Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tycker du om dokumentära militära filmer?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Panzerfaust
QUOTE (A2Keltainen @ Dec 29 2004, 12:44 )
QUOTE (Panzerfaust @ Dec 29 2004, 07:43 )
är alla i mappen fransktalande utan text?

Ja, det verkar så.

Är det någon som du vet är mer av en "så här är det under träningen och utbildingen film". I den mappen alltså.

Det är en del sådant i "legion_etrangere_gcp.wmv".

Men då kan jag posta ändå. Och be folk därut som ev sitter på engelsk/svensk eller textad på engelska eller svenska, legion film att dela med er för bövelen! :P
Asså måste finnas nån här på forumet som har tycker man. Har ju visats en del både på engelska och svenska kanaler. Ge mig mer legion! unsure.gif
SWERT
Vad är legion filmerna för något?
Sidron
QUOTE (SWERT @ Dec 29 2004, 18:18 )
Vad är legion filmerna för något?

De handlar om Franska främlingslegionen.

mer information på:
Franska främlingslegionen officiella hemsida
Inofficiel sida
SWERT
Är det ett specialförband/elitförband?
Kan man jämföra dem med något?
BlackIce
swert,

Här finns all info om legionen som du med lagliga medel får och kan veta
En väldigt bra sida faktiskt!
SWERT
QUOTE (BlackIce @ Dec 29 2004, 20:22 )

Sluta nu!!!! I varje jävla tråd gör du så att jag inte får svar på mina frågor, sluta motarbeta!!! Hjälp till själv istället,
BlackIce
QUOTE (SWERT @ Dec 29 2004, 22:08 )
QUOTE (BlackIce @ Dec 29 2004, 20:22 )

Sluta nu!!!! I varje jävla tråd gör du så att jag inte får svar på mina frågor, sluta motarbeta!!! Hjälp till själv istället,

I varje jävla...? Vilka då?

Grejen är att det faktiskt inte är svårt att knappa in google.com och skriva "främlingslegionen". Du är ju bara några klickningar ifrån det

Men så klart, det är lättare att skriva en OT-fråga och vänta på att någon annan ska göra jobbet.
SWERT
Ja det är det, dessutom kom inte någon sida upp när jag sökte på just Främlingslegionen........
Vilket är det bästa filmklippet på ftp:n?
Sidron
QUOTE (SWERT @ Dec 29 2004, 22:35 )
Ja det är det, dessutom kom inte någon sida upp när jag sökte på just Främlingslegionen........
Vilket är det bästa filmklippet på ftp:n?

Legion_Etranger1 är ganska värd även om jag bara hunnit zappa mig igenom den på ett noggrant sätt. Jag tycker den är bra... men det finns många andra bra! Har själv inte hunnit se alla själv. men jag har ett antal gig därifrån.
Panzerfaust
QUOTE (SWERT @ Dec 29 2004, 19:12 )
Är det ett specialförband/elitförband?
Kan man jämföra dem med något?

Det speciella är väl att man som utlänning kan ta värvning. vet inet om det finns fler som har det så.
Elit och elit. Svårt att säga... som jag förstått det finns det allt från rörmockare till fallskärms elit tjolahoppsan där. Bättre du gör som Sidron säger och söker... smile.gif
julenissen
Lekkert. Jeg har følgende filmer som ikke finnes på ftp-serveren:

