Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Träffplatser.
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > SOLDINT > UN MEET / Återträffen
Pages: 1, 2
Fanjunkar´n
Tänkte informera lite om vad som är på gång till våren och sommaren. Andra som känner till träffar som är på gång kan väl spinna vidare.

Info om Fältfest 2005 finns nu på Fredsbaskrarnas webbsida. Fredsbaskrarna Sverige

Där finns även info om sommarens stora och årligen återkommande träff: ÖS12.
Mera här.

fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif FN1.gif
BJK
Blir en häftig sommar märker jag! smile.gif
Fanjunkar´n
QUOTE (BJK @ Jan 20 2005, 18:22 )
Blir en häftig sommar märker jag! smile.gif

Det lär det bli! En annan lär få hitta på annat dock... utlandstjänst på gång... fun_icon_nana.gif

Nå´n som vet något om HOJT? Blir det nå´t i år däruppe? Det lär väl bli något i Lit i Jämtland också. Z-bataljonen brukar alltid ordna nå´t trevligt.
Z-BATALJONEN

FN1.gif
BJK
Vi övriga får väl hålla fanan högt i din frånvaro då! B)
Fanjunkar´n
QUOTE (BJK @ Jan 22 2005, 18:31 )
Vi övriga får väl hålla fanan högt i din frånvaro då! B)

Gôtt att höra!

B)
Fanjunkar´n
Ett rykte gör gällande att det blir en HOJT 05. Någon som vet något?

FN1.gif
Fanjunkar´n
Senaste nytt om Fältfesten i Örebro.

Kolla här!

Resande från Göteborg, kolla här!

Mer info här!

banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif FN1.gif
Yxgubbe
FN1.gif En satsning i Västervik! HV.gif
Det finns ett gäng i Västervik som försöker dra igång en klubb och genomföra månadsträffar där.
Ni som är f d fredsbevarare och som bor i närområdet, åk dit och ge dem ert stöd och hjälp till att etablera lite träffverksamhet.
Nästa träff är den 17 mars. Åk dit!

För närmare information, kontakta Hans Johansson inger.hasse@telia.com
JohanB
Hur är med med folk på Engelen när det är träff kväll där ??
Någon som vet ? FN1.gif
Fanjunkar´n
QUOTE (JohanB @ Mar 13 2005, 12:50 )
Någon som vet ? FN1.gif

Dags att lyfta tråden till ytan och besvara frågan. Ny kontaktperson för träffplats Engelen. Kolla Fredsbaskrarnas sida. FN1.gif

Träffplatsinfo.

Engelen.
Fanjunkar´n
Artister på Fältfest 2005... Läs mer:

Uppdaterad info om Fältfest ´05! FN1.gif

fun_icon_nana.gif 6n.gif fun_icon_nana.gif 6n.gif fun_icon_nana.gif
BJK
Är det några fler gamla eller nyblivna yxor som ska åka på Fältfesten i Örebro (27-29/5)?
BJK
Kimster är en sur-gobbe...... :P

Självklart blir det ÖS och nu banne mig får det bli bra väder i år! smile.gif
PerL
ÖS blir det även detta år efter lite tvekan! Alla BA03 är extra välkommna bort till "Beverly Hills" (husvagns plattan) BA03 skylt finns uppe, bara att komma in för en Pinky drink. Alla andra är även ni välkomna. B)

FN1.gif Lennartsson
Ace
Självklart kommer jag ner till Ringenäs med bjudwhisky även i år!

/Ace (som tar med både shorts, regnställ och ved...)
Hercule
Gjorde mitt första ÖS-besök i helgen och blev imponerad. Riktigt bra organisation och bra stämning bland folket.

Tack till er som var med och ordnade detta! worthy.gif
Kimster
Tyckte det kunde vart mer folk.. kanske Iron Maiden snodde ett gäng.. men mja, hoppas på bättre uppslutning åp ÖS13

/ Kimster som är nu en 'ribba' rikare laugh.gif
BJK
Var lite dåligt med folk åtminstone på lördagen då jag var där, trots det utsökta vädret.
Däremot tyckte jag mig se gubben Kimster fixa med grillen vid tältet uppe i hörnet på lördagskvällen, om det nu var han......?!?
SISU
Till och med jag var där för första gången .
Dock en liten sväng på Lördags eftermiddan med min son ..
Kimster
QUOTE (BJK @ Jul 11 2005, 08:52 )
Var lite dåligt med folk åtminstone på lördagen då jag var där, trots det utsökta vädret.
Däremot tyckte jag mig se gubben Kimster fixa med grillen vid tältet uppe i hörnet på lördagskvällen, om det nu var han......?!?
*

