skuggan @ May 14 2005, 10:35 )
QUOTE (Jesper86 @ May 14 2005, 11:34 )

trogen prenummerant sedan 3 år :P (ok, har haft nån lucka där jag missat 1 eller 2 nummer)

Helt fenomenal serie tycker jag, har den sköna atmosfären.

Ska faktist provteckna för 91:an snart, får hoppas det går bra!
Adam Wilhelm
Man kunde ju tro att jänkarna hade råd med motorer på sina båtar:

Kanna
QUOTE (Adam Wilhelm @ May 14 2005, 12:34 )
Man kunde ju tro att jänkarna hade råd med motorer på sina båtar

Det är Navy SEALS nya båtar. För att göra dem extra "stealth" har man avskaffat motorerna helt och därmed minimerat risken för att fi upptäcker båtarna pga motorljudet. Dessutom har man slagit två flugor i en smäll eftersom soldaterna samtidigt får sin dagliga fysträning när de sitter och agerar "motor". Som synes på bilden så går båten ganska fort trots att soldaten ser ut att trampa ganska långsamt. Detta tack vare den nya motionscykel som US Navy har tagit fram i samarbete med NASA. Motionscykeln har en extrem utväxling och tanken är att framtida modeller av motionscykeln ska kunna användas för att driva rymdfärjorna och eventuellt även den första bemannade farkosten till Mars. Utvecklingskostnaderna för motionscykeln ligger enligt inofficiella uppgifter på cirka 1 miljard USD.
Vargas

En bild som påminner om en sen länge svunnen tid.
Flaggskeppet HMS Sverige bekostades genom en nationell insamling.
DET, mina damer och herrar, känns väldigt långt borta i dagens svenska samhälle.
LeadHead
Vi kanske skulle starta en insamlig till en smygfregatt, eller ett "assault ship"? Bara för att! biggrin.gif
bushman
QUOTE (LeadHead @ May 15 2005, 13:34 )
Vi kanske skulle starta en insamlig till en smygfregatt, eller ett "assault ship"? Bara för att! biggrin.gif

mmm om de pengarna vi skulle få in, ens räcker till en begagnad sprinter så får vi nog vara glada.
JBP
QUOTE (bushman @ May 15 2005, 14:39 )

begagnad sprinter

hmm tycker inte att svordomar hör hemma på detta forum ;)

:P /JBP
C 2.a pjäs
QUOTE (Vargas @ May 15 2005, 13:23 )
En bild som påminner om en sen länge svunnen tid.
Flaggskeppet HMS Sverige bekostades genom en nationell insamling.
DET, mina damer och herrar, känns väldigt långt borta i dagens svenska samhälle.

Ja. Men faktum är att småländska bönder påbörjde en insamling till ett ubåtsjaktfartyg under ubåtsaffärerna på 1980-talet. Dåvarande regering måste ha varit utom sig av lycka. Eller inte...
LeadHead
QUOTE (JBP @ May 15 2005, 15:49 )
QUOTE (bushman @ May 15 2005, 14:39 )

begagnad sprinter

hmm tycker inte att svordomar hör hemma på detta forum ;)

:P /JBP

Instämmer. Jag vet en viss reptroppchef som skulle ha rest ner och ordnat offentlig garrottering av Bushman på torget(*) i Trollhättan om han hade läst det där inlägget.

Under den dryga halvtimmen (!) under vilken snaran långsamt drogs åt hade du fått lyssna på hans långa, i princip oupprepade (förutom uttrycken "den är kass" och "kassationsförslag") föreläsning om hur dålig bilen är. biggrin.gif

Killens största dröm i livet (eller i lumpen iaf.) var att få skrota en Sprinter. Författande av kassationsförslag var hans hobby.

* Ni har väl ett torg? Var genomför ni annars era avrättningar? 7.gif
Yman
AVBRYT!

Tråden heter dagens bild, inget annat.
Snacket kan ni starta en egen tråd om, om så önskas...

Jag vill se bilder!

//Yman, BlåGul
natural_born

3.gif
Mattsson
Kanna
Adam Wilhelm

A2Keltainen
Adam Wilhelm; tack för de underbara Red Meat-bilderna. Det var flera år sedan jag såg dem senast och jag hade helt glömt bort dem. Den översta av dem får mig att tänka på det fina citatet:

"Nine of the ten voices in my head tell me not to pull the trigger."

biggrin.gif
Jesper86
QUOTE (A2Keltainen @ May 21 2005, 06:37 )

den e ju glockren hahaha smile.gif
A2Keltainen
QUOTE (Jesper86 @ May 21 2005, 14:24 )
QUOTE (A2Keltainen @ May 21 2005, 06:37 )

den e ju glockren hahaha smile.gif

Ja, den är väldigt pedagogisk. biggrin.gif
Kanna
QUOTE (Yman @ May 16 2005, 09:33 )
AVBRYT!

Tråden heter dagens bild, inget annat.
Snacket kan ni starta en egen tråd om, om så önskas...

Jag vill se bilder!

//Yman, BlåGul

*host* Läs citatet *host*
Jesper86
hahaha kolla katten!

Elfgren
QUOTE (Adam Wilhelm @ May 11 2005, 11:31 )
RK skulle få frispel om FM gjorde nåt liknande..

När min bror gjorde lumpen (99) fick alla under öppet hus skjuta med det mesta med lös ammo. Jag var då 13 år, och skjöt hej villt. Gjorde även min lillasyster, då 11 år.
Kanna

"Haha, jag har fler medaljer än dig!" fun_icon_nana.gif
arvid_eriksson

jag tror det är en strf 90 som ramlat ner, kan också varit en 121 el 122, är inte bra på att se skillnad på dom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.