30M ./19069.avi
15M ./Fransk.wmv
20M ./amfkaren.rm
11M ./Ausbildung PzH 2000.WMV
864K ./_automaticshotgun.wmv
6.4M ./biggerhammer_kcr_2000.asf
6.3M ./blackwaterintro.wmv
11M ./blendedmetalintro.wmv
1.3M ./blendedmetalvspotroast.wmv
9.5M ./cheytac.wmv
5.2M ./cj_34356.wmv
1.2M ./Comments002.wmv
576K ./convoy1203.wmv
1.4M ./convoy_250K.wmv
5.2M ./dassen.mpg
736K ./demo3.wmv
1.5M ./dim12.wmv
7.7M ./drillmann.mpg
4.2M ./Drive-By.AVI
2.6M ./dzl9171.mpg
1.7M ./exploding_sixgun.mpg
4.0M ./F2000.wmv
896K ./Farmsearch_250K.wmv
4.0M ./feltdrill_42147a.wmv
2.4M ./feuergefecht_prizren.mpg
55M ./Flotex%2002.mpg
5.4M ./Framrykning2_18072a.avi
23M ./SA80.wmv
4.5M ./full_auto.WMV
16M ./G36_40mm.mpg
9.5M ./Glass.wmv
3.1M ./glock18_c.mpg
6.0M ./Grendel.wmv
3.6M ./gronnsak.mov
4.3M ./gunex.mpg
6.2M ./HELLFIRE_1500_METER_M_6599a.mpg
6.5M ./HELLFIRE_6400__METER__6600a.mpg
7.1M ./HELLFIRE_6400_METER_M_6601a.mpg
24M ./hibw.wmv
3.7M ./HIWS.wmv
3.2M ./HowNotToGetYourAssBeat.wmv
180M ./Infiltration_Islamiste_ADSL.wmv
15M ./insurgents blew up our ammo dump.wmv
163M ./israel_forces_speciales_ADSL.wmv
3.4M ./Ka-50(1).avi
5.6M ./kalashnikov.mpg
9.0M ./KJK_REKLAMEFILM_6398a_8340a.mpa
20M ./Kontaktdrill.wmv
5.5M ./ksp90_1divx.avi
3.5M ./ksp90_2divx.avi
6.1M ./ksp90_3divx.avi
3.0M ./lada.mov
180M ./LaLegionEtrangere_ADSL.wmv
18M ./Livet i Garden (wm8 512).wmv
2.0M ./losat2.mpg
15M ./LSD_Being_Tested_on_Brtish_Troops.mpeg
12M ./M60E4.wmv
2.4M ./m72.mpg
960K ./Miki-Auto.mpg
49M ./mil_yes4.avi
1.1M ./missile.WMV
4.6M ./mjk.asf
7.3M ./mk2.mpg
864K ./nighttime_250K.wmv
8.7M ./nuclearcannon.mpeg
65M ./OIF-small.wmv
2.6M ./omon.avi
268M ./operationabaker.mpg
5.3M ./P90.wmv
5.6M ./Patrulje_18073a.avi
7.1M ./rattisulkeiset.avi
2.3M ./rpg-man.mpg
672K ./russ%20soldiers.wmv
134M ./Seals-ADSL.wmv
132M ./Spetsnaz_ADSL.wmv
50M ./spreng_2.avix
141M ./spreng_3.avi
6.0M ./stukas_web.mpg
4.0M ./T-90S_1.wmv
960K ./tanktown_250K.wmv
32K ./Thumbs.db
7.0M ./tp613.mpg
4.0M ./tracer.wmv
202M ./troppsvideo.mpg
14M ./videochar.mpg
44M ./Vikingen.mpg
1.5M ./wakeup_motherfucker.mpeg
3.8M ./Warriors.AVI
Sidron
Snälla få upp dem på en ftp. Det verkar vara en hel del bra där... Jag är inget bra på datorere men vi kan hoppas att den som la upp föregående ftp kan låta dig lägga upp dem där...
eskil
@julenissen: Du har ett PM
Skuggan
är det någon som har eller vet vart man kan hitta en film som visar verkan av artilleri + diverse annat som har med artilleri att göra?
Ljugtomten
En mirror håller just nu på att skapas på http://ljugtomten.ath.cx/military.
RaVeN
Några av de filmer jag har:

19Mb 40mm_metalstorm
14.3Mb ammo_dump_attack_in_iraq
908Mb Blod svett och bajs Svenska Kustjägare
10.7Mb cpt_wedley
14.5Mb metal_storm_36_barrel
14.6Mb mortar_attack_in_a-stan
375Mb S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd1
359Mb S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd2'
215Mb SAS dokumentär om terroristdramat på Iranska ambassaden i London
11.7Mb You just don't get anymore of a gunship than this -Military Demonstration VIDEO
80Mb Swedish Navy
129.5Mb Stridsbåt90e(DivX)
84Mb Piketpolisen i Stockholm (från Efterlyst TV3)
198Mb Hitlers Big Gunslcpsnors

Bara PM om det finns någonstans att lägga upp någon av dessa filmer.
julenissen
For å unngå å laste opp filmer som allerede lå på ftp-serveren så lagde jeg følgende perl-snutt. Programmet oppdager kun filer med identisk CRC-verdi, så man bør fremdeles sjekke manuelt.
Det finnes helt sikkert snabbere ting enn CRC til dette formålet.