Aomen ! Fick ju äran att fixa fettet då

ska nog fixa en soldf-flagga till nästa gång.. smile.gif
SISU
Jag kan ta med mej min SOLDF flagga !
msbb
QUOTE (Fanjunkar´n @ Apr 11 2005, 13:52 )
QUOTE (JohanB @ Mar 13 2005, 12:50 )
Någon som vet ? FN1.gif

Dags att lyfta tråden till ytan och besvara frågan. Ny kontaktperson för träffplats Engelen. Kolla Fredsbaskrarnas sida. FN1.gif

Träffplatsinfo.

Engelen.
*

Såg på jobbet för ett tag sedan att det ordnas en 112-kryssning för polis, brand, sjukvård och FN-yxor i oktober någon gång.
Fanjunkar´n
Info från Tony & Ralle:

Nästa träff ÖS 13 är flyttad till vecka 28, tyvärr. Skjutfältet bokades redan i våras för annan aktivitet den helgen. Men skam den som ger sig, vi kör på i samma anda som vanligt. Förhoppningsvis kan denna helgen passa vissa av Er bättre, vem vet?

Har Ni något förslag på vad nästa träff ska heta? Vi har själva kört fast med något lämpligt namn. Är det något förslag som vi fastnar för, så resulterar det i en exklusiv college tröja. Våran trettonde träff blir den:

14 - 16 juli 2006.

ÖS13

Ta alltså tillfället i akt och notera datumet i din kalender och så ses vi för årets yxhändelse! FN1.gif
fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif
golffoxtrotfive
Inbokat i almanackan, semesteransökan inskickad, bara att vänta alltså :P B)
Fanjunkar´n
Knappt har ÖS varit förrän det är dags för nästa stora begivenhet:

FÄLTFEST 2006!!!!

Du kommer väl till årets grej? Fältartister mm. Vem vet vem som dyker upp i år? Förra året var bland andra Boppers bland artisterna. Trist att missa det...

Läs mer!

Fredsbaskrarna Sverige i samarbete med Fältartisterna!

fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif
Fanjunkar´n
QUOTE (Fanjunkar´n @ Jul 20 2006, 00:05 ) *
Knappt har ÖS varit förrän det är dags för nästa stora begivenhet:

FÄLTFEST 2006!!!!

Du kommer väl till årets grej? Fältartister mm. Vem vet vem som dyker upp i år? Förra året var bland andra Boppers bland artisterna. Trist att missa det...

Läs mer!

Fredsbaskrarna Sverige i samarbete med Fältartisterna!

fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif

@ Blågul: Slå gärna ihop den här med UN-MEET i sub-forumet. Är väl bra om det hamnar på samma ställe som t ex ÖS. FN1.gif
msbb
Såg på jobbet (är sjuksyrra) att det är blåljuskryssning med "snygga sjuksköterskor, coola poliser, heta brandmän och vältränade FN-soldater" den 18-19 okt. Båten går från sthlm...
golffoxtrotfive
hallåj gubbar nu är det visst dags att boka upp för ÖS14 oxå kolla in http://www.unmeet.nu/ 13-15 juli
Fanjunkar´n

UNMEET
Bergsjeten
Ska dit i år ska bli förbannat kul att träffa lite likasinnade för att surra lite och sänka ett par välförtjänta dribble.gif dribble.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif
Ths
QUOTE (Fanjunkar´n @ Mar 14 2007, 16:30 ) *

Finns det många på forumet som skall till Halmstad?
MDahlberg
Klart man strävar efter att ta sig dit!!
Kimster
Jag har skrivit i min almanacka att jag kommer iaf... så vi får väl hoppas.
Riffel tittaren
QUOTE (Ths @ Jun 25 2007, 00:27 ) *
QUOTE (Fanjunkar´n @ Mar 14 2007, 16:30 ) *

Finns det många på forumet som skall till Halmstad?

