Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Köp en begagnad Strv
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > MARK
lanrezac
Begagnade Sv Strv

Landsverk L60 och Lynx fd Svenska surplusvagnar från Domnikanska republiken till salu biggrin.gif Nu har ni alla tiders chans att handla ett åk som kan få grannen tyst.... Obververa även ammunitionen på bilderna blink.gif
Sgt1clHansson
Om nu inte bara fraktkostnaderna hade varit så höga! ;)
CP2
Som gammal värnkanongruppchef blir man aningen sentimental när man ser interiören från tornet........varenda pryl SÅ bekant.........
Sidron
Men varför säljer inte sverige ut sina gammla stridvagnar som 103 etc? Eller gör dem det?
CP2
QUOTE (Sidron @ Dec 30 2004, 15:16 )
Men varför säljer inte sverige ut sina gammla stridvagnar som 103 etc? Eller gör dem det?

Men SNÄLLA du, vad skulle då våra svenska skrotfirmor leva av?
NBC
Åh mitt hjärta smälter, vem här inne skulle inte älska att ta sin lilla T-72 till jobbet. Inga jobbiga morgonköer efter det wub.gif
jonte72
QUOTE (Sidron @ Dec 30 2004, 15:16 )

103:orna finner du nog på de flesta platser, kan finnas i din grannes volvo......

I stort sett samtliga 103:or ( och Centurion) är skrotade och metallen har fått nytt liv.
skinner
Jag såg något tv program där det var en i England som ägde en Pansarvagn. Vad jag minns så körde han den till jobbet ibland samt att den var helt gulmålad.
Darkwand
Gul? Vafalls en stridsvagn skall vara kamouflerad så det får bli asfaltsgrå.
Sytare
Inte nog med det, hans kanon var deaktiverad också...

Jag såg det programet på Discovery jag också, fan måste vara nice att bo i England och kunna köra runt på det viset med vanligt körkort!
fencer62
P 10:s regementsmuseum har köpt en av varje för 22.500 $ per styck. pansar2.png
LIQUID_
QUOTE (Sgt1clHansson @ Dec 30 2004, 13:58 )
Om nu inte bara fraktkostnaderna hade varit så höga!  ;)

Och om de inte varit belagda med exportförbud :(
lanrezac
Som jag tolkar det så är dom inte intagna till USA ännu (Lynxen o L60) och kan därför köpas av "Alla"
LIQUID_
QUOTE (lanrezac @ Jan 4 2005, 06:52 )
Som jag tolkar det så är dom inte intagna till USA ännu (Lynxen o L60) och kan därför köpas av "Alla"

Det står följande på sidan
"Foreign Customers!  After importation into the US they can never leave"!!!!!!!
Jag tolkar i alla fall det som att det har importerats redan och att de fått förfrågningar från utlandet om köp. Visst är det möjligt att de inte har levererats till USA än men jag tror inte dom säljs vidare förrän dess.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.