Krever File::Find og String::CRC32. Bruker du windows så finner du perl på activestate.com

#!/usr/bin/perl

use String::CRC32;
use File::Find;
use Cwd;

@liste = ();
find(\&findind, cwd);

sub findind {

if (-f) {
if ( -s > 0) {

open(file, $_) or die "fuckup $_ $! \n";
$crc = crc32(*file);
close(file);
#print "filnavn $_ crc $crc katalog $cwd \n";
$path = join "", cwd, "/", $_;
push(@liste, {"filnavn" => $path , "crc" =>$crc});
} else {
print "filen $_ er tom \n";
}

}
}
for ($i=0;$i<=$#liste;$i++) {
$crc = @liste[$i]->{crc};
$path = @liste[$i]->{filnavn};
for ($y=0;$y<=$#liste;$y++) {
if ($crc == @liste[$y]->{crc} && $path ne @liste[$y]->{filnavn}) {
print "match $path og @liste[$y]->{filnavn} \n";

}

}

}

EDIT: gjøre det enda mer uleselig.
BlackIce
Och på ren svenska blir det? smile.gif
julenissen
QUOTE (BlackIce @ Jan 5 2005, 18:05 )
Och på ren svenska blir det? smile.gif

Behøver du hjelp for at fatta norska eller perl? Norska kan jag hjalpa deg med, perl måste du tyvärr läre deg sjölv.
BlackIce
Norska har jag inga större svårigheter med men det där hox-moxet fattade jag inte mycket av. Men det är lungt, har inte tid att lära mig ett nytt "data språk"
A2Keltainen
QUOTE (julenissen @ Jan 5 2005, 19:22 )
perl måste du tyvärr läre deg sjölv.

Det här inlägget kom på en epostlista för Python (Perls "värsta fiende" för de som inte är insatta), och anspelar på hur lättläst (host) och lättförstått (host) Perl är (jämfört med exempelvis Python):

From aaa@aaa Mon Jan 01 00:00:00 1997
Return-Path: <python-list-admin@python.org>
Delivered-To: xxx@student.liu.se
Received: from python.org (parrot.python.org [132.151.1.90])
by studentmail.liu.se (Postfix) with ESMTP id 131E8618A2
for <xxx@student.liu.se>; Sat, 27 Nov 1999 08:01:47 +0100 (MET)
Received: from python.org (localhost [127.0.0.1])
by python.org (8.9.1a/8.9.1) with ESMTP id CAA13273;
Sat, 27 Nov 1999 02:00:34 -0500 (EST)
From: mjackson@wc.eso.mc.xerox.com (Mark Jackson)
Newsgroups: comp.lang.python
Subject: Re: ÄãÀë²»¿ª¡°Çǵǡ±
Date: 27 Nov 1999 05:59:44 GMT
Organization: Xerox Corporation, Webster NY
Lines: 19
Message-ID: <81ns0g$a88$1@news.wrc.xerox.com>
References: <UTC199911270429.FAA21217@hera.cwi.nl>
Reply-To: mjackson@wc.eso.mc.xerox.com
NNTP-Posting-Host: yngvi.wc.eso.mc.xerox.com
X-Trace: news.wrc.xerox.com 943682384 10504 13.1.159.41 (27 Nov 1999 05:59:44 GMT)
X-Complaints-To: usenet@news.wrc.xerox.com
NNTP-Posting-Date: 27 Nov 1999 05:59:44 GMT
Path: news!uunet!ffx.uu.net!hermes.visi.com!news-out.visi.com!newsfeed.berkeley.edu!newsfeed.stanford.edu!parc!news.wrc.xerox.com!not-for-mail
Xref: news comp.lang.python:76949
To: python-list@python.org
Sender: python-list-admin@python.org
Errors-To: python-list-admin@python.org
X-Mailman-Version: 1.1
Precedence: bulk
List-Id: General discussion list for the Python programming language <python-list.python.org>
X-BeenThere: python-list@python.org
X-UIDL: d8e99fdee02d0f842df6b04f97110e1f
X-Status: N
Status: R
Return-Receipt-To:
Cc:

