Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alla hjärtans dag
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3
Status quo
Hej framförhållning på mig med, dock är jag en sån här cool kille som alltid lyckas köpa rätt grej i sista stund happy.gif
Idag tror jag att det blir blommor och en bok. Det kan liksom inte bli fel med min sambo :P
The Swede
Köpte en ask med chokladhjärtan igår som jag smugglade in och gömde i mitt sängbord.
När hon gick upp för att duscha idag så fixade jag till sängen, la asken på hennes kudde och tände hennes sänglampa och riktade den som en spot mot asken samt släckte övrig belysning i rummet.
Hon blev lite överraskad faktiskt.

The Swede pansar2.png
simon
Har faktiskt redan blivit uppvaktad av en tjej jag har haft känslor för länge, och trott att de var obesvarade. Nu får vi se hur det här utvecklas! Perfekt Alla Hjärtans-present!

clap.gif
jed
Grattis Simon! Lycka till, hoppas att det går bra.

Jag ska köpa lyxpraliner (pralinhuset har mycket goda praliner. Hemulskt dyra, men goda...), blommor, laga middag tills fästmön kommer hem och ordna bad med badoljor, levande ljus och hela paketet.

Ska ordna allt idag, framförhållning? Pah, det är för fegisar! ;)
joppe
jag blev dumpad för ett par månader sen så denna dag är något skiter totalt i
eilesmannen
Jag håller mig väldigt lugn vid den här tillställning, man lär sig av sina misstag.

För ett antal år sedan, vi hade varit tillsammans kanske tre-fyra år, så hittade jag en kaktusväxt utan taggar. Klart jag köpte den och givetvis så knöt jag en rosa rosett om den. :P

Tillsammans med den fick hon ett nytt videoband, som skulle kunna passa i en videokamera. saint.gif

Symboliken var tydlig, och förväntan hög. rolleyes.gif

Men ack vad förvånad jag blev när jag fick se hennes reaktion, "Va F*N e dé här, vad tror du."
Det blev inget den kvällen. blyg.gif

Vi e dock gifta idag har två barn och ibland skänker hon mig STOR glädje,
dock ALDRIG på Allahjärtans dag och det för att jag aldrig ska försöka med ett sånt trick igen. blush.gif

Malajn.gif Malajn.gif
lobo
Nu är damen och klipper sig. Listig som jag är hade jag redan köpt en ros med lite lull-lull på och gett till frisörskan att sätta fram innan min flicka kommer och skall klippa sig, hoppas det ger lite pluspoäng nu innan hon skall bli missions-änka. :P
stefanf
Kommersiell smörja!

Men, eftersom jag fick lite exklusiv choklad häromdagen i ett hjärta så känner man pressen. Blev nån typ av tyghjärta med text på och ett (billigare) chokladhjärta. Varför tog jag då ett billigare, jo, för att den fina chokladen "var till oss båda". hrrrmmpfff dry.gif :P

(blev lite kallsvettig när jag såg ett av dom senare inläggen daterat 15:e feb. Att det stod 2005 reagerar jag inte över. Malajn.gif )
linc
QUOTE (jed @ Feb 14 2006, 11:14 ) *
framförhållning? Pah, det är för fegisar! ;)

Det är uppfattat biggrin.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Fu Dahlberg @ Feb 14 2005, 21:43 ) *
SJälv är man fortfarande singel... trots att man faktiskt duschar varje dag... så jag får köpa prylar till migsjälv... fast.. det hadde faktiskt varit roligare att köpa saker åt en flicka... dry.gif

Saker och ting ändras tydligen, har ju numera ett förhållande, så idag har jag varit och köpt lite blommor och choklad som skall givas vid ett senare tillfälle...
Problemet är/var att jag inte förstår mig på blommor och äter inte sådan choklad... Malajn.gif Skall inte ens gå in på när jag kikade på väldoftande oljor, tvålar och annat sådant skumt... tveka.gif
Så idag har man visat alla klicheér när det gäller mäns förståelse för kvinnliga saker...
Laurell
Jag behöver ingen särskild dag att visa min kärlek för min Debbie. Det gör jag varje dag. Dessutom ska man inte uppmuntra kommersen, då får de kanske för sig att kommersialisera Allhelgona helgen också...
Skoog
QUOTE (simon @ Feb 14 2006, 10:30 ) *
Har faktiskt redan blivit uppvaktad av en tjej jag har haft känslor för länge, och trott att de var obesvarade. Nu får vi se hur det här utvecklas! Perfekt Alla Hjärtans-present!

clap.gif

Lyckost laugh.gif

Lycka till!
NordicFear
Sambon och jag ska ut och äta på en fin resturang ikväll!! det är vårat sätt att vi att vi tycker om varandra denna gång!
cf112
Fin restaurang... Baaaahhh....

