Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vapenmaskering/Ak
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Kasunen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
joppe
jag frågade en officer på sdg som i sin tur frågade sin chef på södra skånska gruppen om man fick måla sin ak svaret han fick var "Om han gör några målningsarbeten på vapnet kommer han att bli ersättningsskyldig och eventuellt anmäld" camo.gif angry.gif
2Sharp
QUOTE (joppe @ Jan 27 2005, 17:14 )
jag frågade en officer på sdg som i sin tur frågade sin chef på södra skånska gruppen om man fick måla sin ak svaret han fick var "Om han gör några målningsarbeten på vapnet kommer han att bli ersättningsskyldig och eventuellt anmäld" camo.gif angry.gif

Kan du fråga han som frågade en annan som kanske visste något om han kan peka på ett beslut, gärna skriftligt, som behandlar maskering av vapen och dess begränsningar?

Hörsägen är skit värt.
joppe
QUOTE (2Sharp @ Jan 27 2005, 18:39 )
jag frågade en officer på sdg som i sin tur frågade sin chef på södra skånska gruppen om man fick måla sin ak svaret han fick var "Om han gör några målningsarbeten på vapnet kommer han att bli ersättningsskyldig och eventuellt anmäld"  camo.gif  angry.gif

Kan du fråga han som frågade en annan som kanske visste något om han kan peka på ett beslut, gärna skriftligt, som behandlar maskering av vapen och dess begränsningar?

Hörsägen är skit värt.

skall försöka fixa det i morgon
Nifelhel
QUOTE (Karin @ Jan 27 2005, 08:47 )
@C3grp och Nifelhel

SSK är först och främst en vedertagen förkortning för sjuksköterska.

@Nifelhel
Siktet vattentätt ned till 25m? Snacka om att sminka en gris, men visst kiss..förlåt hemvärnet kanske ska verka under vatten ;)

Nej möjligen på Livgardet och dess tattarbat/komp. SSk är och förblir StadsSkytte.

Hört talas om sjövärnet? Dem kan ju trilla i vattnet då måste det vara tätt.

------------------------------------------------------------------------------------

@Inf
Det tål mycket mer än 10m, iaf sade dem så på fabriken när jag var där.

@C3grp
Baaa! Måste ni ta någon annans vedertagna förkortning hela tiden? Är ni så avis på specialförbanden inom FM? ;)

@Tollen
Klart jag gör! Kliver dem in i min sfär så är det jag som bestämmer, passar det inte så kan dem gå igen.

@joppe
Jag håller med 2Sharp. Visa ett reglemente motsvarande, inte enskild MDgrpCh's tankar å åsikter.

Hmm ersättningskyldig på en ak? Kul! Vart köper jag en ersättare då? Får ta och kolla med det lokala HA om dem har nån över... laugh.gif
2Sharp
QUOTE (Nifelhel @ Jan 27 2005, 19:53 )
Hmm ersättningskyldig på en ak? Kul! Vart köper jag en ersättare då? Får ta och kolla med det lokala HA om dem har nån över... laugh.gif

LOL, ja.. det skulle vara något där...

Jag ser personligen inte VAD man skulle ersäta, tejpar du vapnet är det inte helt sällan limrester kvar, tas bort med lämpligt lösningsmedel, likaså lämplig färg.

@ joppe, tack, jag hade verkligen uppskattat info smile.gif
bushman
lite OT.
fäster färgen på tyg, dvs nylon och liknade?
efter att ha sprungit på viss civilfärgad utr på stadium, ser jag ett användnings område.
känner att färgen blir billigare än att vid varje övn dra fram en rulle gaffa och bunta ihop RU-hobbiten med.
CP2
QUOTE (Nifelhel @ Jan 27 2005, 20:53 )
@C3grp
Baaa! Måste ni ta någon annans vedertagna förkortning hela tiden? Är ni så avis på specialförbanden inom FM? ;)

Enkelt; snor ni vårt land snor vi era förkortningar! laugh.gif

Scania Propria
SnowFella
Tejp kan tom se ganska så snyggt ut om det görs bra, som tex den här AI AW'n som en kompis skickat bild på till mig.