"»ªÁ¢·þÎñ" <hualicn@cmmail.com> writes:
>    ÇǵÇÎÀԡΪ̨ÍåÊÀÒý¹ú¼ÊÓÐÏÞ¹«Ë¾ËùÉú²úµÄһϵÁвúÆ·, Ö÷ÒªÉú²ú
> ÎÀÉú¼ä¼°³ø·¿Óø÷ʽÁúÍ·¼°Åä¼þ£¬ÆäÖаüÀ¨Ò»°ÙÓàÖÖ°´÷ã¸×רÓø߼¶ÁúÍ·£¬
> ¹ã·ºÎªÈ«ÊÀ½ç¸ß¼¶ÂùݲÉÓá£
>    ÇǵÇÎÀÔ¡¿îʽ¶à¡¢±ê×¼¸ß¡¢¼Û¸ñ´óÖÚ»¯£¬ÔÚÈ«¹úÉèÓÐ40¼ÒÌØÔ¼¾­ÏúÉÌ£¬
> Ϊ¿Í»§Ìṩ×îÍêÉÆµÄÊÛºó·þÎñ£¬²¢ÎªÏû·ÑÕßÌṩÁ˳¤´ïÎåÄêµÄ²úÆ·ÖÊÁ¿±£
> Ö¤¡£
>      »¶Ó­Ê¹ÓÃÇǵÇÎÀÔ¡¡£
>      ´ó½¹¤³§:±¦¼á(½­ÃÅ)ˮůÆ÷²ÄÓÐÏÞ¹«Ë¾
>      ÍøÖ·:http://www.joden.com.cn/

No, the Perl group is over *there*. . .

--
Mark Jackson - http://www.alumni.caltech.edu/~mjackson
If you could say it in words there would be no reason to paint.
    - Edward Hopper

:P biggrin.gif
LeadHead
Haha... Nu har jag inte mer programmeringserfarenhet än grundläggande "Hello world!" programmering i C, men jag håller med om att Julenissens kodsnutt var sällsynt obegriplig. biggrin.gif
eskil
QUOTE (julenissen @ Jan 5 2005, 19:22 )
QUOTE (BlackIce @ Jan 5 2005, 18:05 )
Och på ren svenska blir det?  smile.gif

Behøver du hjelp for at fatta norska eller perl? Norska kan jag hjalpa deg med, perl måste du tyvärr läre deg sjölv.

laugh.gif clap.gif
Mycket bra julenissen!
Tyvärr så verkade ditt perl-hack inte fungera helt klockrent eftersom du laddade upp tre filmer som redan fanns på servern.

Nu ligger i alla fall dina filmer tillsammans med de andra. Jag har tagit mig friheten att försöka sortera in så mycket som möjligt i underkataloger för att göra det lättare att hitta.

För övrigt; Vi har nu över 8 GB filmer på servern.
ftp.e.kth.se:/misc/info/ftp/pub/slask/eskil/military> fs lq
Volume Name                      Quota        Used        %Used  Partition
ftp.pub.slask.eskil.nobup    10000000  8110532  81%        16%
A2Keltainen
eskil, vad tror du om att skapa underkataloger för varje datum det tillkommit något nytt, för att folk på så vis lätt ska kunna se vad som är nytt utan att behöva läsa tidsstämplar på enskilda filer? Jag tänker mig alltså något i stil med:

military
--> 2005-01-01
-----> foo.mpg
-----> bar.avi
--> 2005-01-03
-----> baz.mpg
-----> gazonk.mpg
-----> ritchie.wmv
--> 2005-01-05
-----> thompson.mpg
-----> kernigan.avi
Ljugtomten
Som tidigare, så har jag en mirror på http://ljugtomten.ath.cx/military för personer som inte förstår sig på FTP, eller inte kan använda det av andra orsaker.

Bara att peka & klicka, och sedan njuta ;)

10Mbit in och ut, så det bör gå med hyfsad hastighet att hämta därifrån.
Uppdatering av innehållet kommer ske om några dagar då servern bytts mot en med mer klös i ;) (P233MMX är inte bra på att mata ut asp-sidorna till många användare samtidigt ;) )
eskil
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 6 2005, 13:58 )
eskil, vad tror du om att skapa underkataloger för varje datum det tillkommit något nytt, för att folk på så vis lätt ska kunna se vad som är nytt utan att behöva läsa tidsstämplar på enskilda filer?