Lyxade till det hela med att bjuda Henne på en Kebabrulle med vitlökssås på lunchen.

-Ska vi inte gå ut och...
-NEJ! Det är OS på tv!...

Slut, frågor?
gislemark
Har flickvänn sedan 10år

Hon har inte fått NÅGOT utöver det vanliga.
Vi gjorde en överenskomelse för flera år sedan att vi skulle bojkotta denna "påhittade dag".!!!!!
linc
Har lagat lite god mat och köpt en flaska vin, det känns ganska lagon sådär. Tjejen är på väg hit nu, iihhhh, måste slita mig från SoldF-forumen biggrin.gif
Faers
Jag har totalt struntat i det...

Verkar inte som om jag och tjejer är på samma våglängd vissel.gif

Plus att denna dag inte för sååååå lyckliga minnen med sig
madog
Awshiat! Jag trodde jag var ensam om att kryssa i "jag skiter fullständigt i det".
Mr Smal
Då jag arbetade natten 13-14 kände jag att jag hade gott om ledig tid att förbereda något trevligt under dagen. Först gjorde jag hjärtformad pasta smaksatt med tomat, mest för färgens skull, och sedan plockade jag upp hennes favorittårta samt en diskret blombukett i centrum. Har även bokat en av henne efterlängtad resa till Kina. Hon bör komma hem inom 10-30 minuter så jag väntar med spänning på reaktionen.

Självklart gav jag mig själv en burk kängfett och en förlängning av prenumerationen på B&K eftersom det inte är något jag förväntar mig att hon skulle få för sig att köpa biggrin.gif
GranSSon
ska fixa middag hela sportlovet Malajn.gif

//gransson
heiho
Tänkte skriva något vackert till henne men som en vis man sa " att skriva ett kärleksbrev till sin älskade är som att rita en korvmacka när men är hungrig"
går nu och sätter tänderna i henne ;=)
Axial
QUOTE (olaevil @ Feb 14 2005, 16:51 ) *
Nä men hon kanske överraskar med något Speciellt roligt ikväll...Du vet bojor eller något.Sen har det inte blivit så mycket dom senaste 3 veckorna p.g.a Sjukdomar i familjen.

MVH
Olaevil

Varit gifta i 14 år nu........
Och det finns ingen bättre kvinna.

QUOTE (yariba @ Feb 14 2005, 17:28 ) *
Måste man köpa presenter för att få sex när man är gift eller har barn?

Nej det måste man inte.
Men det är ganska kul egentligen det här med att bedriva älskog med sin fru om man har barn. Finns det nåt mysigare än att efter att ha haft mysigt förspel, precis startat själva akten för att på ett abrupt sätt bli avkastad från hennes mage då hon hör att det "nog" är ett barn på toaletten i andra änden av huset? Att hon desvärre råkar ha rätt och man således måste avbryta den stundande utlösningen för åttonde gången i rad gör ju att man är som ett vandrande kolli... surprise.gif
Om man sen duschar och ska tvätta draken "lite extra" genom att föra huden fram och tillbaka så att den blänker som nypustade kängor, så är man ett sexfixerat svin som bara vill komma. Hrmpf... Eller det är nog bara jag som uppfattar det så... 7.gif

Kul att se att det finns fler med samma problem och således baktankar på Alla Hjärtans Dag

QUOTE (henke @ Feb 14 2005, 18:49 ) *
Så nu har jag helgarderat mig.
Fett, växter och metall.
(semlor, blombukett i enhetligt färgtema samt några örhängen jag aldrig köpte till jul)
Vad mer kan behövas?

Hoppas nu inte jag får massa blommor som min överaskning... granris är ok, kaktusar är ok, palmer är ok , men inte snittblommor.

