Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Webhotell
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Jeppe
Jag undrar vad ni har för upplevelse av olika svenska webhotell. Jag har tittat lite närmare på B-One och Loopia och undrar vad ni har för upplevelse av dom? Kanske kan ni ge tips på något annat bra webhotell med minst 100MB lagrinsutrymme,PHP och mySQL, till ett så lågt pris som möjligt.

/Jeppe
Fk Satan
Jag skulle _INTE_ använda B-one. Själv använder jag mig av http://oderland.nu/. Tycker att de fungerar mycket bra. Har haft de i ca 2års tid och inte varit missnöjda med de ännu.

En annan favorit är http://123.shellkonto.nu som jag oxå har ngr domäner liggande på.
Fk Bengtsson
Använder B One och har inte märkt några problem.. Fast den har bara varit uppe i ett år så problemen kommer kanske..
finska furiren
B-one fick vi problem med direkt när vi fick lite trafik...enligt dom så var vår webbsida en extern hårddisk...då vi råkade ha lite nedladdningsbara filer upplagda dvs ett par ynka mpeg,nån pdf och två-tre avi filer.

Företaget vi är hos nu är väl inte ruskigt stabila, men billiga och gnäller inte..
Lindeberg
Jag har inte så stor erfarenhet av andra webhotell, men jag använder Wopsa och jag är helnöjd.

Hade först BAS (200MB), men uppgraderade ganska snart till PRO (1GB). Prisvärt om ni frågar mig.

En lite kul grej är att när man skickar mail till mig kan man skriva vadsomhelst innan @domänensnamn.se. Det kanske alltid funkar så på alla webhotell, men jag tycker det är ganska praktiskt.
FNYXA
Surftown

Mkt nöjd
EMK
Instämmer 110 %.
Hade B-one och vissa säger att de är samma företag men jag har bra mycket mindre problem, har faktiskt inte haft några med Surftown överhuvudtaget. Hade massa problems med B-One
FunkerL
Alla de webhotell ni har nämnt har inte stöd för ASP.NET & Accessdatabaser. tveka.gif

Jag söker ett webhotell själv där följande är krav:

* Stöd för ASP.NET & Access
* Ingen trafikbegränsning
* Daglig backup (räcker backup av databasen)
Fk Satan
QUOTE (FunkerL @ Jan 15 2005, 18:20 )
Alla de webhotell ni har nämnt har inte stöd för ASP.NET & Accessdatabaser. tveka.gif

Ingen trafikbegränsning är svårt att hitta. Med de krav du har så verkar inte kostnaden vara ngt problem... Då skulle jag sattsa på en dedikerad server hos F S Data där kan du få både 2003 server och 1280GByte/mån i bandbredd (motsvarar ~2Mbit). Och där du kan köpa ytterligare bandbredd för en låg summa pengar....
Sir Vival
QUOTE (FunkerL @ Jan 15 2005, 18:20 )

Jag har två länkar på jobb, återkommer måndag.
FkN
Svenskawebb

Har inte legat hos dom, då jag föredrar PHP, men den kontakt jag haft med dom var bara positiv. Ser ut att vara det du söker.
Nubben
Vilka webhotell har stöd för jsp?
FunkerL
QUOTE (Fk Nordin @ Jan 16 2005, 19:21 )
Svenskawebb

Har inte legat hos dom, då jag föredrar PHP, men den kontakt jag haft med dom var bara positiv. Ser ut att vara det du söker.

Tack, det var precis vad jag sökte.

Jag skall nog testa det webhotellet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.