Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Film om Norska kustjägarna
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
skinner
Någon som vet några filmer om dom Norska kustjägarna?
/
Skinner
Sidron
Vet inte var en hel film om dem finns men det finns en kortare filmsnutt med dem på ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/military. Jag är mycket säker på att den filmsnutten heter "KJK".
A2Keltainen
QUOTE (Sidron @ Dec 28 2004, 20:54 )
Vet inte var en hel film om dem finns men det finns en kortare filmsnutt med dem på ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/military. Jag är mycket säker på att den filmsnutten heter "KJK".

Ja, det stämmer. Filen heter "kjk.mpg".
skinner
Ok men det är ju bara en reklamfilm. Finns det inga filmer som Norska kustjägare her gjort skälva från te.x. landstigningar eller övningar?
madog
Har för mig att det finns en tråd om detta någonstans.
Såg någon hemsida med norska kustjägarna (officiell eller inte vet jag ej) vid ett tidigare tillfälle. Sidan innehöll ett antal filmer som framställde norska kj i mycket dålig och osäriös dager.
Inget att lägga allt för mycket energi på att hitta kort sagt.

EDIT: Omformulering
Nemo
Detta måste vara en gammal film eller så finns det fler avdelningar av norska KJ för dem som deltog under Joint Winter 04 var utrustade med G36:or.
Det kom ut tidningar under JW04 som talade om hur striderna gick och vad som hände i övrigt. I ett av dessa nummer fanns det ett repotage om norska KJ. Det var bl.a. bilder på när de reppelerade från hkp. och gjorde landstigningar från gummibåtar iförda torrdräkter och stridsutrustning. Såg jävligt fränt ut camo.gif Jag fick uppfattningen att norska KJ mer fungerade som FJS IK/SSG än ett värnpliktsförband, men det finns säkert folk på det här forumet som har betydligt bättre koll på våra grannar i väster. Ska försöka hitta det aktuella nummret av JW04-tidningen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.