QUOTE (BUCK @ Feb 17 2005, 09:39 )
@ bushman
Har följt dina inlägg i div. trådar nu, kan bara konstatera att du troligtvis hatar Hemvärnet mer än något annat ;)
Våran IP ska förövrigt tillföras ra180 innom snar framtid.
om jag hatar hemvärnet?
hur kommer det sig att jag då fortfarande är med i HV?
hatar bara att den del av HV jag är med i inte fungerar som en militär enhet.
vad gäller FRO hyser jag inget hat till denna org centralt.
mitt hat gäller den avd som har ansvar för det område jag verkar som signalist i.
men det är ingen fara de hatar mig också.
tillräckligt för att gå tillhandgripligheter.
men tyvärr boxas vi inte i samma viktklass
tyvärr verkar samband vara en mycket underprioriterad del av utvecklingen inom bohuslän/dals MD grp.
skall HV bli ett operativt förband inom det näverks baserade försvaret behöver vi givetvis ha TS 9000.
tyvärr kommer detta släppas till FRO och lottakåren.
något som kommer att sluta i katastrof.
med den erfarenhet jag har av ovannämda organisationer, så kan vi inom det stridande delarna av HV återgå till semaforflaggor innan de har fått ordning på sambandet.
är det rimligt att den största delen av lokalförsvaret, skall använda radioapparater som vilken unge som helst kan både pejla och störa ut, med saker han köpt på hobbex?
och skall vi behöva förlita oss på organisationer där 80% av medlemmarna knappt har geonfört GU?
kom ut ur sandlådan och inse att vi inte kan bygga ett försvar på egen inköpta pmr-apparater vi köpt på siba.
eller som ryssen säjer om det: spa-siba :P
just det ja:
den värsta kombinationen av militär lokal stollighet är en KVM som gått en tre månaders lotta-kurs som ensam manlig deltagre, och dessutom är medlem i FRO.
prova den kombinationen ett tag så förstår du kanske lite av mina inlägg.