Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Var hittar jag ett billigt vapenskåp.
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning > Kasunen
Sundman_MA03_BA02_KS01
Jag är ute efter ett billigt men godkänt vapenskåp att förvara mina jaktvapen i. Någon som har något bra tips, begagnat är inga problem.
Fredriksson
Scandinavian Safe har billiga och bra skåp.
404 Skenberg
Annars så finnes Nor-lyx och även Zugil

Nor-Lyx hemsida

Mvh
404 Skenberg
Yxa
Scandinavian Safe har i mina ögon bättre inredning samt att de är billigare än Norlyx etc. Jag har ett SP88 med kombinationslås - mycket nöjd!
julenissen
Rosengrens har også våpenskap, men det er ikke blandt de billigste i Norge.

Eh? Hvorfor peker rosengrens.se til microsoft?
Ignis nitidus
QUOTE (julenissen @ Jan 15 2005, 01:03 )

för att länken är felaktig (http://http://www.rosengrens.com står det, ta bort http:/)
Pal
hm, Scandinavian safe har två i denna tråd rekomenderat. Men när jag besöker deras hemsida så sjunker förtroendet som en sten.

Vad menas med "Godkänt för upp till 5 st automatvapen eller 10 st handeldsvapen."
http://www.scandinaviansafe.se/site.aspx?id=557

Dom verkar ju ha noll koll.
Nilsanders
QUOTE (Pal @ Nov 3 2006, 10:03 ) *
hm, Scandinavian safe har två i denna tråd rekomenderat. Men när jag besöker deras hemsida så sjunker förtroendet som en sten.

Vad menas med "Godkänt för upp till 5 st automatvapen eller 10 st handeldsvapen."
http://www.scandinaviansafe.se/site.aspx?id=557

Dom verkar ju ha noll koll.

Verkar som DU har "noll koll"! Det är godkänt för 20p. Gevär är 1p, enhandsvapen 2p och automatvapen 4p. Du kan alltså kombinera ihop max 20p i skåpet. Ytterst få privatpersoner får ha över 20p. För att få ha över 20p räcker det inte med att ha 2 skåp á 20p utan du måste ha skåp som är godkänt för över 20p och då hamnar vi i helt andra vikter och prisklasser som inte är rimliga för privat bruk.

Har själv SP88 med kodlås och är nöjd med det.

Edit: stavfel
Innuendo
Jag har SP88 med vanligt lås och är totalnöjd förutom att clipsen som ska hålla upp hyllorna inta var av den bästa passformen, men otaliga svordomar och ett par sår på händerna senare var det klart.
gislemark
QUOTE (julenissen @ Jan 15 2005, 01:03 ) *
Rosengrens har også våpenskap, men det er ikke blandt de billigste i Norge.

När blev något billigt i Norge.

Ett tips till alla som köper vapenskåp.

En bekant hade ett par jaktvapen med i ett skåp ståendes i garaget.
Skåpet var konstruerat för att bultas i golvet, med det struntade han i. Det fick stå som det gjorde.
I botten fanns det 4 hål för bultarna, på botten var det någon sorts skummadrassaktigt material.

Nu tede det sig så att skåpet stod nära en yttevägg som behövde dräneras (det ran in vatten).
Efter att inte ha haft behov av att öppna skåpet på en längre tid så var tiden inne (älgjakt). Det som mötte honom var 3st studsare med mögliga kolvar, uppsvällda och färdiga för brasan. Det blev till att låna pengar för att få fram en ny kanon i tid.

KONROLLERA ATT SKÅPET ÄR SKYDDAT MOT VATTEN.
Scribe
En snabb sökning på blocket gav massor av träffar. Det gäller dock att hitta ett skåp inom köravstånd, då frakten kan bli mycket dyr :P

Själv har jag ett Norlyx 6 GTI Plus. Ett skåp som snabbt blev för litet. Köp ett så stort skåp som möjligt.
Fu Gref
Storuman

Rekommenderas varmt!
Billigt och mycket prisvärt vad jag fått höra av dom som har sådant.
Jag själv kör med scandinavian safe men det är snart dags för ett större då de börjar bli trångt gasmask.gif då kommer det bli ett V20.
HvPrsk
Jag såg detta på Scandinavian Safe´s hemsida:

Sverige har ett av världens hårdaste krav vad gäller förvaring av vapen och polisen är skyldig att göra hembesök och kontrollera hur ex. en jägare förvarar sina vapen. Skulle polisen vid ett hembesök påträffa något av dessa skåp leder det till åtal. Det är därför av yttersta vikt att du som eventuellt köpt ett skåp i "god tro" kontaktar närmaste polismyndighet eller Scandinavian Safe AB.

...å jag som trodde att det var åklagaren som bestämde om åtal skall väckas i brottmål!

Märkliga formuleringar på deras sida om stulna skåp!
Yxa
QUOTE (HvPrsk @ Nov 4 2006, 16:58 ) *
Skulle polisen vid ett hembesök påträffa något av dessa skåp leder det till åtal.
...å jag som trodde att det var åklagaren som bestämde om åtal skall väckas i brottmål!

De har inte sagt något som motsäger det.
cordite
Det är inte alls svårt att komma över 20 poäng för det gäller per hushåll och är man fler än en som skjuter så... Är själv i det dilemmat just nu då gumman börjat skjuta och ska ta jägarexamen. Hon är nästan tre dm kortare än mig och kan inte riktigt komma överens med mina bössor. Jag har precis 20p :( och vill helst inte avyttra något. Minst 25.000Kr och ett ton är nästa klass :(
Lundqvist
QUOTE (Scribe @ Nov 3 2006, 21:43 ) *
En snabb sökning på blocket gav massor av träffar. Det gäller dock att hitta ett skåp inom köravstånd, då frakten kan bli mycket dyr :P

Själv har jag ett Norlyx 6 GTI Plus. Ett skåp som snabbt blev för litet. Köp ett så stort skåp som möjligt.

Här listas några fler billiga vapenskåp http://vapenskap.org/billigaste-vapenskapen.html

Dock så är dom inte begagnade, men dom har ju sjunkit i pris det senaste endå tycker jag.

Här listas några fler billiga Vapenskåp

Dock så är dom inte begagnade, men dom har ju sjunkit i pris det senaste endå tycker jag.
polman1
Om man behöver nåt värre än vanliga skåp så är första steget ett skåp till. Inte alla myndigheter accepterar det men det finns nåt prejudikat så det är som vanligt, överklaga.
Nästa steg är kassun och då kan man få tag på värdeskåp från banker som lägger ner kontor. Ring runt, ofta får man dom eller betalar en symbolisk summa. Väger ofta runt 2,5 ton men är inte så stora. Trasslet är att frakta och få plats med dom, det är inget för den som bor i lägenhet.
Själv har jag ett värdeskåp i källaren och ett vanligt skåp i huset där bara det som används ofta ligger.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.