Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Combat & Survivor
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
helrogga
Undrar om det är många här som brukar läsa tidningen Combat & Survivor?
Om inte så kan jag varmt rekommendera den, det är en riktigt häftig tidning
som tar upp det mest positiva med soldatlivet. Tuffa reportage om vapen,
militära övningar, ammunition, överlevnad och eldstrider!
Köp och njut!
think
vart köper man den tidningen? inte sett den i kioskerna häromkring ;)
helrogga
nej i vanliga mindre kiosker brukar den nog inte finnas, men om man går till en
butik som är speciellt inriktad på lite udda tidningar brukar den finnas med på
avdelningen med utländska tidskrifter!
Patroels
Du menar väl Combat & Survival?

Har köpt det gennom flera år, men när dom för tredie gången rescenserade dom samma kängor sluttade jag köpa det. Bara ett exempel på ALLT annat som också upprepades efter att upprepningen hadde upprepats... Väldigt oseriöst dry.gif

Nä, tacka vet jag det gamla RAID. Ett magasin gjort av franska journalister av det bästa slaget!
(Utgavs både på franska o' engelska). Tyvärr slutade dom nångång i '95 (?)

MVH
Troels
KaffeKalle
Nja, titta i den har jag nog gjort, men jag undrar hurpass seriös den egentligen är. Jag har läst enstaka reportage där Sverige medverkar, men faktan var inte riktigt helt korrekt om man säger så...så jag är skeptisk.
scattergun
Combat & Survival är en engelsk tidning med engelska mått på saker och ting....känner att mitt gamla agg emot discovery channel kommer tillbaka....är väl ingen anglofil helt enkelt!
Men allt annat åsido så har dom ett fåtal bra artiklar blandat med smörja och gamla upprepningar. Dock bättre än Soldier of fortune.....men det blir som att jämföra bajs med spya, tyvärr....
Sir Vival
C:a 75% av det som tags upp i tidningen om överlevnad är ok och resten är ren skit och om man inte själv kan avgöra vilket så faller även de riktiga 75 procenten in under kategorin skit.
(Och om man själv kan avgöra vilken del som är förnuftig eller inte, så finns det betydligt lämpligare litteratur att lägga pengar och tid på.)
Fu Kjellberg
Vissa reportage och recencioner är läsvärda. Klart bättre än SOF (soldier of fortune).
För ett par år sedan var den sämre men har blivit bättre.

Patroels: Kommer ihåg RAID. laugh.gif Har några nummer liggande.

i Halmstad finns den i Torgkiosken och Berglunds tobak på Storgatan.
Born
QUOTE (helrogga @ Jan 13 2005, 15:53 )
Undrar om det är många här som brukar läsa tidningen Combat & Survivor?
Om inte så kan jag varmt rekommendera den, det är en riktigt häftig tidning
som tar upp det mest positiva med soldatlivet. Tuffa reportage om vapen,
militära övningar, ammunition, överlevnad och eldstrider!
Köp och njut!

Läskigt...
Krig är ju farligt.
roninn
Prenumererade på C&S i flera år och var nöjd med den. Dock tyckte jag den upprepade sig efter ett tag men det är inte så konstigt eftersom jag köpte den i runt 10 år.

Tyckte den var bra och seriös när jag hade den, slutade dock prenumerera för ca 2 år sen så jag vet inte hur den är idag.

Den är/var dock klart bättre än Soldier of Fortune. Jag minns också RAIDS, den var fin fin, konkade dock rätt fort har jag för mig?

Bäst av allt, alla kategorier var dock serietidningen Pilot !!!!!!!

Förövrigt tycker jag försvarsmaktens nya tidning suger grovt. Har den just nu men kommer inte att förnya prenumererationen ( eller hur det nu stavas ;) ) på den
olaevil
QUOTE (scattergun @ Jan 13 2005, 16:23 )
känner att mitt gamla agg emot discovery channel kommer tillbaka....

Skulle bara säga att nuförtiden här i staterna heter Flight discovery.
THE Military Channel SKITBRA wub.gif

Men ni har väl bara en discovery Jag har FEM och två history channel så Frugan är lite trött på mig....
Andrew
Mina favoriter.... Behind the lines Magazine samt RAIDS
2Sharp
C&S suger pung, jag tycker det var på tok för mycket låtsasartiklar.

SOF har ju tyvärr fallit ihop i ett sammalsurium av inrikespolitik och allmänt PK sittkisseri, bättre var den på 80-talet... då kan vi snacka raka rör..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.