Ajaj, sånna där problem med juniorz vill man inte höra 7.gif
Från dag 1 måste de inpräntas vikten av ljud och ljusdisciplin samt att att hålla sig på logementet. Men framför allt att inte klampa in i befälsrummet utan anmälan.

Om barn vore värnpliktiga bleve nog utryckningsbetyget skralt. Tänk dock på att om det är jobbigt att bli väckt av de små så blir det nog minst lika jobbigt när de små blivit stora och man ligger och väntar på att de ska komma hem på lördagsnatten.

Alltnog, med en astmatisk och lätt ängsligt lagd 6-åring och en 21 månaders jänta och min skiftgång så har det blivit alldeles för lite hallon de senaste åren. Så denna Alla Hjärtans tänkte jag till lite och gav oss båda en liten present.
Får väl se hur det går till helgen när 6-åringen är hos sin pappa wub.gif clap.gif wub.gif clap.gif
linc
QUOTE (stefanf @ Feb 14 2006, 14:40 ) *
blev lite kallsvettig när jag såg ett av dom senare inläggen daterat 15:e feb. Att det stod 2005 reagerar jag inte över. Malajn.gif

Bäst att vi får ett inlägg från 15:e februari 2006 också så att någon kan bli lika skraj nästa år biggrin.gif

Det var tur att jag gjorde något igår i alla fall, tjejen medgav att hon hade ett reservförfarande ifall att jag inte hade hittat på något smile.gif
Sniff
Jaha då var det snart dags igen! wub.gif

Må vara att den 14´ bara är kommersiel smörja, men vissa tjejer verkar ju älska att bli uppvaktade på just denna dagen... så då vore det väl dumt & inte utnyttja detta tillfälle?

Saken är den att jag skulle behöva lite hjälp från mina bröder & systrar här på SoldF Forum.

Mitt alldeles egna objekt gör för tillfället sin plikt för riket på marinbasen i Karlskrona. Hon har begärt att inte få blommor på alla hjärtans dag. Skönt att slippa vakta upp henne tänkte jag men eftersom hon läser en massa krypteringsgrejsemojs och på kuppen faktiskt är en kvinna, så misstänker jag ett dolt budskap. gasmask.gif

Det kan vara så att hon vill ha mer än en sliten blomma!
En överraskande romantisk middag hade nog varit tillräckligt för att stilla hennes hunger!

Budgeten är begränsad & får helst inte överstiga 1000kr... helst inte mer än 100kr för den delen men det kanske skulle uppfattas som snålt dry.gif

Min kunskap om Örlogsstaden är dock liten & vissa detaljer är inte lösta och det är här ni kommer in!
-Ett bra ställe att dinera på? Ej mirage
-hur gör jag för att komma åt henne på marinbasen?
-hur får jag henne att ta på finkläderna utan att misstänka något?

Redan nu har jag, med lite hjälp från svartklädda män, påverkat henne så att hon inte förväntar sig ett besök på marinbasen (underskatta aldrig fördelarna med att ha ett rykte som oromantisk, det gör såna här grejer MYCKET lättare). Nu gäller det att få henne att vara på rätt ställe och att ha rätt utrustning och att hon ska vara helt oförberedd på vad som komma skall.

Att komma in på marinbasen är nog svårt & att jag är Hemvärns soldat gör mig nog inte mer behörig än en vanlig civilist, eller gör det mig det?
En lösning vore kanske att ta kontakt med en av de som bor på hennes logiment, men hur?

Hoppas någon kan hjälpa! salute.gif
Axial
Eftersom förhållandet mellan mig och C Axial är lite odefinierat för tillfället har jag valt att spela säkert.
Jag har beställt en biografaffisch från en av de ursprungliga Herbie-filmerna. Hon gillar Herbie (mest av nostalgiska själ misstänker jag) så då det blir ju något jag vet att hon uppskattar samtidigt som det inte riskerar att bli "fel" eller pinsamt.
Ringo
Dags igen! Samma visa varje år!!

Någon som har ett tips på vad man kan hitta på med sin kära i stockholmstrakten? BEhöver något orginellt som bara tar kvällen i anspråk då kneget måste klaras av under dagen!!
Sleipnir
Laserdome? Följt av en trevlig middag?
Ringo
QUOTE (Sleipnir @ Feb 7 2008, 01:07 ) *
Laserdome? Följt av en trevlig middag?

