Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Spetnaz ikväll kl 21:00
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Victorr
Spetnaz: Inside the Russian SAS

kl. 21:00 på Viasat History
Dass
för guds skull spela in och berätta ALLT, jag är inte ironisk utan jag menar det faktiskt.
RaVeN
blyg.gif och så har man inte kanalen grrrr
Mikael.89
QUOTE (RaVeN @ Dec 21 2004, 20:21 )
blyg.gif och så har man inte kanalen grrrr

tog ordet ur munnen på mig..
Särimner
Och tokf-n Särimner sa härom dagen att "nä vi behöver inte fler kanaler" när frugan ville utöka utbudet banghead.gif
Panzerfaust
Nån som såg det då?
Kom att tänka på en sak jag läste i en tidning för några årsen.
Säkert en skröna, men ändå:
Att dom under utbildingen skulle skära upp en dräktig katt och räkna fostren, medan katten levde. :(
Har alltid undrat sanningshalten bakom detta... hum.
simon
I "Förebudet" sägs att de övade närstridsteknik på livstidsdömda fångar... ph34r.gif
Dav
synd att jag inte såg det förrän nu, hade kunnat spela in det och lägga ut det.

Det går ju även tisdagen 4 januari, har lagt in en påminnelse på telefonen.
runken
ingen som vet var man kan ladda ner liknande dokumentärer om tex sas,spetnaz, navy seals osv..
Fbj972
QUOTE (Panzerfaust @ Dec 22 2004, 17:04 )
Att dom under utbildingen skulle skära upp en dräktig katt och räkna fostren, medan katten levde. :(

Det snackas mycket, men är inte det taget ur boken "Spetznaz" skriven av Viktor Suvorov?
Snauhi
ja jag har en bra sida om det http://www.spetsnaz.com.br/intro.htm camo.gif
Panzerfaust
QUOTE (Fbj972 @ Dec 23 2004, 14:26 )
QUOTE (Panzerfaust @ Dec 22 2004, 17:04 )
Att dom under utbildingen skulle skära upp en dräktig katt och räkna fostren, medan katten levde.  :(

Det snackas mycket, men är inte det taget ur boken "Spetznaz" skriven av Viktor Suvorov?

Mycket möjligt. Har inte läst boken själv.
Fbj972
[quote=Panzerfaust,Dec 31 2004, 04:25 ] Det snackas mycket, men är inte det taget ur boken "Spetznaz" skriven av Viktor Suvorov? [/QUOTE]
Mycket möjligt. Har inte läst boken själv. [/quote]
Läsvärd.
Kanna
QUOTE (Fbj972 @ Dec 31 2004, 07:40 )
QUOTE (Panzerfaust @ Dec 31 2004, 04:25 )
Mycket möjligt. Har inte läst boken själv.

Läsvärd.

Läste boken för ett antal år sedan. Tror dock att man ska ta innehållet med en viss nypa salt, särskilt med tanke på att den är skriven under pesudonym.
Myten om den gravida katten är en historia, en annan som jag är något skeptisk till är den om att de som legat inne ett tag lägger en ren handduk utanför ingången till tältet när de nyinryckta ligger i fält första gången. De flesta väljer att ta ett långt steg över handduken för att inte skita ner den medan någon enstaka väljer att använda den som dörrmatta. De som inte använder handduken som dörrmatta åker på gängstryk för att de enligt de äldre soldaterna anser sig vara för fina att använda en handduk som dörrmatta medan de som använder handduken som dörrmatta välkomnas i gruppens gemenskap. Jag förstår inte vad som skulle var karaktärsdanande med ovastående tilltag.

Discover Channels Mythbusters kanske borde göra ett program om Spetsnaz?
LIQUID_
Vill inte verka petig men nu finns det ju faktiskt en nålad tråd om sevärda program. Den finns här. Varsågod salute.gif

Dessutom lite onödigt med samma inlägg två gånger, det ena som ett nytt ämne.

Inlägg 1

Inlägg 2

Edit: Tillägg
skinner
Ingen som har inspelningsbar dvd och kan spela in det för att sedan ladda in den i dator och skicka den?
Yman
QUOTE (LIQUID_ @ Jan 4 2005, 10:37 )
Vill inte verka petig men nu finns det ju faktiskt en nålad tråd om sevärda program. Den finns här. Varsågod  salute.gif

Dessutom lite onödigt med samma inlägg två gånger, det ena som ett nytt ämne.

Inlägg 1

Inlägg 2

Edit: Tillägg

Tanken med "På TV"-tråden är att lyfta fram sevärda program, inte att diskutera dessa.
Denna tråd har utvecklats till en diskusion om programmet i fråga och är alltså helt korrekt.

Att vara petiga, kontrollera och editera felaktiga inlägg och trådar är något som ligger på oss blågula, och inget som du behöver ägna din tid åt...

//Yman, BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.