Help - Search - Members - Calendar
Full Version: MUSIKFRÅGA!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Radarjägare
Någon som sett filmklippet fråm "MP Livskvadrons KSP-skyttar"?

Vet ni då vad musiken som spelas heter, alltså den i början? O'fortuna som spelas i den senare halvan kan jag redan.

Länk till filmen:
ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/military/Kulspruta 58.mpg
Paperboy
Får inte filmen att hoppa i gång.......
Bigskill
Samma problen här med M8 ! unsure.gif
Yman
*Flyttar till Propaganda*

//Yman, BlåGul
ThornBjorn
Jag hade inga problem med att se filmen. Dock har jag ingen aning vad det va för musik.
Fafner
Ask SoldF and thou shall be enlightened!

Första delen av denna ksp-porr vet jag inte vad som spelas.
Efter 1.15 min i filmen och till slutet spelas dock "O fortuna" ur "armina Burana"
av Orff (ja, namnet stavas O-r-f-f).
En klassiker när man behöver lite dommedagsstämning camo.gif
Den gamle etylikern Ozzy Osbourne Malajn.gif Använde den som intro till sina konserter på 80-talet. smile.gif

Stycket finns i otaliga inspelningar (under sektionen "klassisk musik" i din skivaffär).
Jag kan rekommendera trippelboxen Klassiska favoriter från förlaget Naxos, där får ni med en massa andra välkända musikstycken som passar utmärkt till att t.ex. ha som stämningsmusik på filmsnuttar. Brukar vara billig, ca 100 pix!

Ja, sen kan man säkert ladda ner den också Men som sagt den finns i otroligt många olika arrangemang.

/Fafner

EDIT: sedan gäller det att ta till sig instruktionen i början av tråden *50 böjsträck*
DennisMan
Låten i början heter Master of disharmony av Dimmu Borgir och är från skivan Devils Path, finns 2 versioner av låten, finns en utan introt, dvs de ni är ute efter ;) så ni får leta lite
skinner
Då för jag ta och fråga vad heter den andra låten i filmen "Norska Kustjägarna - Troppsvideo". Förövrigt en mycket bra film.

Skulle önska att ni bara laddade hem den angivna filmen då jag har vissa hemladdningskvoter att hålla mig till. Har betydligt mycket mer film så om ni vill ladda hem mer militärfilm så pm:a så fixar jag så ni får tillgång till alla militära filmer.

FTP

Om den frågar om inloggning så skriv som användarnamn forsvar och lämna lösenrutan tom.
jonsson
Skulle tro att det är : Fun lovin´criminals och låten är Scooby snacks
skinner
Och första låten?
Radarjägare
Har nu hittat Dimmu Borgir- Master Of Disharmony,, det var den låten jag letade efter, tackar så mycket för hjälpen ;)
så var det problemet ur världen banan_rock.gif
DennisMan
QUOTE (Radarjägare @ Jan 11 2005, 03:56 )
Har nu hittat Dimmu Borgir- Master Of Disharmony,, det var den låten jag letade efter, tackar så mycket för hjälpen ;)
så var det problemet ur världen  banan_rock.gif

hehe så lite så ;)

Men är det fortfarande igen som vet vad det är för låt i början på Norska Kustjägarfilmen? 7.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.