QUOTE (Foxtrot Lima @ Jan 4 2005, 22:04 )
1. Vad jag menade var att kvinnor överlag kanske inte är lika intresserade av krigföring i alla dess former, oavsett om det är jägarstrid, sjöbevakning, farb eller militär logistik. Varför ska då politikerna säga att vi till varje pris måste ha fler kvinnor in i FM??
2. Det är snarare de som stirrar sig blind på könet, inte jag! Istället för att sköta saker och ting demokratiskt väljer man att fuska sig fram till kortsiktiga resultat i form av ökat antal kvinnor, genom att tumma på krav och/eller kvotera.
3. Många vräker konstant ur sig floskler som "rätt man eller kvinna på rätt plats"... Den frasen är så uttjatad så det finns inte dess like. Om det innebär att man är för sk "positiv särbehandling", vilket är det samma som kvotering i en särskild form enligt mig, är man lika sned som våra feministinfluerade politiker.
4. Istället för att låta allt ha sin naturliga gång vill politiker, och frälsta feminister, genomföra en statistisk folkvandring med katastrofala följder som resultat. Bolsjevikfasoner!
1. De kanske inte är överlag lika intresserade av militären som pojkarna är av den anledningen att de inte har förväntats vara lika intresserade av det som pojkarna. Det kanske är gamla könsliga konventioner som ligger bakom? Vanans makt?
Om det nu finns kvinnor som ÄR intresserade av militären, och som är dugliga, varför ska de då inte få tjänstgöra i stridande befattningar precis som män?
2. Det känns som att du försvarar fel sak nu. Det jag är intresserad av att få veta är varför du inte anser att kvinnor ALLS hör hemma i stridande befattningar, inte dina synpunkter på kvotering eller särbehandling. Du har tidigare i tråden uttryckt tanken att kvinnor helt skall stängas ute från vissa befattningar. Det har inget med kvotering att göra. Svara på rätt saker nu, du har haft i princip ett dygn på dig.
3. Så uttrycket "Rätt man/kvinna på rätt plats" är en FLOSKEL? Vad tycker du är fel med det resonemanget? Hur tänker du där? Vill du ha rätt man på fel plats, eller fel man på rätt plats, eller kanske fel man på fel plats? Vad förespråkar du?
4. Vad är den naturliga gången? Att inga kvinnor får tjänstgöra på stridande platser?
Och slutligen varför, VARFÖR envisas du med att skriva "Bolsjevikfasoner"? Vad vill du säga med det?
Vill du verkligen bränna fast bilden av dig själv som en konservativ förstockad Fascist på våra näthinnor? Du håller på att övertyga mig nämligen.
Nu tycker jag att du fan får börja förklara ett och annat här. Du är en gammal räv på forumet, du har varit med länge, och du har visat tidigare att du kan argumentera väl för din sak. Det är inte värt att tappa all respekt från oss andra för en sån här sak.
Allt som krävs av dig är att:
Börja.......Förklara......Vad.......Du........Menar.......Och.........VARFÖR....
..du..........menar.........det!