Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tycker du om dokumentära militära filmer?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Hjelm
Blandad kompott

Dock mkt seg lina

Edit: Den kan komma att ligga nere oregelbundna tider..
Lockwed
Hittade den här filmen om bosniska armén och konflikten där.
Jag sökte men hittade inget om det, så jag tar det säkra före det osäkra och lägger den här istället för att skapa en ny tråd.
Filmen visar bosniska soldaters liv i fält och en offensiv mot en serbisk ställning, klippet innehåller en del otäcka scener.

Filmen
Zeke
QUOTE (Lockwed @ Jan 24 2006, 03:00 ) *
Jag sökte men hittade inget om det, så jag tar det säkra före det osäkra och lägger den här istället för att skapa en ny tråd.
Filmen visar bosniska soldaters liv i fält och en offensiv mot en serbisk ställning, klippet innehåller en del otäcka scener.

Filmen

Vill man ha en rättvisande bild och inte det glorifierade trams som oftast visas på, så se Elem Klimovs film "Gå och se". Otäckare blir det knappast.
Daniel_M
Hej!

Underbar sida, Som jag letat efter dessa filmer.

Vi fick se en film om strid i bebygelse under min GU, nån som har en kopia eller åtminstånde titel. Filmen var hyffsat ny början 90.

Jag söker även filmen 14405 Robotsystem 70.

På min länk finns alla möjliga titlar som försvaret producerat http://www.amf-film.se/Default.htm

Mvh Daniel
Lockwed
QUOTE (Zeke @ Jan 24 2006, 08:38 ) *
QUOTE (Lockwed @ Jan 24 2006, 03:00 ) *

Filmen

Vill man ha en rättvisande bild och inte det glorifierade trams som oftast visas på, så se Elem Klimovs film "Gå och se". Otäckare blir det knappast.

Tackar för tippset!

Filmen skall ses så fort den är... klar saint.gif
skinner
Jag har 4-5 filmer från I5/mekskytte som inte finns med på Eskils server. Skulle dom vara intressanta. Bl.a. är det filmer från skarpskjutning i Grytan, en pansarskytte video(linande "Rudolf Ludvig" från P7 och "Intro pansarskytte" från I19. Samt lite annat kul.
Strv S
Har i digital form:

Givakt på naturen (lite smårolig)

film om KB5

samt en presentationsfilm om skyddsass

någonting av intresse?
Moro
Kanske inte passar jättebra här, men den handlar i alla fall på sätt och vis om servern..

Någon som vet var man kan få tag på "Ceremonireglemente för FM del 5 - Militär ceremonimusik" del a (musikexercisreglemente)?
Jag hittar bara del b, reglementet för stavförare.. unsure.gif

Kanske rentav någon vänlig själ här som sitter med den som pdf och vill skicka?
Christer
Någon som har SOLDR För vätskesystem till Sv2k(source)? Eller andra instruktioner på hur man tar isär för att rengöra?
The Swede
QUOTE (Christer @ Feb 26 2006, 21:48 ) *
Någon som har SOLDR För vätskesystem till Sv2k(source)? Eller andra instruktioner på hur man tar isär för att rengöra?

SoldR MtrlP 2003 sidan 148
Christer
@the swede
Tack så mycket!
os frontale
Skulle vara roligt om någon kunde uppa "givakt på naturen" biggrin.gif
Moonshadow
Det är ingen som har eller vet när dokumentären från K3 kommer upp?? Och isf var man kan få tag på den?!
Pytn
är det bara jag eller har http://soldf.e.kth.se/ blivit mycket segare att tanka från de senaste dagarna? :(
eskil
Du har rätt, den är väldigt seg just nu.
Jag ska se vad jag kan göra åt det...
simon
QUOTE (Moonshadow @ Mar 13 2006, 19:46 ) *
Det är ingen som har eller vet när dokumentären från K3 kommer upp?? Och isf var man kan få tag på den?!

Vilken dokumentär?
BigJoe
eskil segheten kan bero på att någon lagt ut ftpen här http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=75954
eskil
Suck!
Jag får väl ta och göra så att man måste logga in på dem med sin SoldF-identitet för att få se några filmer. dry.gif
Kimster
var väl bara en tidsfråga.. men nått borde väl gå att göra åt saken. Stäng ner sålänge annars.. och nån kan ju svara i tråden där att ta bort länken på militaryphotos
Genseric
Absolut seg... grymt smart att nån skulle lägga ut länken på ett engelskspråkigt forum.
Smart idé med inloggningen dock 5.gif -------------------> *seghet eliminerad*
eskil
För min del så gör det inte så mycket ifall den är seg, jag kommer ju åt filerna direkt ifrån filservern.
Jag tror att jag har beskrivit förut hur man gör det. Ladda ner och installera OpenAFS, montera AFS som X: och gå till X:\kth.se\misc\info\www\soldf.e.kth.se\
Garanterat segfritt. smile.gif

