Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kalle Anka?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
J-Star
Med tanke på att jag nu är tvåbarnspappa så lär det vara obligatoriskt. Det tillhör väl svenska pappa-sterotypen att försöka sjunga med Baloo (skillnaden är att jag kan det väldigt bra ;) )

/J
heiho
Är påven katolik?
Karin
TVn är på men de enda som sitter i soffan och tittar är farmor, mormor, faster, mamma och pappa. Alla under 40 har flytt fältet!

Däremot missar jag inte finalen på julkalender som är 1815.

(Röstade ja eftersom jag iaf hör TVn)
Vildmannen
Kalle Anka visas en timme tidigare på norsk TV :P
DodeN
Beror lite på... tycker inte att det är så viktigt. Just nu sitter famlijen i soffan och tittar och sjunger med, medan jag sitter på chatten och väntar på att kalle ska ta slut och klappöppnadet kan påbörjas.
Sidron
Det var bättre i år jämfört med förra fjol då dem hade en massa nytt. I år var det bara en ny sak, Nalle puh inslag? Kollade inte så noga på just den delen. Kirstenchtager eller hur han stavades skötte sig okej tyckte jag. men ingen slår våran älskade Arne!
2Sharp
Jag är rätt less på Kalle, jag sitter framför datorn och kollar knivar i stället smile.gif

Väntar på tjejen, och vem fan behöver Kalle då?? wub.gif
J-Star
Tänka sig... jag har inte fattat det där med kolibrierna tidigare... Hummingbirds... to hum = att gnola... gnolande fåglar!

/J
2Sharp
QUOTE (J-Star @ Dec 24 2004, 15:34 )
Tänka sig... jag har inte fattat det där med kolibrierna tidigare... Hummingbirds... to hum = att gnola... gnolande fåglar!

/J

Bättre sent än aldrig smile.gif
The Swede
De senaste två åren har jag faktiskt somnat i soffan lagom till Kalle.
I år var jag vaken men läste kvällstidningen samtidigt som jag slötittade.
Mina två söner tittade dock intresserat på.

The Swede pansar2.png
Kanna
Kollar på Kalle men det blir mer och mer med ett halvt öga för varje år som går, det börjar tappa sin charm. Däremot tittar jag alltid på Karl-Bertil Jonssons Julafton, ingen är en bättre berättare än Tage Danielsson.
SteveO
Traditioner är till för att följas.
ThornBjorn
Jag har helt tappat intresset för Kalle Anka, Benjamin syrsa å allt va dom heter...
Känns bara fånigt att kolla på det bara för att det är tradition.
Ignis nitidus
såg bara halva, damerna i köket lyckades passa in maten till mitt i Kalle..
Nestor
Missade det idag :( , Istället satt jag och en släkting och pratade bil smile.gif
Ragulin
Passar alltid att übermätt och halvpackad ta en liten tupplur. Somnar lagom till Askungen.
FkN
Slapp det i år igen smile.gif

Barnen satt med barnens mammas kusin och dennes pojkvän och kollad. Passade mig perfekt, kunde fortsätta äta ännu mera!!!
SWERT
Trodde allvarligt att jag skulle somna kan ju alla repliker utantill, men jag såg på det iallafall. Nissarna i början är bra i fabriken, han som sätter svansen på gunghästarna träffar rätt varje gång, han kunde blivit VM mästare i dart i stället.

P.S Ferdinand är fräck
Foxtrot Lima
Kalle Anka på julafton är ett måste!

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
Flo
Har inga barn och har aldrigt missat det.Kriget har någ bryttit ut om jag missar det.Och någ skulle jag strida hårt för att få upp det även då.
Jag är lite som Allan Svensson.Även om ingen äter av dopp i gryttan så ska den vara där!
Vad är det där för jävla stolp skott? Det ska ju vara Arne Weise!
Missa heller inte Carl Bertil Johnsons jul afton.
Man blir ju nästan rörd till tårar när man ser luffaren stå och pussa på den där franska boken smile.gif
SWERT
QUOTE (Flo @ Dec 25 2004, 15:38 )
Jag är lite som Allan Svensson.Även om ingen äter av dopp i gryttan så ska den vara där!
Vad är det där för jävla stolp skott? Det ska ju vara Arne Weise!

Om du inte märkte det, du som sa att du har kollat varje jul så va det inte Arne Weise förra året heller....... då var det Lotta Bromé.
Flo
Lika illa förra året.Vad vill du ha sagt?
madog
Japp som den miserabla sucker man är så tittar man på kalle vartenda jämrans år. Kan väl de flesta replikerna utantill vid det här laget.
achilleos
Kommer nog att försvinna med tiden tror jag. Dagens barn är ju uppväxta med tecknat och inte som när vi 70-talister var unga och det i princip bara var Kalle Anka på julafton och Tom och Jerry i lilla sportspegeln. Dessutom är det för lite "action" i Kalle för att intressera dagens barn.

Men visst kollar jag...och det är alltid lika kul att för sig själv sitta och förutse exakt när farsan kommer att garva. Alltid på samma ställen varje år, den mest säkra är den rutiga färgen, slår aldrig fel. Samt kommentaren om att Djungelboken minsann var den första film jag såg på bio, haha.
Snabeldraken
Såg inte en minut på tv under hela julafton *stolt* :P
Däremot blev det en bra stund framför datorn istället laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.