Det skulle göra det lättare att se vilka filmer som man kanske inte redan har sett, men det skulle göra det svårare att hitta en viss film. Var ska man då leta om man vill ha "den där filmen om främlingslegionen" t.ex?

Jag ska dock se om det inte går att göra någon sorts web-interface till arkivet där man kan sortera på namn, storlek, tidstämpel, etc. Ungefär som SUNET gör. Men det blir nog inte förrän nästa vecka.
eskil
QUOTE (Ljugtomten @ Jan 6 2005, 14:43 )
Som tidigare, så har jag en mirror på http://ljugtomten.ath.cx/military för personer som inte förstår sig på FTP, eller inte kan använda det av andra orsaker.

Ja just det ja, här har vi ju redan en spegel som använder sig av http i stället (fördelaktigt eftersom windows mediaplayer verkar kunna streama över http, men inte ftp).

Ljugtomten, skulle det gå att göra så att man kan klicka på "File Name", "File Size", "Date Created" eller "File Type" för att sortera på dessa?
A2Keltainen
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 14:46 )
Det skulle göra det lättare att se vilka filmer som man kanske inte redan har sett, men det skulle göra det svårare att hitta en viss film. Var ska man då leta om man vill ha "den där filmen om främlingslegionen" t.ex?

Man skulle kunna komplettera med ett underbibliotek med helt platt understruktur som heter "all" och som innehåller symboliska länkar till alla filmer. Då blir det lätt att söka efter en viss film.
eskil
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 6 2005, 14:52 )
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 14:46 )

Man skulle kunna komplettera med ett underbibliotek med helt platt understruktur som heter "all" och som innehåller symboliska länkar till alla filmer. Då blir det lätt att söka efter en viss film.

Eller skapa en fil som heter "ls-R" på känt manér.
Jag har till och med för mig att vissa ftp-demåner läser den filen (om den finns) i stället för att göra readdir. Går mycket fortare om det är många filer (> 1000 stycken)
Ljugtomten
@A2Keltalainen & eskil:

/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_1500_METER_M_6599a.mpg
/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_6400__METER__6600a.mpg
/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_6400_METER_M_6601a.mpg
/pub/slask/eskil/military/incoming/40mm_metalstorm.mpg
/pub/slask/eskil/military/incoming/F2000.wmv
/pub/slask/eskil/military/incoming/S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd1.MPG
/pub/slask/eskil/military/incoming/S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd2.MPG

har inga attribut, vilket innebär att ingen kan hämta dem.

/pub/slask/eskil/military/incoming/Armeforevisning_2000/forevisning_2000.wmv är på väg upp.

Angående sorteringsmöjligheter.. som det är just nu så sorteras det på filnamnet, men kan kika på om jag kan implementera andra listningsalternativ smile.gif

Edit: Leprafingrar
Edit: Förevisningen är uppladdad, och blev även den utan attribut..
A2Keltainen
Jag har fått en ny snabb nätverksuppkoppling med fast IP-adress hemma och tänkte sätta upp en publikt åtkomlig server som bl.a. kan spegla filmerna och dela ut en del dokument som det verkar finnas allmänt intresse för bland SoldF:s medlemmar. Jag har dock det "lilla" problemet att Asus P2B-moderkortet i min brandvägg/router inte tycker om att ha ett grafikkort i sin AGP-plats samtidigt som det sitter nätverkskort i alla fyra PCI-platserna (ext, int, dmz, wifi). Jag har nu kört med grafikkort och tre nätverkskort i över ett dygn och det fungerar perfekt. Stoppar jag dock i det fjärde nätverkskortet, så spårar saker ur rejält med hårdvarumässiga tidsmässigt slumpvisa omstarter (ibland innan operativsystemet hunnit boota), kernelkraschar och en massa annat kul. Jag bytte igår av ren paranoia från ett 230 W kragg till ett 300 W kragg i den maskinen (230 W kragg borde räcka mer än väl, då maskinen inte innehåller något som slukar kräm), men det hjälpte inte ett dugg. Jag har även provat med de två andra Asus P2B-moderkorten jag har, med andra RAM-minnen, med andra CPU:er (andra klockfrekvenser), med olika ordning på nätverkskorten i PCI-platserna, med diverse olika BIOS-inställningar, men inget hjälper. Nätverkskorten är ett Intel Etherexpress PRO/100+ (Intel 82557 chipset), ett Intel Etherexpress PRO/100S (Intel 82559 chipset) och två Kingston KNE100TX (original DEC/Intel 21143 chipset). Jag kör OpenBSD 3.6 på maskinen, även om det knappast är relevant med tanke på att problemen verkar vara klart hårdvarurelaterade, då en del av krascharna sker innan OpenBSD börjat boota. Jag börjar bli smått bitter över krånglet, då jag vill få upp servern så snart som möjligt. Jävla hårdvarutyper, ska det verkligen vara så svårt att bygga helt perfekt och lättanvänd hårdvara? biggrin.gif Den som kommer med en fungerande lösning på mitt problem vinner, förutom evig tacksamhet, även en stor virtuell kaka. biggrin.gif
BlackIce
Vilken lekstuga det verkar vara i Norge :P