Nja! Hon är inte av den sorten som gillar vapen etc. Alla möpaktiviteter gåt därför bort smile.gif
pappa6116
QUOTE (Ringo @ Feb 7 2008, 08:05 ) *
Nja! Hon är inte av den sorten som gillar vapen etc. Alla möpaktiviteter gåt därför bort smile.gif

Ta båt från nybroplan ut mot nacka strand
http://www.nackastrand.se/Templates/PageWide.aspx?id=950
boka bord på Restauarang J
http://www.restaurantj.com/Rest_J-NS/j_mainframe.htm
Njut av god mat och den mysiga öppna spisen (och sällskapet ;) )
Born
QUOTE (Ringo @ Feb 6 2008, 22:24 ) *
Dags igen! Samma visa varje år!!

Någon som har ett tips på vad man kan hitta på med sin kära i stockholmstrakten? BEhöver något orginellt som bara tar kvällen i anspråk då kneget måste klaras av under dagen!!

/Anthon

En trevlig massage/spabehandling och sedan ett bord på en trevlig restaurang?
Pappsen
QUOTE (Laurell @ Feb 14 2006, 17:09 ) *
Jag behöver ingen särskild dag att visa min kärlek för min Debbie. Det gör jag varje dag. Dessutom ska man inte uppmuntra kommersen, då får de kanske för sig att kommersialisera Allhelgona helgen också...

Halloween, någon?

smile.gif

wakeee wakee

Papsen
Ringo
QUOTE (pappa6116 @ Feb 7 2008, 13:23 ) *
QUOTE (Ringo @ Feb 7 2008, 08:05 ) *

Ta båt från nybroplan ut mot nacka strand
http://www.nackastrand.se/Templates/PageWide.aspx?id=950
boka bord på Restauarang J
http://www.restaurantj.com/Rest_J-NS/j_mainframe.htm
Njut av god mat och den mysiga öppna spisen (och sällskapet ;) )

Hmm!

Något av de här var inte så pjåkiga! Tål att kollas närmre på.

Funderar just nu även på att gå upp tidigt som f-n och ställa till världens frukost - med scones och hela baletten. Gäller bara att få upp mig ur sängen...
gislemark
Handelns påhitt.

Man känner sig ju tvingad att göra något för frugan.

Tycker det är bättre att göra något spontant istället.
Annahörig
Kryssade 'Annat'. Brukar skicka söta små kort eller SMS till vännerna. För att de ska veta att de är älskade... och för att de då brukar skicka söta små saker tillbaka så att man själv inte känner sig helt oälskad bara för att man inte har nån karl biggrin.gif
whamou
I år blir det en ballongvisp till sambon... Så att man kan få fler goda kakor o bakelser efter övningarna dribble.gif

Å så säger folk att man inte är en romantiker rolleyes.gif
Psson
Skulle säga en ordentlig omgång i sovrummet men då skulle man kunna bli kallad för okänslig...vissa dagar är som ett oidentifierat minfält o den 14 februari är definitivt en av dem....man förutsätts kunna veta preciiiis vad de vill ha...men det e klart grynet ska fina saker...men ibland går det till överdrift...
Spartacus
Jag uppvaktar mig själv med en måltid av whiskey, pannkakor och bacon

- i badkaret, tittandes på Baywatch på TV4 Guld
Maul
Jag vågar inte skriva något då min tös faktiskt läser här på SoldF ph34r.gif
DaRaven
Hmm... Alternativet "Fånig nalle" *muttra* Alla vet att nallar är det sötaste som finns ju! Och det är klart att flickorna ska ha nallar...
jed
QUOTE (DaRaven @ Feb 11 2008, 11:12 ) *
Hmm... Alternativet "Fånig nalle" *muttra* Alla vet att nallar är det sötaste som finns ju! Och det är klart att flickorna ska ha nallar...

Nu har du helt fel! Egna barn är det sötaste som finns ;)
DaRaven
QUOTE (jed @ Feb 11 2008, 12:01 ) *

Precis, och det är ju mina nallar - som jag har fått av söta flickor, t.ex. på alla hjärtans dag ;)
Kn Glock
Det verkar vara ont om romantiker här på forumet (av omröstningen att döma).

fast det är klart är man MÖP så finns det ju så lite tid att dejta

Uppvaktningen sker med närlys och guldburk + någon ball extraficka till stridsvästen?