Vad det gäller inloggning så är det en idé som kräver utvecklingstid. Tid som jag tyvärr inte har. :(
Pytn
QUOTE (eskil @ Mar 21 2006, 16:46 ) *
För min del så gör det inte så mycket ifall den är seg, jag kommer ju åt filerna direkt ifrån filservern.
Jag tror att jag har beskrivit förut hur man gör det. Ladda ner och installera OpenAFS, montera AFS som X: och gå till X:\kth.se\misc\info\www\soldf.e.kth.se\
Garanterat segfritt. smile.gif

Vad det gäller inloggning så är det en idé som kräver utvecklingstid. Tid som jag tyvärr inte har. :(

Efter 2timmars mekande med OpenAFS slog det mig .... jag behöver hjälp saint.gif

skulle nån som kan AFS kanske kunna säga ganska ingående hur man ska göra för en som är helt lost ? bong.gif

ingen beskrivning jag hittat vara tillräckligt Idiotsäker (bokstavligt talat ^^) för mig :P
Genseric
[OT]*nix-system. grejjor. happy.gif

Kör ni Free/Open BSD eller nåt linux?[/END OT]

Illa att det finnes problem... ingen annan på forumet som har några idéer?
eskil
QUOTE (Pytn @ Mar 21 2006, 19:23 ) *
Efter 2timmars mekande med OpenAFS slog det mig .... jag behöver hjälp saint.gif
skulle nån som kan AFS kanske kunna säga ganska ingående hur man ska göra för en som är helt lost ? bong.gif
ingen beskrivning jag hittat vara tillräckligt Idiotsäker (bokstavligt talat ^^) för mig :P

Jag påstod aldrig att det skulle vara enkelt. ;)
Vilken fil laddade du ner? Var det den här eller den här?

@Genseric:
Vi är en teknisk högskola. Vi kör UNIX. smile.gif
Pytn
QUOTE (eskil @ Mar 22 2006, 15:23 ) *

@Genseric:

Det var den första av dem....OpenAFSforwindows 1.40.exe, tack för att ni gör er besväret med mig föresten vissel.gif
Moonshadow
QUOTE (simon @ Mar 20 2006, 15:30 ) *
QUOTE (Moonshadow @ Mar 13 2006, 19:46 ) *

Vilken dokumentär?

K3 filmades förra året av ett team. Vilket vet jag inte. SVT skulle med största sannolikhet sända det i feberuari eller så. Men varken sett eller hört nånting av den. Skulle nog vara nån sorts liten dokumentär om LBB om jag förstått det rätt!
eskil
Efter att jag blev tvungen att flytta den på nytt i torsdags så har jag nu åter fått den on line.
Dessutom verkar den ha mått bra av att stå ett tag, den känns mycket raskare nu. smile.gif
eskil
Nu ska allt som går att återställa finnas på konsum. Volymer som gått
förlorade är:

H.staff.jimmy.mpkg.sun
M.I.M.D.DWC.nobup
M.I.M.D.atrpms.nobup
M.I.M.D.fedex.nobup
M.I.M.D.freshr.nobup
M.I.M.D.kderh.nobup
M.I.M.D.redhat.nobup
M.I.ftp.eskil.nobup

Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste det där, innan jag insåg att det bara var uppladdningsvolymen på FTP-servern som hade gått hädan. Den skarpa volymen finns fortfarande kvar, men det var nära ögat. :puh:
eskil
Jag har förrsten glömt att tala om det nu (redan förra veckan faktiskt) har blivit dags för del två i den spännande följetången "Ombyggnad av KTHs datorhallar" och därför är soldf.e.kth.se nere igen.

Den kommer förhoppningsvis upp igen någon nästa vecka. Då också med den hemmagjorda Sabaton-videon.

Det går fortfarande att komma åt filmerna via AFS för de som tycker att det är värt besväret.
RaVeN
QUOTE (Kimster @ Mar 21 2006, 16:29 ) *
var väl bara en tidsfråga.. men nått borde väl gå att göra åt saken. Stäng ner sålänge annars.. och nån kan ju svara i tråden där att ta bort länken på militaryphotos

Har postat på militaryphotos.net att posten med länken som nämns ovan.

I dont think it was meant the link to be spread on other forums than the origin site. A wish from that site and the person that have the sever, is that this post is delete asap?
Otherwise the server will be closed down.

Är det någon som tycker jag skulle skrivit annorlunda så bara tyck till får jag ändra.

/Raven
eskil
Fast nu är ju servern "closed down". Temporärt och av helt andra skäl (se ovan).