wub.gif
Sir Vival
wub.gif
Inf
@Nifelhel: Trevligt att du också varit på fabriken. Som du vet är det dock stor skillnad på vad huvuddelen av exemplaren egentligen klarar och vad tillverkare lämnar garantier på att det ska klara. Den skillnaden är oftast ännu större om man jämför vad en tillverkare säger vid besök på fabriken utan att behöva stå för det vid reklamationer eller motsvarande med vad samma tillverkare faktiskt garanterar. Typ "Vår garanti säger bara att den här stridsvagnen håller för 120 mm pil i fronten, men den tål egentligen en taktisk kärnladdning i fronten".
Jag vidhåller att det är dumt att använda sikten specade för 10 meter vatten vid dykeriverksamhet om man inte på grund av läget absolut måste, oavsett om huvuddelen av siktena skulle klara det. Ingen vill väl vara den som står där med vatten i siktet?
Att RPS EHV tål en hel del både vatten och annan misshandel är ställt utom tvivel, men det är alltid dumt att misshandla saker och det gäller optik i högre grad än stålspett och liknande.

För att försöka komma tillbaka till topic: Vad upplever du som den största fördelen att ha målat akn? Finns det några nackdelar?
joppe
QUOTE (2Sharp @ Jan 27 2005, 18:39 )
jag frågade en officer på sdg som i sin tur frågade sin chef på södra skånska gruppen om man fick måla sin ak svaret han fick var "Om han gör några målningsarbeten på vapnet kommer han att bli ersättningsskyldig och eventuellt anmäld"  camo.gif  angry.gif

Hörsägen är skit värt.

Nu har jag kollat med själv med en löjtnant som är ansvarig i materielärenden på södra skånska gruppen och han sa att det inte fanns något skriftligt beslut att det var förbjudet att måla ak med avtagbarfärg, bara att vapnet skulle kunna återställas till urspungligt skick och att vapnet inte hindras i dess funktion.
Alltså måste bowflagen kunnas jämställas med tejp.
2Sharp
QUOTE (joppe @ Jan 28 2005, 12:51 )
Nu har jag kollat med själv med en löjtnant som är ansvarig i materielärenden på södra skånska gruppen och han sa att det inte fanns något skriftligt beslut att det var förbjudet att måla ak med avtagbarfärg, bara att vapnet skulle kunna återställas till urspungligt skick och att vapnet inte hindras i dess funktion.
Alltså måste bowflagen kunnas jämställas med tejp.

Precis i de tankebanorna jag själv befinner mig...

Det skulle vara intressant med något skriftligt att hänvisa till den dagen någon bränner topplocket och skall tackla en för att man maskerat vapnet dock.. smile.gif

Gott med lite mer info..
kronvrak
Jag är medveten om att tejp kan bli en kladdig massa om man har det på varma delar av vapnet men på de delar som inte blir varma kan man kanske använda en sådan här tejp?

Bredd 3 tum dvs drygt 7,5 cm.
Squadleader
Vart någonstans införskaffar man sådan tejp och vad kostar den?

Såg plötsligt en mängd av användningsområden passera förbi framför ögonen dry.gif
kronvrak
QUOTE (Squadleader @ Jan 28 2005, 23:30 )
Vart någonstans införskaffar man sådan tejp och vad kostar den?

Såg plötsligt en mängd av användningsområden passera förbi framför ögonen  dry.gif

Finns på av sidor som säljer tillbehör för bågjakt, finns även olika typer och färgställningar t ex här
http://www.wingsupply.com/shop/Scripts/pro...sp?d=966&p=1022
rhdf
QUOTE (Danne_76 @ Jan 25 2005, 23:49 )
Det är mynningsskydd till AK5 som numera levereras med AK4B!
Så att vi slipper slå ut tänderna på varandra när AK:n hänger tex på ryggen.

Jasså ??
Jag har inte sett nått mynningsskydd bland mina pryttlar.. 7.gif

Kanske är olika beroende på MD/grupp...
Danne_76
QUOTE (rhdf @ Jan 30 2005, 20:33 )
QUOTE (Danne_76 @ Jan 25 2005, 23:49 )

Det är mynningsskydd till AK5 som numera levereras med AK4B!
Så att vi slipper slå ut tänderna på varandra när AK:n hänger tex på ryggen.

Jasså ??
Jag har inte sett nått mynningsskydd bland mina pryttlar.. 7.gif

Kanske är olika beroende på MD/grupp...

Jag tillhör MDS/södra skånska gruppen, och vi fick ut mynningsskyddet i samband med ombeväpning till AK4B i början av december!!!
/Danne HV.gif
SISU
QUOTE (kronvrak @ Jan 27 2005, 13:06 )
QUOTE (Nifelhel @ Jan 18 2005, 00:13 )
Har meckat på lite Tan...får se när det kommer bilder.