Eller är ni bara jämnlika och tycker att det är upp till det andra könet vartannat år.
JohanB
Måste ju erkänna, är en stor TOFFEL tongue.gif
Så jag skickar ett "nallebud" efter som vi bor på olika orter, en liten nallen med ett hjärta på blir det.
Psson
QUOTE (Spartacus @ Feb 11 2008, 01:55 ) *
Jag uppvaktar mig själv med en måltid av whiskey, pannkakor och bacon

- i badkaret, tittandes på Baywatch på TV4 Guld

Shiit...när får jag flytta in fun_icon_nana.gif låter som en underbar dag worthy.gif

(tas med en nypa salt, men det behöver inte vara svårare än så..)
J-Star
Känner mig nöjd med morgonens "firande". Hade preppat köksbordet med tallrik med fem rosa värmeljus och fem rosor (för att uppmärksamma att vi är inne på vårt femte år tillsammans). Present var ett halvkilo bönor av hennes favoritkaffe att användas i komplement med den otroligt lyckade presenten från hennes födelsedag: kaffekvarnen. Dessutom slank det med en strut chilitryffel på ren chansning. Smakning återstår.

Den kanske viktigaste presenten var dock ett kvitto på inköp av mjölk ifrån Statoil.

Jag upptäckte nämligen - till min stora irritation kl 0200 i natt - att vi hade slut på mjölk...vilket hade pajat hela konceptet med att bjuda henne på en kopp kaffe innan hon beger sig till jobbet. Skam den som ger sig... en snabb koll på nätet visade att närmaste Statoilmack hade dygnet runt-öppet. Att bege sig ut miss-i-nassen för att skaffa mjölk bra för att morgonkaffet skall bli bra uppskattades mycket. Kvittot var bevis på eskapaden. smile.gif

Hennes morgontrötthet bidrog till den lyckade morgonen. Hade tänkt smyga upp 10 minuter innan hon vaknade för att tända ljusen... men hon had satt sitt alarm just de där 10 minuter tidigare. Dock var hon så trött att hon seglade förbi hela arrangemanget vilket gav mig tillräckligt med tid att kicka igång kaffet, tända ljusen, med mera medan hon var i badrummet. Sedan, hellre än att ropa ut henne i köket kidnappade jag hennes telefon och körde igång dess alarm igen och parkerade luren vid kaffebryggaren med det nu färdiga väldoftande kaffet.

Mycket lyckat blev det. smile.gif

/J
Anders
@ Staren: Kudos.

Jag (och dottern) uppvaktade med inköpt kort som modifierats av dottern samt en ask choklad. Detta låg framme på köksbordet då hustrun vaknade.
SISU
Jag städar lägenheten .....det borde räcka
LYNX
QUOTE (SISU @ Feb 14 2008, 12:42 ) *

Lycka till med den presenten...din romantiker. laugh.gif
jed
QUOTE (DaRaven @ Feb 11 2008, 13:04 ) *
QUOTE (jed @ Feb 11 2008, 12:01 ) *

Precis, och det är ju mina nallar - som jag har fått av söta flickor, t.ex. på alla hjärtans dag ;)

Gotcha smile.gif

QUOTE (LYNX @ Feb 14 2008, 12:56 ) *
QUOTE (SISU @ Feb 14 2008, 12:42 ) *

Lycka till med den presenten...din romantiker. laugh.gif

Tja, städar han bara en gång per år så... ;)

Vi skjuter på "firandet" tills på lördag, då ska jag bjuda på en toppenmiddag och köpa hennes favorittryfflar till efterrätt. Och ta hand om dottern så att hon får äta i lugn och ro medan jag vankar runt och försöker få lilltjejen att sova. 6 veckors bebisar är inte alltid så samarbetsvilliga...
Wemla
Pojkvännen bjöd ut mig på resturang, MAX, för att sedan se en film tillsammans på bio, Slaget om Finland-Tali Ihantala 1944.
Det förvånande mig då vi inte brukar "fira" denna dag något speciellt, men det räckte fullkommligt för mig! rolleyes.gif
Det finns sina fördelar att båda är möpar i ett förhållande.. happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.