QUOTE (jaegare @ Jan 13 2005, 05:21 )
QUOTE (bushman @ Jan 12 2005, 20:51 )
jag blir inte förvånad om jag träffar dem igen och de står uppställda i FJS02 nästa gång jag ser de.
Vad skulle det göra då? Även den uniformen går ju att få tag i om man bara vill betala för den.
Är det kanske så att du är avundsjuk bara?
F.ö så är det ju knappast bara hv som använder egen utrustning. Ganska vanligt med egna prylar hos utlandsstyrkan också har även sett x antal yoff med egen utrustning. Ex smockar från militaryshop som ej är reglementsenliga. På P10 var det väldigt vanligt att befälen sprang omkring med civila fleece jackor med P10 logga som yttersta plagg, dock gröna. Men det var verkligen

visst jag är avundsjuk, grymt avundsjuk på att jag inte har deras uniformer.
hade jag lagt hela min själ och lön i FM´s frivilliga tjänst, och försummat socialt liv totalt, kanske jag kan tänka mig att köpa en FJS02.
men det är ju just detta att de alltid skall bära detta vid komp-uppställningar eller motsvr.
likformig är ju något som bör eftersträvas vid formelt uppträdande.
och det är ju oftas inte de personer som du vill skall synas som reklampelare för FM så kommer stultandes i nya prylar.
att de sedan använder detta vid enskilt uppträdnade skiter jag i.
tyvärr är det ju oftas så att just dessa människor, har en ovana att komma med på bild i div hv/fro/lotta-tidningar och befolkar hemsidornas bildgallerier.
jag gnäller inte om det används bra FM-utvecklade uniformer och m90 prylar från milisshopen under övn.
det som gör mig sur, ja avundsjuk då, är att folk som enbart för att de befinner sig inne hos MD-grp tre ggr i månaden och dricker kaffe, belönas med ny utr.
medan de som lägger timmar och fritid på IP och skjutbanor knappt får ut RU.
sedan tyvärr alla inom hårt kämpande IP, det är en viss skillnad i arbetsuppgifter hos US, och HV.
det finns anledning varför man byter ut vissa saker i utr, om man använder dem varje dag.
om någon ger dig saker från biltema, och du har chansen att få ut orginaldelar vad väljer du?
@ dexter:
vad gäller min bygghjälm så ligger den i mobförrådet aka hobbyrummet.
den kommer från en svunnen tid då jag inte ens hade en AK i HV.
gevär 96 hette min bössa lång då.
vad gäller FN skjortorna(gröna) så används de vid enskilt uppträdande typ rekrytering eller kursverksamhet.
dock är t-shirten ett skönare plagg sommartid :P
får väl erkänna att de två marinblå baccis skjortorna jag har, även har används civilt också.
det gäller väl samma sak med m87 tröjan också, endast enskildt uppträdande.
fast jag tror den sticker mer i ögonen på MD-grp folk än 90L och baccisskjortor.