Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Resultat av nerläggningarna.. Vad göra?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
zAjben
Har ett litet problem, fick följande mail från pliktverket idag;

Hej Tobias!

Tack för ditt mail med frågor om amfibie.
Vad avser din befattning så kommer inte amf1 att beställa några
sjukvårdsbefattningar. Inryckningen för de som tidigare hade tio månaders tjänst
så blir inryckningen under jan -06 och utbildningen blir på 330 dagar. Du kommer
att få ett brev från pliktverket i början av nästa år som beskriver vad som
kommer att hända med just dig.

Vill du ställa en motfråga eller fler frågor? Klicka i så fall på denna länk:
xxx

Bästa hälsningar

Bo Thuresson, Inskrivningsförrättare
Pliktverket
0771-24 40 00
http://www.lumpen.nu

AMF1 har dragit in sin beställning av sjukvårdsbefattningar med anledning av nedskärningarna. Där rök min plats på AMF1 i alla fall, nu gäller det bara att ta sig ur. Vill verkligen inte hamna på min andraplacering så jag slipper hellre helt.. Jävligt synd att det här ska hända, såg faktiskt fram emot att få rycka in på AMF1.

Någon här som vet hur jag ska gå tillväga för att slippa helt?
henrikalmgren
Synd för dig, om jag skulle vara dig skulle jag vänta till januari när du skulle få information ifrån Pliktverket.

Om du är riktigt envis kanske du kan få göra Sjukvårdsutbildning på något annat förband om du vill det.

Mitt förslag skulle vara och vänta för jag menar det är ändå ett år till din inryckning 2006 och om du så gärna vill slippa så spelar det ingen roll om du försöker skriva och få slippa lumpen nu i december eller om du väntar till januari.

Ha det bra!!

P.S Vad är dina andra tjänster som du inte vill ha?

D.S
zAjben
Inryckningen på F7 i Såtenäs som jag annars skulle få är i Juni - alltså om inte allt för länge..

Det enda tjänsten är också som Sjukvårdare, men jag vill inte ligga borta på F7, sa det till inskrivningsförättaren också. Några tips på hur man faktiskt kan få slippa?
jake the snake
Varför vill du vara på Amf1 men inte på F7? Hårdare tjänst? Längre hemifrån? Flyplansfobi? Det är inte många som FÅR göra lumpen idag. Kanske du ska ta dig en funderare på om det inte är så att du är lyckligt lottad som får göra lumpen och sen göra den?
Du kommer inte att ångra dig vill jag lova, var du än hamnar.
Born
Ta dig ur? Bara för att du inte får den plats du VILL ha så innebär det väl inte att man bara kan skita i värnPLIKTEN?

Vänta tills du får mer kött på informationsbenen från officiellt håll.
Eynosh
En fundering bara;
Zajben, om jag inte tar fel skulle du in juni -05. Måste inte pliktverket skicka brev för hand om befattningen ändras/tas bort? Hade för mig att dom inte svarade på frågor om vart man var inskriven och liknande per mail.
Slut på fundering
aprilsky
Nu är det tal om att man skall sluta med värnpliktsutbildning på f7 så det är inte säkert att du får rycka in där heller. Det här utbildningsåret kanske är det sista.

Dock är inget vad jag vet skrivet i sten.
zAjben
Eynosh, det måste de göra, men de kan skicka brev dan innan ifall de så vill.. Tyvärr..

Anledningen att jag vill hoppa av nu i såna fall är att jag vill lämna den platsen åt någon som mönstrar nu inom en snar framtid, och som verkligen vill göra sin värnplikt där.

Vart har ni läst det där om att de ska sluta med värnplikt på F7?
aprilsky
http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=14180

Samt av kamrater som i sin tur har kamrater som ligger där.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.