Nå? biggrin.gif

Ja det skulle vara kul att se .
Gustav Bertil 3
Vilken Typ av övning genomför ni nu i fredstid som gör att ni måste maskera vapnet med färg för att skapa överlevnad?

Känns som att det finns viktigare saker att spendera tid och pengar på än vapenkamofleringsmateriel, vad ni sen gör när Hemvärnsberedskap råder i riket och angriparen har varit synlig i grannkomunen är en annan sak.

Lägg krutet på att bli ett med naturen genom fysiskträning istället för att skaffa substitut för ett fältmässigt beteende. camo.gif
Nifelhel
Jadu Gustav Bertil 3 intressant frågeställning.

Varför har vi camouflageuniform? Vi behöver ju inte camouflera oss för någon just nu. Så varför slita på dessa dyra uniformer i onödan när vi alla kan ha motoroverall som är mycket billigare.

Vänta tills Hemvärnsberedskap råder i riket och angriparen har varit synlig i grannkomunen?!?!? Är det inte lite sent att då att sätta sig ner och fundera på vad man kan förbättra och införskaffa?

Substitut? det får stå för dig det...blanda inte in mig i dina göromål.

Det må vara klichéer, ordstäv osv Men det ligger ett uns sanning i dem om man stannar upp och lyssnar på dem som vet.

Preaparatus Supervivet = Den förberedde överlever

Train as you fight and fight as you train.

Vad jag gör med mina pengar skall du högaktningsfullt skita i. Dem har jag jobbat ihop helt själv och du har inget att säga om det.

Sen undrar jag om du bara är korkad eller om du bara gör dig till. För läsförståelsen verkar inte vara på topp.
Jag citerar mig själv ifrån trådens första inlägg.
Vänligen kom inte med några bannor, uppläxningar osv, dem är jag inte intresserad av. Och kommer således inte ta till mig dem heller...
Dobberman
QUOTE (Gustav Bertil 3 @ Feb 7 2005, 21:18 )
Vilken Typ av övning genomför ni nu i fredstid som gör att ni måste maskera vapnet med färg för att skapa överlevnad?

Finns det överhuvud taget ngn anledning enligt det resonemanget att Hv ska ha
90-utr i hemmet???

Att det finns en vilja att förbättra sitt uppträdande genom att "öva" ser jag som en
resurs som man inte ska smutskasta...

Lägg krutet på att bli ett med naturen genom fysiskträning istället för att skaffa substitut för ett fältmässigt beteende

*ASGARV*...Ja du..där straffade du ut dig i dessa sammanhang rejält...
DÅ VET ALLA Hv VAD DU TYCKER NU....så slipper du skriva ngt mer i dessa
sammanhang......Blir alla nöjda..
A2Keltainen
QUOTE (2Sharp @ Jan 18 2005, 16:12 )
Jag tänker även främst att bryta konturer än att verkligen kamoflera i "färgbemärkelse".

Det gör du rätt i. Analoga TV-system bygger bland annat just på människans avsevärt bättre förmåga att se skillnader i kontrast än i färg. I dessa system så lägger man därför betydligt mer "krut" på att överföra konstrastinformationen i bilden på ett bra sätt, än att överföra färginformationen i bilden på ett bra sätt.
Proto
Jag känner inte till denna färg ni nämner eller färgborttagningsmedlet. Om Ni målar era vapen eller ej har ju inte jag med att göra, jag ser heller inte något problem med det. Bortsett från eventuella idiotregler..

MEN, vanlig enkomponents sprayburksfärg (och de flesta andra målarfärger, tror jag) tas lätt bort med vanlig thinner, som är betydligt billigare än diverse färgbortagnngsmedel.

Färgbortagningsmedel, bla Biltema & CRC (köpes tex på järnia) funkar bra. OBS! En del plastmaterial reagerer på dessa färgborttagningsmedel. Plasten blir mjuk, specielt om man låter medlet ligga aplicerat en stund, som det enligt bruksanvisning skall göra. Detta problem har jag inte haft med thinner. Men jag har heller inte målat några vapen.

Som sagt, jag vet inte något om dessa vapenspecialfärger mm men ha detta i åtanke när ni tar bort färgen.

JS
facit
Man behöver ju inte alltid måla hela vapnet.

till min gruppchef PS: Jag svär på gud att detta inte är min ak4, du kan kolla den sen laugh.gif

Kanske kan vara intressant, gäller det övre vapnet då.