Japp, jag ska dit.
RaDet94S
Funderingar finns helt klart på att ta sig dit... Måste bara vakna ur dvalan efter att ha kommit hem på leave. Det är trots allt en rätt lång väg hem från Affeland.
SteveO
Japp, jag ska dit och kommer att ansluta tillsammans med Barbie redan under torsdag kväll/natt
Ths
Funderar också på att komma torsdag kväll. Ni som har varit där förr, brukar det vara stor tillströmmning på folk redan på torsdagen?
EXXON
QUOTE (Ths @ Jun 28 2007, 23:04 ) *
Funderar också på att komma torsdag kväll. Ni som har varit där förr, brukar det vara stor tillströmmning på folk redan på torsdagen?
Det brukar komma lite folk redan på Torsdagen. I fjol var vi där på Torsdag em och då hade det kommit
några stycken. På kvällen var det en hel del människor. Dock är det inte bra för hälsan att börja festen redan på
Torsdagen och sen hålla på hela helgen. I år blir det fredag som gäller.
201
I år är det kanske dags att häva ÖS-förbudet och sänka kroppen till nya låga nivåer... mellow.gif
Ace
Citerar mig själv:

QUOTE (Ace @ Jun 28 2005, 12:25 ) *
Självklart kommer jag ner till Ringenäs med bjudwhisky även i år!

/Ace (som tar med både shorts, regnställ och ved...)
Primus
QUOTE (Bergsjeten @ Apr 5 2007, 16:46 ) *
Ska dit i år ska bli förbannat kul att träffa lite likasinnade för att surra lite och sänka ett par välförtjänta dribble.gif dribble.gif banan_rock.gif banan_rock.gif banan_rock.gif

Årets stora händelse. Jag och polarna har endast den helgen planerat på semestern. Inget får röra den utom misson. Hoppas på liknande väder som förra året.
pansar2.png
alfie
Tog mig en titt på smhi:s vädersiar sida, verkar bli växlande molnighet, 14-18 grader i Halmstadsområdet till helgen. Vore trevligt om regnet kunde hålla sig borta!!
Kimster
det var lite molnigt, lite regn, lite sol.. en väldigt fin söndag annars. Har man fina tältet är det lungt.

/ vi som hade största flaggan/orna på öset.. banan_rock.gif
alfie
QUOTE (Kimster @ Jul 15 2007, 22:44 ) *
/ vi som hade största flaggan/orna på öset.. banan_rock.gif

Respekt! worthy.gif

Var trevligt, trots att vädret kanske hade skrämt bort några!

/Vi som av någon anledning fick vänta väldigt länge innan vi kom hem...
Fanjunkar´n
Vill puscha för årets Fältfest, den här gången på PÅlsboda Folkets Park. Läs mer!

Glöm inte heller årets Hösträff i Lit med Z-Bataljonen! Sista anmälningsdag 3/8! Rock on!

banan_rock.gif FN1.gif banan_rock.gif FN1.gif banan_rock.gif FN1.gif banan_rock.gif FN1.gif banan_rock.gif
golffoxtrotfive
hur e de nu pojkar och flickor, några som ska hit http://www.unmeet.nu/ verkar som det kommer att bli skojsigt värre, ämnar själv deltaga om jag når min ölvikt på 98,2 kilo och det ska inte vara omöjligt, nån mer som ämnar sej dit??
alfie
QUOTE (golffoxtrotfive @ May 16 2008, 19:11 ) *
hur e de nu pojkar och flickor, några som ska hit http://www.unmeet.nu/ verkar som det kommer att bli skojsigt värre, ämnar själv deltaga om jag når min ölvikt på 98,2 kilo och det ska inte vara omöjligt, nån mer som ämnar sej dit??

Givetvis!

Hoppas på mummavädret håller sig hela vägen fram till ös helgen nu!
Toddy
Självklart skall man klämma in en träff i Halmstad, skall försöka få med folk från La05 och Ba06 samt att jag skall på en konfirmation i Tylösand under helgen men det löser sig säkert.

Panzer Boss
alfie
Börjar dra ihop sig, har lyckats få lite ÖS oskulder från ks16 att förena sig med några av oss som vandrat den vägen förut. Blir jäkligt gött det här!
2Sharp
QUOTE (alfie @ Jul 10 2008, 02:33 ) *
Börjar dra ihop sig, har lyckats få lite ÖS oskulder från ks16 att förena sig med några av oss som vandrat den vägen förut. Blir jäkligt gött det här!

Jag verkar fallera totalt i år... :(

Drick en 20-25 öl för mig så ses vi nästa år!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.