Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Handtag/foregrip
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Raffsec
Undrar om någon skjutit med något vapen med forgrip hur är det kontra bara handskydd
softfeel
Det går inte att säga att det ena är bättre än det andra, det skiljer mycket från person till person.

Av de erfarenheter jag har kan jag bara säga att foregrip gör att det är betydligt lättare när man skjuter automateld nära målet i tex närstrid. Man har helt enkelt bättre kontroll över rekylen. Med bara handskydd så är det lite svårt att greppa runt hela vapnet vilket innebär mindre kontroll.

Dock anser jag att det är lättare med vanligt handskydd vid prickskytte och dyl.

ak5d med foregrip:
73-1030022792
Det funkar bra på Kulspruta 58 när man gör förflyttningar och snabbt vill komma till skott så att säga… Jag hade tillfälle att pröva detta under provverksamhet med tillbehör till Kulspruta 58. Vi prövade även en kassett av liknande typ som på Kulspruta 90 men med om jag inte kommer ihåg fel 150 bubbor.

Skjuta Kulspruta 58 från axel stående eller knästående är bland det bästa som finns biggrin.gif
softfeel
QUOTE (Isgubbe @ Dec. 10 2002,10:17)
Skjuta Kulspruta 58 från axel stående eller knästående är bland det bästa som finns biggrin.gif

Näääää, från höften ska man ju skjuta. :P

Inte från höften men häftig bild ändå:
http://www.securityarms.com/20010315/galle...s/1900/1902.htm
HvPrsk
QUOTE (Raffsec @ Dec. 09 2002,02:01)
Undrar om någon skjutit med något vapen med forgrip hur är det kontra bara handskydd

Det enda vapen jag har skjutit med med "foregrip", är en  hagel pump. Tyckte personligen att det var öite bökigt att hantera vapnet så, men jag kan tänka mig att det är suveränt på ett automatvapen....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.