Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bitmapsbild ?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
SISU
Upptäckte precis att när jag sparar bilder att dom sparas som bitmapsbild varför innan har dom sparats som jpg .
Hur rättar jag till detta ?

Och en fråga till .
När man är inne på söksidor på nätet så lagras sökorden !
Hur rensar man det ? unsure.gif

Tackar på förhand !
simon
Hej SISU!

När du sparar bilder kan du välja i vilket format du vill spara dem som. Det gör du i listan som finns placerad under fältet där du väljer var du ska spara filen.
Yman
Har råkat ut för samma sak när min temp. mapp varit full. Gå in på Verktyg - Internetalternativ och "Ta bort filer..." Detta rensar mappen Temporary internet files och bör hjälpa.

Vad beträffande att sökorden som sparas, gör som ovan beskrivet men klicka även på "Ta bort cookies" (tror det ska lösa det hela).

Hoppas det hjälper.

//Y
Karin
För att slippa funktionen "komplettera automatiskt"

Verktyg > internet alternativ > Innehåll > Komplettera automatiskt.
Bocka ur rutan "formulär" och kanske den som står under den, "användarnamn och lösenord". Ok
SWERT
QUOTE (SISU @ Jan 12 2005, 14:49 )
Och en fråga till .
Hur rensar man det ? unsure.gif

Ajabaja vad har du nu sökt på? Inte barnförbjudet hoppas jag brow.gif bong.gif
Panzerfaust
QUOTE (SWERT @ Jan 12 2005, 17:51 )
Och en fråga till .
Hur rensar man det ?  unsure.gif

Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! Malajn.gif
alfie
Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! 
eller så delar man inte dator... biggrin.gif
SWERT
QUOTE (alfie @ Jan 12 2005, 18:18 )
Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! 
eller så delar man inte dator... biggrin.gif

så därför porrsurfar du? :P
Rifleman/Medic
QUOTE (Panzerfaust @ Jan 12 2005, 18:05 )
QUOTE (SWERT @ Jan 12 2005, 17:51 )
Och en fråga till .
Hur rensar man det ?  unsure.gif

Just det, mycket dåligt när man har delad dator och porrsurfar. Därför porrsurfar inte jag! Malajn.gif

Delad dator. Porrsurfar. Det har tvingat mig att lära mig massor av funktioner som jag annars inte skulle ha en aning om att dom fanns. Alternativet är att skylla på att någon polare varit på besök för och då lånat datorn.
Ing
QUOTE (Yman @ Jan 12 2005, 15:01 )
Har råkat ut för samma sak när min temp. mapp varit full. Gå in på Verktyg - Internetalternativ och "Ta bort filer..." Detta rensar mappen Temporary internet files och bör hjälpa.

Hur blir temp-mappen "full"?

Lite roligt att gå in och titta i den där.. min innehöll 17000 objekt.. blink.gif
*ta bort*

..tack. smile.gif
Danne
QUOTE (Ing @ Jan 12 2005, 19:13 )
QUOTE (Yman @ Jan 12 2005, 15:01 )

Hur blir temp-mappen "full"?

Lite roligt att gå in och titta i den där.. min innehöll 17000 objekt.. blink.gif
*ta bort*

..tack. smile.gif

Jävligt bra fråga, men jag får samma problem ungefär varannan månad. Då jag har en mycket stor omsättning av bilder är det ibland bara en månad mellan bmp-fenomenet:s återuppståndelse. angry.gif
Fafner
Det finns små fina freewareprogram som sopar undan det mesta, (temp., cookies, etc.), varje gång man avslutar sin lilla session o´cyber. B)

Är inte så bevandrad, men själv använder jag "IE privacy keeper" som finns här. Nöjd med detta.

Hoppas nu inte BlåGul anser detta vara reklam. Läs tidigare inlägg och notera att forumsmedlemmarna förefaller vara i nöd. blyg.gif

/Fafner
Ignis nitidus
för mig brukar temp mappen vara så full när man ska rensa att datorn nästintill brakar ihop och felrtalet gånger så har man fått avsluta med meddelandet
"blabla svarar inte" blink.gif

mycket skräp är det angry.gif
Ljugtomten
QUOTE (Ignis nitidus @ Jan 12 2005, 22:34 )
för mig brukar temp mappen vara så full när man ska rensa att datorn nästintill brakar ihop och felrtalet gånger så har man fått avsluta med meddelandet
"blabla svarar inte" blink.gif

mycket skräp är det angry.gif

Du kan ju även markera "Töm Temporary Internet Files-mappen när webbläsaren stängs" under Internet-Alternativ -> Avancerat -> Säkerhet

så slipper du att behöva rensa lite då och då ;)
alfie
så därför porrsurfar du? 

nej det är inte därför jag porrsurfar... B)
SISU
Tack för all hjälp !!! clap.gif

Sen var det hjälp jag ville ha o inga moralkakor .........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.