Det har pratats ganska mkt om filmen "blod, svett och bajs"... har den (och många mer) som jag tror det finns intresse för här.

@eskil
Kan man få slänga upp några filmer?
Ljugtomten
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 14:49 )
Ljugtomten, skulle det gå att göra så att man kan klicka på "File Name", "File Size", "Date Created" eller "File Type" för att sortera på dessa?

Fixat nu smile.gif
LeadHead
Lekstuga i Norge? Nä, det menar du inte. Jag rekommenderar "feltdrill_42147a". Helt sanslöst.

Vart tog Arméförevisning 2000 vägen?

SA80.wmv var också kul. Väldigt förtroendeingivande vapen...
julenissen
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 6 2005, 16:07 )
Jag har dock det "lilla" problemet att Asus P2B-moderkortet i min brandvägg/router inte tycker om att ha ett grafikkort i sin AGP-plats samtidigt som det sitter nätverkskort i alla fyra PCI-platserna (ext, int, dmz, wifi). Jag har nu kört med grafikkort och tre nätverkskort i över ett dygn och det fungerar perfekt. Stoppar jag dock i det fjärde nätverkskortet, så spårar saker ur rejält med hårdvarumässiga tidsmässigt slumpvisa omstarter (ibland innan operativsystemet hunnit boota), kernelkraschar och en massa annat kul.

[..]

Den som kommer med en fungerande lösning på mitt problem vinner, förutom evig tacksamhet, även en stor virtuell kaka. biggrin.gif

4-port NIC ? Litt dyrt kanskje.
A2Keltainen
QUOTE (julenissen @ Jan 6 2005, 20:10 )
4-port NIC ? Litt dyrt kanskje.

Frågan är om det hjälper, då det i grund och botten är fyra nätverkskort med en PCI-brygga? Jag vill helt inte heller köpa fler nätverkskort, då jag redan har en rejäl hög av bra sådana här hemma. Dubbelkorten, från exempelvis Intel, är dock förhållandevis billiga, men jag skulle vilja prova ett innan jag köper det...
eskil
QUOTE (Ljugtomten @ Jan 6 2005, 15:39 )
/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_1500_METER_M_6599a.mpg
/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_6400__METER__6600a.mpg
/pub/slask/eskil/military/hellfire/HELLFIRE_6400_METER_M_6601a.mpg
/pub/slask/eskil/military/incoming/40mm_metalstorm.mpg
/pub/slask/eskil/military/incoming/F2000.wmv
/pub/slask/eskil/military/incoming/S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd1.MPG
/pub/slask/eskil/military/incoming/S.A.S.-.Special.Air.Service.DVDRip.VCD.cd2.MPG

har inga attribut, vilket innebär att ingen kan hämta dem.

/pub/slask/eskil/military/incoming/Armeforevisning_2000/forevisning_2000.wmv är på väg upp.

Angående sorteringsmöjligheter.. som det är just nu så sorteras det på filnamnet, men kan kika på om jag kan implementera andra listningsalternativ smile.gif

Edit: Leprafingrar
Edit: Förevisningen är uppladdad, och blev även den utan attribut..

Hellfire-filmerna är lagade (har fått attribut).
Filer i incoming-katalogen ska inte ha några attribut (och går för övrigt inte att läsa tillbaka även om de skulle ha det). Incoming-katalogen är bara till för uppladdning. Annonyma användare har bara Insert- och List-rättigheter där.
Om ni laddar upp något till incoming, skicka ett PM till mig så flyttar jag ut den.

Armeforevisning_2000 har nu blivit utflyttad ur incoming.