Rent principiellt har jag inget emot att länken till filmservern sprids till andra forum, men praktiskt så blir det lite besvärligt eftersom hårdvaran inte riktigt hänger med.
RaVeN
Såg att det var för andra orsaker.
Moro
Är den fortfarande nere, eller är det bara jag som inte kommer åt den?
eskil
QUOTE (Moro @ Jun 22 2006, 10:19 ) *
Är den fortfarande nere, eller är det bara jag som inte kommer åt den?

Den är nog fortfarande nere. Måste erkänna att jag har glömt bort den. Det har varit en del annat på siståne....
Jag ska ta en sväng förbi datorhall tre i eftermiddag och se om det är klart att sparka igång den.
Fu Bodin
Sevärt 80-tals retro från F1
Hedin
QUOTE (Fu Bodin @ Jun 23 2006, 23:04 ) *

Ingen som vet vad den "klämmiga" låten heter ? dribble.gif
eskil
Inte orientering så att ingen ska tro att jag har lagt ner det där med filmservern helt.

Jag var och inspekterade vår nya datorhall igår. Den är fortfarande inte färdig trots att den skulle ha varit det för två veckor sedan. Det var inte heller en käft där som arbetade så det verkar som om Coromatic har tagit semester. Filmservern står tillsammans med ett gäng andra datorer på en lastpall utanför och väntar på att få komma in. Så snart allt är klart ska jag meddela det här, men det verkar ta ett tag... dry.gif
Skuggan
QUOTE (Hedin @ Jun 23 2006, 23:56 ) *
QUOTE (Fu Bodin @ Jun 23 2006, 23:04 ) *

Ingen som vet vad den "klämmiga" låten heter ? dribble.gif

Adam Gul vill jag minnas att både låten, gruppen och divisionen hette :P

låten KAN möjligen heta "Drakar som vakar" också, alternativt huvudstadsjakten.

men gruppen hette iaf Adam Gul

edit 2:
hrmm... såg precis att det står lite längre ned på sidan.

Adam Gul - Balett i mach 1
Strv S
Någon återuppstart av servern i sikte? tveka.gif
Vesa
QUOTE (Strv S @ Aug 11 2006, 19:44 ) *

Ja, en lägesrapport hade varit fint. Någon som vet?
eskil
QUOTE (Vesa @ Aug 29 2006, 02:23 ) *
QUOTE (Strv S @ Aug 11 2006, 19:44 ) *

Ja, en lägesrapport hade varit fint. Någon som vet?

Lägesrapport:

Under min semester så har någon uppenbarligen varit och arbetat i nya datorhallen, så nu fungerar både kyla och nätverk. De verkar dock inte vara klara eftersom det fortfarande ligger kablar, verktyg och annat junk och skräpar överallt.
Hur som hellst tillräckligt klart för att kunna veva igång en filmserver där, så det var precis det jag gjorde alldeles nyss. Den verkar till och med fungera. smile.gif
Fafner
JIPPI!!! banan_rock.gif fun_icon_nana.gif banan_rock.gif fun_icon_nana.gif

Det funkar. Och pigg och rask är servern också

Gamla adressen gäller.
Apone
QUOTE (Fafner @ Aug 31 2006, 12:28 ) *
Gamla adressen gäller.

Jaha..? Hur lyder den då..? blink.gif
eskil
Kolla mitt inlägg ungefär mitt på förra sidan.
Vedett
QUOTE (Pytn @ Mar 22 2006, 21:26 ) *
QUOTE (eskil @ Mar 22 2006, 15:23 ) *

@Genseric:

Det var den första av dem....OpenAFSforwindows 1.40.exe, tack för att ni gör er besväret med mig föresten vissel.gif

Sitter själv med detta nu och har inte lyckats snubbla över någon fungerande metod. Beskrevs det någon lösning för Pytn som jag missat, eller glömdes det bort?
Predikant Larsson
Det funkar inte för mig, men jag kanske gör nåt fel?
Skuggan
kände bara för att bumpa denhär tråden...

är det ingen som har lite nya MÖP filmer liggandes och möjlighet att distribuera dem på något smidigt sätt? smile.gif
Skuggan
fortfarande inga nya filmer?
Halldén
QUOTE (Skuggan @ Jul 15 2007, 15:31 ) *
fortfarande inga nya filmer?

Jag har lyckats samlat på mig en del intressanta dokumentärer, bla: "Blod, svett och bajs", "Ung Svensk Soldat" och "Dragon X" men vilka kanske dom flesta har sett här inne?

*****JADA JADA JADA*****
//Halldén

Läs nedan och lista ut
Dobberman
Och med DET tar vi och stilla tänker på UPPHOVSRÄTT ......

nuffsaid.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.