Taget från annat forum, kan vara intressant. Om jag gör fel som "stjäl" detta får ni väl slå mig på fingrarna.

Thanks guys, I made two stencils with a thin sheet of plastic and applied a coat of satin light brown Fusion-Krylon spray, let dry and then the darker brown satin Fusion-Krylon and a mist of the light again to take away the sharp contrast. The Fusion paint totally bonds to any plastic. You have to gouge it with metal for it to scratch.

***If you want to do this at home kids, please don't try to paint on wood. It doesn't hold up and that would just be sacrilegious. Even the most abused wood furniture looks great.***
Flamdämpare
QUOTE (Gustav Bertil 3 @ Feb 7 2005, 20:18 )

Känns som att det finns viktigare saker att spendera tid och pengar på än vapenkamofleringsmateriel, vad ni sen gör när Hemvärnsberedskap råder i riket och angriparen har varit synlig i grannkomunen är en annan sak.

Lägg krutet på att bli ett med naturen genom fysiskträning istället för att skaffa substitut för ett fältmässigt beteende. camo.gif

OT-varning.

@GB3
Användandet av vapenmålning har inte med en aktuell hotbild eller övningsutbud att göra. Att låta soldater måla/maskera sitt vapen/utrustning är en del av innnebörden i orden "lös uppgiften". Om förändringen inte negativt påverkar utrustningens säkerhet eller funktion utan har en positiv inverkan på soldatens förhållande till utrustningen så låt dom göra det. När det gäller säkerhet eller funktionsstörningar så är ju en aktuell referens de vapen som är målade i Irak eller Afghanistan lämplig. De vapnen hade omedelbart avmaskerats om de hade påverkats negativt av färgen. Personligen kan jag inte förstå hur delar av FM anser sig veta mer om behovet av vapenmaskering än de som i strid ser ett behov av det, och använder det. Återigen, Så länge vapenmaskering utförs på ett
sätt och med material som inte påverkar säkerheten eller funktionen och utförs på ett snyggt och för uppgiften/terrängen/klimatet lämpligt sätt låt soldaterna göra det. Just nu verkar det stora problemet vara att FM missat en moderniserning och därmed blivit trampad på en öm tå.
A2Keltainen
QUOTE (Flamdämpare @ Feb 8 2005, 07:32 )
Personligen kan jag inte förstå hur delar av FM anser sig veta mer om behovet av vapenmaskering än de som i strid ser ett behov av det, och använder det. Återigen, Så länge vapenmaskering utförs på ett
sätt och med material som inte påverkar säkerheten eller funktionen och utförs på ett snyggt och för uppgiften/terrängen/klimatet lämpligt sätt låt soldaterna göra det. Just nu verkar det stora problemet vara att FM missat en moderniserning och därmed blivit trampad på en öm tå.

Om man inom delar av FM är paranoida för att soldaterna ska förstöra vapnen genom att måla dem, så kan man väl ge ut skriftlig information om hur vapnen ska målas om de målas. I denna skrift kunde man lista godkända färgtyper, ange ungefärliga mönster och beskriva hur vapnen ska målas (d.v.s. exempelvis vilka delar som får målas respektive inte målas). Kan man publicera uniformsreglementen så borde det väl inte vara så svårt att ge ut ett "uniformsreglemente för målade vapen". Jag tycker att målade vapen verkar klart användbart, då det bidrar rejält till maskeringsfunktionen genom att bryta upp vapnens väldigt karakteristiska form.
CP2
QUOTE (facit @ Feb 8 2005, 00:20 )
till min gruppchef PS: Jag svär på gud att detta inte är min ak4, du kan kolla den sen laugh.gif

Hrm, tur jag känner nån som känner nån annan som faktiskt eventuellt vet vem som kan komma in i vår kasun så inte herr Facit får för sig några idéer...... blink.gif
ShyGuy
QUOTE (Nifelhel @ Feb 7 2005, 21:19 )
Preaparatus Supervivet = Den förberedde överlever

Ett Väldigt bra argument.

Varför träna överhuvudtaget annars?
Millitant HV-are
QUOTE (c3grp @ Jan 11 2005, 15:25 )
Tjohoo! jag ska måla mitt RPS på en gång! Eller inte.........min PC är lite för ung för att dö av slag ännu........samtidigt är det ju lite lustigt att det är helt ok att vintermaskera vapen med hjälp av vit tejp odyl?

Kul att man räknas som ung fortfarande, TACK!!!

EN vit kula till c3grp.