Edit:
@BlackIce: Javisst, släng på bara. Katalogen som heter incoming är allmänt skrivbar.
eskil
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 6 2005, 16:07 )
Jag har fått en ny snabb nätverksuppkoppling med fast IP-adress hemma och tänkte sätta upp en publikt åtkomlig server som bl.a. kan spegla filmerna och dela ut en del dokument som det verkar finnas allmänt intresse för bland SoldF:s medlemmar. Jag har dock det "lilla" problemet att Asus P2B-moderkortet i min brandvägg/router inte tycker om att ha ett grafikkort i sin AGP-plats samtidigt som det sitter nätverkskort i alla fyra PCI-platserna (ext, int, dmz, wifi). Jag har nu kört med grafikkort och tre nätverkskort i över ett dygn och det fungerar perfekt. Stoppar jag dock i det fjärde nätverkskortet, så spårar saker ur rejält med hårdvarumässiga tidsmässigt slumpvisa omstarter (ibland innan operativsystemet hunnit boota), kernelkraschar och en massa annat kul. Jag bytte igår av ren paranoia från ett 230 W kragg till ett 300 W kragg i den maskinen (230 W kragg borde räcka mer än väl, då maskinen inte innehåller något som slukar kräm), men det hjälpte inte ett dugg. Jag har även provat med de två andra Asus P2B-moderkorten jag har, med andra RAM-minnen, med andra CPU:er (andra klockfrekvenser), med olika ordning på nätverkskorten i PCI-platserna, med diverse olika BIOS-inställningar, men inget hjälper. Nätverkskorten är ett Intel Etherexpress PRO/100+ (Intel 82557 chipset), ett Intel Etherexpress PRO/100S (Intel 82559 chipset) och två Kingston KNE100TX (original DEC/Intel 21143 chipset). Jag kör OpenBSD 3.6 på maskinen, även om det knappast är relevant med tanke på att problemen verkar vara klart hårdvarurelaterade, då en del av krascharna sker innan OpenBSD börjat boota. Jag börjar bli smått bitter över krånglet, då jag vill få upp servern så snart som möjligt. Jävla hårdvarutyper, ska det verkligen vara så svårt att bygga helt perfekt och lättanvänd hårdvara? biggrin.gif Den som kommer med en fungerande lösning på mitt problem vinner, förutom evig tacksamhet, även en stor virtuell kaka. biggrin.gif

Har du fått slut på IRQer?
Nu vet jag inte hur IRQ-kanalerna är dragna på just ditt moderkort, men det verkar som att en PCI-plats blir tvungen att dela IRQ med AGP-kortet. Om moderkakan klarar av att routa IRQer helt dynamisk så kan du gå in i BIOS och stänga av parellellporten, seriportarna eller något annat som du inte använder för att få fler lediga IRQer.
Lycka till!
eskil
QUOTE (Ljugtomten @ Jan 6 2005, 17:45 )
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 14:49 )

Fixat nu smile.gif

Underbart! Ett litet problem bara; Sorteringsordningen ändras inte när man klickar på länkarna... ;)
Ljugtomten
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 20:30 )
Underbart! Ett litet problem bara; Sorteringsordningen ändras inte när man klickar på länkarna... ;)

Jodå, fast underkataloger sorteras medvetet inte, endast filerna i katalogen.
Tycker inte om att ha en massa kataloger inblandade tillsammans med filerna ;)
Underkataloger listas i alfabetisk ordning.
SWERT
oh shit va ni snackar dator språk, jag fattar inget aja 111 00100 1010100011 000 11001 på er iallafall.
LeadHead
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't."

Var bara tvungen... biggrin.gif
SWERT
Binary

Här kan läras lite äkta vara
julenissen
QUOTE (LeadHead @ Jan 6 2005, 21:50 )
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary and those who don't."

Var bara tvungen... biggrin.gif

"How many people can read hex if only you and dead people can read hex?"
A2Keltainen
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 20:27 )

Nej, IRQ-problem var det första jag misstänkte och kollade upp.

Om moderkakan klarar av att routa IRQer helt dynamisk så kan du gå in i BIOS och stänga av parellellporten, seriportarna eller något annat som du inte använder för att få fler lediga IRQer.

