Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marchskiva
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
607 skog
1. Rammstein - links 2 3 4 (3:43)
2. Gigi D'Agostino - Ripassa (5:18)
3. Marilyn Manson - the fight song (4:28)
4. Dia Psalma - Tro rätt, tro fel (3:57)
5. AC/DC - Dirty Deeds Done Dirt Cheap (4:10)
6. Francis Ford Coppola - Suzie Q (3:13)
7. The Streets ft Kano, Donae' - You're Fit But You Know It(remix) (3:50)
8. Clancy Brothers and Tommy Makem - Willie Mcbride (5:33)
9. Krid P - Bagpipes [Club Mix] (6:01)
10. Irish Decendants - Come Back To Newfoundland (3:32)
11. Clancy Brothers & Tommy Makem - Waltsing Matilda (6:31)
12. Da Vinci's Notebook - The Irish Drinkin' Song (3:18)
13. Gigi D'Agostino - Apache (6:51)
14. NIN - Closer (6:26)
15. Pain - Same Old Song (3:56)
16. Bagpipes - The Gael (3:58)
17. Francis Ford Coppola - Opening: The end (6:33)

80 minuters härligt vandrande
StfC
Var finns länken ?, så att man kan ladda ner hela listan och bränna en skiva ?

;) :P
Foxtrot Lima
Får jag istället föreslå följande titlar:

1. Alte Kameraden Marsch

2. Grossfürst Alexander Marsch

3. Königrätzer Marsch

4. 7th Cavalry Gary Owen

5. Preussens Gloria

6. Marine-Marsch Panzerschiff

7. Gorch Fock Marsch

8. Preussen Marsch

9. Frei Weg

10. Fredericus Rex Marsch

11. When Johnny Comes Marching Home (gärna spelad av liten blåsorkester för att få den där känslan av "bottenskrapet-på-väg-till-sista-slaget-känslan")

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
losec
Nationalteatern - Arbetarbröder (TolkS Megaparty Remix)

camo.gif

EDIT: Stavning
BARBIE
eller! så kan man lyssna på en sjungande svensk på för mycket smärtstillande (konstiga amerkanska med varningstext)sista dagen i neijmegen laugh.gif

Det är en upplevelse som inte går av för hackor.
larsev
QUOTE (Foxtrot Lima @ Jan 20 2005, 13:51 )
Får jag istället föreslå följande titlar:

1. Alte Kameraden Marsch

2. Grossfürst Alexander Marsch

3. Königrätzer Marsch

4. 7th Cavalry Gary Owen

5. Preussens Gloria

6. Marine-Marsch Panzerschiff

7. Gorch Fock Marsch

8. Preussen Marsch

9. Frei Weg

10. Fredericus Rex Marsch

11. When Johnny Comes Marching Home (gärna spelad av liten blåsorkester för att få den där känslan av "bottenskrapet-på-väg-till-sista-slaget-känslan")

Alte Kameraden och Frei Weg har man ju själv spelat. biggrin.gif
De andra är jag nyfiken på. horny.gif
Namn på musikkår och skivtitel frågas, kom. 7.gif
Foxtrot Lima
biggrin.gif Du tror väl inte jag går och köper skivor med marschmusik?! Vad skulle folket i kassan tro om en? saint.gif

Nej, de här titlarna fixade jag från ett välkänt fildelningsprogram. ;) OBS! Det kan skilja stort på olika versioner av marscherna, då vissa tydligen envisas med att framföra dem ungefär som om det vore en fin liten konsert. Nej, det ska vara taktfast, hurtigt och mycket bank på bastrumman.

Aaah...jag minns hur ett befäl på plutonen brukade sätta på marschmusik inne på befälsrummet med extremt hög volym... wub.gif

LeadHead
Eller sista dagen innan jullovet när amtramp (EOD) fick lyssna på finska rytteriets marsch (I 19:s marsch) hela förmiddagen under städningen... biggrin.gif
Foxtrot Lima
Ni måste hålla med om att det spelas på tok för lite marschmusik i det militära nu för tiden. Bortsett från "borggårdsbaletten" (läs: Livgardets paradförband) och diverse musikkårer tycker jag det är lite magert med militärmusik på förbanden. Militärmusik hjälper till att fostra själen och tränger undan vemod och slapphet! camo.gif

Kan ju ha sin orsak i rent praktiska problem som t ex att det nästan inte finns några heltidsorkestrar och att det blir svårt med upphovsrätt till musik om man spelar cd-skivor på en skrålande bergsprängare för en pluton på kasern. Om man ska hårddra reglerna?

Vilken underbart himmelsk upplevelse med ett kompani som marscherar i takt till exempelvis Mussinan Marsch eller Petersburger Marsch en tidig sommarmorgon... dribble.gif

LeadHead
Det där med att spela förbandets marsch och hissa/hala flaggan är ju något som vi ingbattare bara stötte på nere på Almäs.