B)
Nifelhel
@Flamdämpare
HEAR HEAR! salute.gif

Jaha då har man varit på första övningen(stor kompövning) med den målade ak'n. Jag var beredd på att få ta en fight med div olika personal. Men den uteblev konstigt nog. Det blev på sin höjd nån sarkastisk mening och nån sur min samt muttrande. PlutCh var överraskad men inte negativ. Nu får vi se om det blir några efterdyningar när lugnet har börjat lägga sig efter övningen.
Hitills vad jag vet så finns det inget som säger att man inte får måla vapnet. Det känns om FM har missat vissa moderniseringar. kan det månne vara att det saknas kompetens/erfarenhet utav konflikter hos vissa styrande funktioner?

Kan inte annat än hålla med det som Flamdämpare skrev:
Så länge vapenmaskering utförs på ett

*EDIT* Bild kommer snart
Adam Wilhelm
Det låter gott att höra!! laugh.gif
Skulle vara roligt att ge paragrafryttarna en match.

Niffe, du får 4 patronaskar av 5.
2Sharp
Nifelhel:

smile.gif
LIQUID_
Vet inte om behovet av maskering är så stort då Ak4:an ju till stora delar svart eller mörkgrå. Men visst den kanske finns ett reelt behov men jag tycker att det verkar som det är lite väl stor risk att låta var och en maskera på egen hand. Det är ju inte bara risk för driftsstörningar. Som jag ser det är risken att det blir total lekstuga överhängande om var och en får maskera själv. Det är ju inte helt osanolikt att vi får se skräckexempel i stil med rosa lack och en Zebrarandig vapenrem, kanske lite att ta i men ändå. Vi ska väl ändå se så lika ut som möjligt. Som jag ser det är det bästa att låta ev maskering beslutas och genomföras centralt.

Mina fyra-fem ören smile.gif

/Mvh LIQUID_
kronvrak
QUOTE (LIQUID_ @ Mar 15 2005, 13:04 )
Vi ska väl ändå se så lika ut som möjligt.

Varför ska hemvärnsoldater se lika ut?
Rafter
@Nifelhel

phiksa upp bilder på den nya målningen så andra än vi som var på övningen kan dräggla lite!

Något som är funkis för en soldat kanske inte är funkis för någon annan varför skall man då tvinga båda att se likadana ut så det inte är funkis för någon???

Nu menar jag i skogen, ej parad, högvakt motsv. Då skall man vara kinesiskt lika!
Nifelhel
Här kommer bildlar!!

Skuggan
hmm... ser bra ut.... men personligen skulle jag nog använt ljusgrön, mörgrönt och brunt.....
Nifelhel
QUOTE (Skuggan @ Mar 15 2005, 21:45 )
hmm... ser bra ut.... men personligen skulle jag nog använt ljusgrön, mörgrönt och brunt.....

Jaha!! Så intressant nu var det ett prov som jag gjorde och jag hade inte lust att köpa alla färgsorter som finns. En burk kostar 58kr och det är svårt att veta hur mycket färg som går åt. Färgen slits dessutom av tämligen raskt så nån större konstnärlig ambition kommer inte på frågan.

Jag vänta med spänning på bilder på DIN målade ak i de färger du ovan nämnt.
Skuggan
lär nog inte komma i det närmaste läget biggrin.gif

sade ju förresten att det ser bra ut ;)
men personligen ser det lite ljust ut (ser säkert bättre ut i skogen där det skall användas)
dessutom, allt är ju individuellt, eller hur? du får måla din AK precis hur du vill så målar jag som jag vill (om det nu blir nåt måla) så blir alla nöjda och glada biggrin.gif
scattergun
Annars kan det ju vara tänkvärt att använda mera permanenta färger(om det är ok att måla dvs!)

Lauer custom weaponry duracoate finns ju att skaffa med mallar och allt från Midway!
kronvrak
Nifelhel: Ser funktionellt ut.

scattergun: Då är det kanske bättre att man väljer ett grundmönster, förslagsvis med färgerna brun och grå, som man senare kompleterar med ickepermanenta färger.
Mönstret ska funka på egen hand men det ska vara lätt att anpassa till flera olika miljöer med bara en extra färg.

Med grått och brunt som grund.

Stad
+Mörkt grå eller tegel?

Skog på sommaren
+Grön

Skog på vintern och hösten
+Vit, mörkgrön eller beige.