Jag stängde i går av parallellporten, serieportarna och allt annat som använder IRQ:er och som jag inte använder. Det hjälpte inte ett dugg. Det är just därför jag stör mig så mycket; Jag har undersökt alla saker som problemen rimligtvis borde kunna bero på. Så frågan är vad jag gör nu; Offrar små barn och getter till lämpliga gudar? Tröstläser alt.sysadmin.recovery för att se att det finns ännu mer bittra människor med ännu värre datorproblem? Båda? biggrin.gif
Limp
@A2 Är nätverkskorten av olika modell? Spelar det någon roll vilket nätverkskort du sätter i som fjärde? Jag hade problem med ett nätverkskort som vägrade funka i min dator, andra nätverkskort fungerade utmärkt, men det funka i min reserv burk
eskil
QUOTE (A2Keltainen @ Jan 7 2005, 00:53 )
QUOTE (eskil @ Jan 6 2005, 20:27 )

Nej, IRQ-problem var det första jag misstänkte och kollade upp.

Om moderkakan klarar av att routa IRQer helt dynamisk så kan du gå in i BIOS och stänga av parellellporten, seriportarna eller något annat som du inte använder för att få fler lediga IRQer.

Jag stängde i går av parallellporten, serieportarna och allt annat som använder IRQ:er och som jag inte använder. Det hjälpte inte ett dugg. Det är just därför jag stör mig så mycket; Jag har undersökt alla saker som problemen rimligtvis borde kunna bero på. Så frågan är vad jag gör nu; Offrar små barn och getter till lämpliga gudar? Tröstläser alt.sysadmin.recovery för att se att det finns ännu mer bittra människor med ännu värre datorproblem? Båda? biggrin.gif

Om det är så att en PCI-plats delar IRQ ned AGP-platsen kanske julenissens tips om ett 4-portars nätverkskort inte är så dumt ändå, det tar väl bara upp en PCI-plats/IRQ?
Annars; ny moderkaka.

Varför vill du för övrigt ha så många närverkssladdar till din dator? Kan du inte spara in ett eller två kort genom att använda virtuella interface?
FkN
Laddar nu upp: "Framlingslegionen.En.Flykt.Fran.Svensk.Varddag.mpg"

Har även "Moderna Tider - Special - Blod Svett och Bajs - Svenska Kustjägare.mpg", tar den efteråt. Ser att någon börjat med den och lyckats få upp 25mb, så jag kör på...
M203
*Borttaget*

För dålig hastighet, slänger upp lite grejo inatt istället
A2Keltainen
QUOTE (eskil @ Jan 7 2005, 08:54 )
Om det är så att en PCI-plats delar IRQ ned AGP-platsen kanske julenissens tips om ett 4-portars nätverkskort inte är så dumt ändå, det tar väl bara upp en PCI-plats/IRQ?

Ett av nätverkskorten (det i PCI-platsen närmast AGP-platsen) delar IRQ med grafikkortet nu, och det fungerar utmärkt nu när jag bara har tre nätverkskort istoppade. Problemet uppstår när jag stoppar in det fjärde nätverkskortet, som inte delar IRQ med något annat.

Annars; ny moderkaka.

Jag älskar mina Asus P2B (har fyra stycken), då jag har stor erfarenhet av dem och de är klockstabila i övrigt (jag har aldrig haft något problem med dem tidigare). Så jag tänker gå rätt så långt innan jag ger upp med dem för detta ändamålet. Jag ser dessutom en klar poäng i att ha så likadana hårdvarukonfigurationer som möjligt i mina maskiner, då det ger fördelar vad gäller möjligheterna att få erfarenhet av hur ens hårdvara beter under många omständigheter, och därmed hitta stabila konfigurationer. Jag har därför exempelvis ett Matrox G200 som grafikkort i brandväggen/routern, trots att det är enorm överdöd vad gäller grafikprestanda för den maskinen, då jag standardiserat på Matrox Gxxx-serie som grafikkort för alla maskiner jag kan ha sådana i (d.v.s. exempelvis inte min Apple PowerBook eller min Sun SPARCstation 5).

Varför vill du för övrigt ha så många närverkssladdar till din dator? Kan du inte spara in ett eller två kort genom att använda virtuella interface?

Den konfigurationen jag har nu är av säkerhetsskäl i mina paranoida ögon Den Rätta ™. Jag ser inte heller några problem i att ha många sladdar, då buntband är billiga.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.