Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bigass Mag
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
ollevarm

En intressant lösning, ett plastmag med mer änn två rader patroner. Vad tycker ni? Bra eller Anus
J-Star
QUOTE (ollevarm @ Feb 16 2005, 16:18 )

En intressant lösning, ett plastmag med mer änn två rader patroner. Vad tycker ni? Bra eller Anus

Ju mer komplicerat, desto större risk för att det låter "Klick" istället för "PANG" när du verkligen vill det senare.

/J
Swedish Chef
Om det fukar like bra som vanliga mag så är det väl en bre idé.

Liknande mag finns ju också till Specrte K-pisten:
Skuggan
finnarna hade ju magg med 4 rader redan under ww2 till sin Suomi K-pist.
Vinter
Hmm ser inte ut som man kan ha en värst bekväm skjutställning med det magasinet. Trumma istället kanske hmm.
jöjje
om jag inte är helt ute å seglar så fanns det 50 skottsmagasin där patronerna låg i 3 eller 4 rader till vår gamla m/45, innan magasinsstyrningen satt därden sitter!
404 Skenberg
QUOTE (jöjje @ Feb 17 2005, 00:24 )
om jag inte är helt ute å seglar så fanns det 50 skottsmagasin där patronerna låg i 3 eller 4 rader till vår gamla m/45, innan magasinsstyrningen satt därden sitter!

Jöjje

Det som du antog stämmer.
Jag har ett sådant magasin någonstans i min samling.
När vi hade det magasinet till M45 så var magasinstyrningen löstagbar.
Den var sådan fram tills dess att Fmv hade införsskaffat tillräckligt många 36 skotts magasin. När de hade gjort det så nitades magasinstyrningen fast i vapena så att 50 skotts kunde ej brukas

Mvh
404 Skenberg
Strv101
@Skuggan,

Det var inte bara finnarna som hade dessa magasin även det svenska försvaret hade dessa till sina 37-39 Kpistar. wub.gif
När M/45 introducerades i "krigsmakten" hade dessa en löstagbar magasinsbrunn, så att man kunde använda dessa 50 ptr magasin till dessa vapen.
Du kan se på en M/45 om den kan konverteras till att ta dessa magasin genom att det sitter en bygel bult runt magasinsbrunnen.
Alien
FUNKAR det så är det hur bra som helst. Funkar det INTE (till 100%) så, ja... ( )*( )
lanrezac
QUOTE (Strv101 @ Feb 17 2005, 08:23 )
@Skuggan,

Det var inte bara finnarna som hade dessa magasin även det svenska försvaret hade dessa till sina 37-39 Kpistar. wub.gif
När M/45 introducerades i "krigsmakten" hade dessa en löstagbar magasinsbrunn, så att man kunde använda dessa 50 ptr magasin till dessa vapen.
Du kan se på en M/45 om den kan konverteras till att ta dessa magasin genom att det sitter en bygel bult runt magasinsbrunnen.

Dom enda M45 jag sett med bygeln i modern tid (80tal) är dom 600? Civilförsvars K-pistarna som överfördes till KA, och en gissning är att dom nitades och målades om fort dom gick in på central tillsyn
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.