Är det någon som vet om man överhuvudtaget gör någon ceremoni av flagghissningen på I 19? Jag har aldrig sett eller hört något men det kan ju bero på att man i princip aldrig var nere vid MekB-området vid rätt tidpunkt...?
Ezaey
QUOTE (losec @ Jan 21 2005, 01:30 )

camo.gif

Har du tolkskolans remix? Jag har nämligen letat efter den, men bara funnit originalet (som är gjort av knutna nävar, och inte nationalteatern)
Andrew
Äsch ...här kommer marschmusik-spellistan No #1 ;)

1- Adieu Vielle Europe
3- Aux Legionnaires
4- C'est le 4
5- Chez Nous au Troisieme
6- Connaissez-vous ces hommes..
7- Contre les Viets
8- Cravate Verte et Kepi Blanc
9- Dans la brume la rocaille
10- Defile du 3e REI
11- En Afrique, malgre le vent, la pluie
12- En Algerie
13- Pour etre le premiere
14- Eugenie
15- Le front haut et l'ame fiere
16- J'avais un camarade
17- La Colonne
18- La Legion Marche
19- La Lune est Claire
20- Le Boudin
21- Le Fanion de la Legion
22- Legionnaire de L'Afrique
23- Les Cailloux
24- Nous sommes de la Legion
25- La Petite Piste
26- Pour Faire un Vrai Legionnaire
27- Premier Chant du 1er REC
28- Quand on a une fille dans l'cuir
29- Sapeurs, Mineurs et Batisseurs
30- Soldats de la Legion Etrangere
31- Le Soleil Brille
32- Sous le Soleil Brulant d'Afrique
33- Susanna
34- Venu Volontaire
35- Kepi BlancL'Edelweiss fun_icon_nana.gif
AdamKalle
QUOTE (Foxtrot Lima @ Jan 21 2005, 17:52 )
biggrin.gif Du tror väl inte jag går och köper skivor med marschmusik?! Vad skulle folket i kassan tro om en? saint.gif

Just därför beställer man den från CDON i stället, eller köper i någon museibutik på något museum med militär anknytning. biggrin.gif
losec
QUOTE (Ezaey @ Jan 22 2005, 02:44 )
QUOTE (losec @ Jan 21 2005, 01:30 )

camo.gif

Har du tolkskolans remix? Jag har nämligen letat efter den, men bara funnit originalet (som är gjort av knutna nävar, och inte nationalteatern)

Om ni har fångförhör kan du ju alltid fråga TolkS........
Foxtrot Lima
@ Andrew

"Le Boudin" handlar väl om någon korv som belgarna inte ska få smaka på? laugh.gif

Filuren
Marschmusiken är underbar. Väldigt bra musik att öva marschträning till, man får ju in gångrytmen ganska bra.

Jag har väl ungefär 5 LP-skivor och 3 CD-skivor marschmusik. Men den skiva jag håller varmast måste nog ända vara "Under blågul fana".
Psilander
I bilen...Absolut Örlog

1. Top Gun Anthem
2. JAG anthem
3. Rule Brittania
4. Marinens Paradmarsch
5. Flottans Defileringsmarsch Den bästa av dem alla, finns även som snapsvisa
6. Eldarevalsen
7. Signalmarsch
8. Ytattackensmarsch jäkligt bra också, man hör nästan hur pansarskeppen rullar fram, eskorterade av jagare
9. Vals på Mysingen
10. Till Havs
11. Ubåtspsalm (anglosaxisk, ur Crimson tide)
12. Anchors Away
13. Navy seal Anthem (Hummel get the rockets- the rock)
14. Så länge skutan kan gå
15. Båtlåt
16. Das Boot
17. Das Boot - Konvoj
18. Das Boot - Angriff
vemtogmittnamn
QUOTE (LeadHead @ Jan 21 2005, 18:36 ) *
Eller sista dagen innan jullovet när amtramp (EOD) fick lyssna på finska rytteriets marsch (I 19:s marsch) hela förmiddagen under städningen... biggrin.gif

Jag trodde det bara var det riktiga finska rytteriet som hade finska rytteriets march...
K1/LG dragonbat. stammar från gamla K1 och K2 och en av dessa (minns inte vilket) var "finska rytteriet". 3 av 5 skv. fördes över i och med GIII:s statskupp, och blev kvar här.

Förutom ovannämnda har även gamla K1 "dragonerna komma" som march.

Jag som låg på paradskvadron skulle tyckt det vart fint om vi marcherat in på yttre till Star wars: imperial march...
Snabeldraken
Jag har en cd med kustartelleriets marcher, fick den i lumpen, där fanns även denna skiva som LP och den spelades alltid på hög volym med 45 varv på måndagarna när vi städade ur kasern smile.gif
Maul
QUOTE (vemtogmittnamn @ Mar 21 2006, 18:24 ) *

Jag som låg på paradskvadron skulle tyckt det vart fint om vi marcherat in på yttre till Star wars: imperial march...

Problemet med det var att LDK:arna hade fått prick i registret om de hade gjort något sånt så det blev aldrig av trotts att vi nästan planerade det.

Vi fick däremot marshera till Bamse när vi hade Skvadronsfest efter slutövningen biggrin.gif
vemtogmittnamn
QUOTE (Maul @ Mar 21 2006, 22:09 ) *
QUOTE (vemtogmittnamn @ Mar 21 2006, 18:24 ) *

Problemet med det var att LDK:arna hade fått prick i registret om de hade gjort något sånt så det blev aldrig av trotts att vi nästan planerade det.

Vi fick däremot marshera till Bamse när vi hade Skvadronsfest efter slutövningen biggrin.gif

ja det är sant, men man kunde ha mkt "marchkul" på kaserngårn. I och med muck var vi några som tyckte det var kul att gå en fejkavlösning, strax innan den riktiga kom. undrar varför det inte blev så? saint.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.