Öken
+Beige
LIQUID_
QUOTE (kronvrak @ Mar 15 2005, 14:44 )
QUOTE (LIQUID_ @ Mar 15 2005, 13:04 )
Vi ska väl ändå se så lika ut som möjligt.

Varför ska hemvärnsoldater se lika ut?

"Varför ska alla Hv-soldater se lika ut ?" Kan du säga Uniformsreglemente ? Oavsett om du går högvakt eller övar i skogen ska alla ha ett likartat utseende. Som Hemvärnssoldat i uniform representerar du FM och då ska du se proper och enhetlig ut.Jag menar inte millimeterprecision. Men om alla får måla sina vapen hur dom vill är det ju samma sak som att var och en får välja uniform själv. Men du kanske tycker att det ser snyggt ut med 20-30 olika unformsvarianter på övning. I så fall tycker jag att du ska slå upp ordet uniform.
Om själva idén att måla sitt vapen vill jag säga att det är en bra idé men om man ska gör det själv skulle jag tycka att det var bra om det fanns riktlinjer för färgval och tillvägagångssätt.

Rafter Posted den Mar 15 2005, 18:30
Något som är funkis för en soldat kanske inte är funkis för någon annan varför skall man då tvinga båda att se likadana ut så det inte är funkis för någon???

Nu menar jag i skogen, ej parad, högvakt motsv. Då skall man vara kinesiskt lika!

Jag menar inte att det ska vara förbjudet att modifiera sin utrustning men det måste ske inom rimliga gränser och enligt reglementets bestämmelser. Jag har inga synpunkter om klädseln skiljer sig åt i skogen men är det kommenderat m/90 så är det väl ändå m/90 byxor, skjorta ev tröja samt vapenrock och keps som gäller. I övrigt anpassar du naturligtvis klädsel och utr efter förhålandena.
Ing
QUOTE (LIQUID_ @ Mar 16 2005, 15:22 )
Om själva idén att måla sitt vapen vill jag säga att det är en bra idé men om man ska gör det själv skulle jag tycka att det var bra om det fanns riktlinjer för färgval och tillvägagångssätt.

Absolut.
Men om man ska vänta tills man kan hämta ut vapenfärg och mönstermallar på förrådet lär man få vänta tills... ja.. länge.
Flamdämpare
Målet är ju ändå att öva och anpassa sig efter krigets krav. Naturligtvis ska vi på kaserngårdar och vid kontakt med det civila samhället både agera och se enhetliga ut. Men det är likväl inte vårt mål, Det är att vinna striden.
kronvrak
QUOTE (LIQUID_ @ Mar 16 2005, 15:22 )
["Varför ska alla Hv-soldater se lika ut ?" Kan du säga Uniformsreglemente ?

Självklart men det tillåter ju redan variationer som det är idag så vad säger det?
scattergun
Börjar det här inte kuka ur till en sån där enhetlighets-kontra-välja själv-diskussion??? Malajn.gif

Dom som får ha målade vapen får väl ha det, och dom som inte får ha målade vapen får inte ha det.....och om man inte vill ha ett målat vapen så är det inget problem....värre för dom som vill måla men inte får. :(

Sedär, jag summerade allt som kommer att kunna sägas i hänseendet uniformsreglemente på mindre än tre rader. laugh.gif

Åter till målningen....är det nån här som vet vilka färger som tål värme?? Brinner Bowflaget av när man sprutat lite auto med AK´n eller? nu vill jag inte veta att det finns mattsvart värmetålig färg på macken, utan var det finns slitstark OD Green som tål värmen från pipan???
King Kill
QUOTE (Nifelhel @ Mar 15 2005, 21:33 )
Här kommer bildlar!!

Bilderna funkar inte :(

FETT underkänt att citera bilder hur som helst....
/BlåGul
Nifelhel
Nä jag vet för servern är nere...och det är utan för min räckvidd. Du får helt enkelt vänta!
kronvrak
QUOTE (scattergun @ Mar 16 2005, 16:43 )
Börjar det här inte kuka ur till en sån där enhetlighets-kontra-välja själv-diskussion??? Malajn.gif

salute.gif

Avslutat för min del.
Speedy2
@Nifelhel

Jag kan bara tillägga att din maskering ser mycket bra ut trots eller
kanske pga. den minimala tid jag förstått att du tillängnat den.

Kanske finns det det ett drag av den minimalistiska stilen i dig?
Kort och gott en ny Mads Gamdrup.

Mvh Speedy som ibl också har svårt att se ut och bete sig som alla andra.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.