QUOTE (Fischlet @ Apr 8 2005, 20:04 )
Är det nån mer än mig som upplever nåt problem med eskils ftp?
Det kan bero på att jag inte för ftp längre.
http://soldf.e.kth.se/ är rätt ställe att leta.
En helt underbar samling ! Tack !
martin
May 23 2005, 15:14
kommer det in något nytt eller??
julenissen
May 23 2005, 15:18
QUOTE (Ljugtomten @ Jan 15 2005, 16:28 )
"Du har inte behörighet att visa den här sidan."
Speedster
May 24 2005, 23:35
annat smat och gott:
"Ambush in mogadishu" Är det någon som får bilden att funka, jag får bara ljud:(
Tomas Eriksson
Jun 9 2005, 18:09
@ Speedster
Nej den funkar för mig, pröva att uppdatera dina codecs.
Väldigt intressant filmer föresten
Ragulin
Jun 22 2005, 02:39
Den HÄR vill jag ha:
http://soldf.e.kth.se/ 36-barrel machine gun!!!
Den skulle jag riggat vid bilen och gett den där förknullade besintjyven något att tänka på under de sista miserabla nanosekunderna av hans liv!!
Ser ut som de där grunkorna man hade i Alien II...
Andreas
Aug 26 2005, 14:31
@A2Keltainen & eskil: Låter det
här helt galet?
A2Keltainen
Aug 26 2005, 19:23
Jag har 650 MB fmpub på min hårddisk. Jag har dessutom en del andra militära och militärt relaterade svenska publikationer, som kanske är av intresse (som exempelvis några SOU om underrättelsetjänst). Det arbetas på att göra allt detta tillgänligt.
Jag ska se om jag kan sparka igång uppladdning medelst anonym FTP på den maskinen igen...
Under tiden...
Andreas
Aug 28 2005, 13:02
Kalas, även om mycket redan finns uppe i form av FM-publikationer finns det nog mycket annat som folk har att dela med sig av.
QUOTE (eskil @ Aug 27 2005, 09:18 )
Jag ska se om jag kan sparka igång uppladdning medelst anonym FTP på den maskinen igen...
Under tiden...Tackar för det, eskil och A2!
Jakob_G
Aug 30 2005, 16:39
Nice som fasen med alla filmer, nu har man lite o kolla på när man ligger i luckan!
Vinter
Aug 30 2005, 21:44
Tackar Eskil, extremt bra samling!
Gustav Björklund
Sep 1 2005, 16:33
Tack så mycket! Laddat ner alltihopa nu
Jag ska passa på att påpeka att
http://soldf.e.kth.se/ kan komma att vara lite instabil nu under eftermiddagen och i morgon. Nätverksunderhåll.
Har nu själv ca 17Gb +17Gb div militärfilmer....(ej spel filmer endast live och dokumentärer.)
militaryvideos.net brukar få lite nytt då och då.
Dock måste ni ha
bittorrent
Jag söker Special Forces Inside Story - 1 of 12 - The Green Berets.
Det är bara att PM:a om någon kan hjälpa mig.
QUOTE (eskil @ Sep 6 2005, 17:00 )
http://soldf.e.kth.se/ kan komma att vara lite instabil nu under eftermiddagen och i morgon. Nätverksunderhåll.
Verkar som dom har tagit död på den helt och hållet
QUOTE (JBP @ Sep 10 2005, 17:24 )

Närå, lite seg ibland bara...
wigurt
Sep 14 2005, 13:11
Mitt bidrag <---ta en titt
Damn Wigurt, tänkte ju tanka hem "Warriors" inatt... :(
SnowFlax
Sep 21 2005, 01:04
QUOTE (wigurt @ Sep 14 2005, 14:11 )
Mitt bidrag <---ta en titt
Fungerar inte
TangoXray
Sep 22 2005, 09:24
Finns det numer någon bra ställe att hitta dylika alster på?
Helst en ftp då...
Funderat på att kolla lite i tråden måntro? Ett tips är högst upp sidan elva.
Dokumentärfilmer om svenska militära flygplan kan man även hitta på TeamM:s websida;
http://www.teamm.seDär kan man se en hel del videoklipp med Gripen, Viggen, Draken, Tunnan m fl.
Den senaste filmen är om flygplanet SAAB Safir.
/Tille
TeamM
wigurt, kommer du slänga upp FTP:n igen?
Mitt bidragDen är ny, så arkivet är klent.. men det borde växa lite efterhand =)
Noname
Oct 13 2005, 17:58
Någon som vet vilket artregemente det är som är med i filmen "Haubitskompani 77" (Forband_Haubits_77.avi) på eskils sida?
Jag hade gissat på A1 (med tanke på vissas dialekter) om det inte var så att jag visste att de hade fransyskan då och fick haubits 77 först i mitten på 90-talet.
Högvakten Wartofta 2003 [SVCD].mpg
som finns på min FTP, så är det en ganska lång bit med en uppvisning av arméns musikår. Min fråga är vilken revelj (eller vad det heter) som dem spelar? Bra drag i den =)
Edit: Den måste spelas upp med VLC..
Doggydriver
Oct 25 2005, 16:02
Tack, tack, och åter tack
Som nyfrälst ksp-skytt laddade man ju självklart åter hem MP's 58-film - ren kärlek i lagom hård och kantig förpackning!
Meduza
Oct 31 2005, 03:25
Tankade upp 3 videos från www.f18.se med adam gul band och 2 musikfiler som är extraherade från filmerna.
Dock är ena filmen felmärkt med "vakten" i stället för "jakten"
ingen som fått tag i "Tidernas främsta stridsvagnar" än som man kan tanka ner?
A_Jönsson
Nov 5 2005, 19:27
Det verkar som att sidan ligger nere?
QUOTE (A_Jönsson @ Nov 5 2005, 19:27 )

Det verkar som att sidan ligger nere?
Japp. Överhettning i datorhallen. Jag ska se ifall jag kan flytta den till vår reservhall nu i veckan.
Om de är någon som vill tanka ner top ten tanks av mig så har jag den nu fast bara den krigiska där leon inte är med så mycket ska försöka få tag iden andra med
filmen finns och lite annat mysigt finns
HÄR
Vad har hänt med din server Wigurt? Kan inte komma åt den!
QUOTE (simon @ Nov 9 2005, 14:25 )

Vad har hänt med din server Wigurt? Kan inte komma åt den!
nä vårt nät på högsolan låg nera idag men nu funkar de igen
EDIT: NU funkar de fan iaf jävla skit internet
okej, är väl inte så mycket militär-tema över detta, men
här finns SVTs öppna arkiv. Väldigt mycket intressanta saker, har själv suttit klistrad framför nyhetsarkivet gällande stora/viktiga händelser nu. Förutom det kan du tex se hela avsnitten av serien Häktet, Riket med mera.
Edit: Hur är det nu, får man langa upp en egen server här med upphovrättsskyddat matrial?
QUOTE (Hjelm @ Nov 21 2005, 16:08 )

okej, är väl inte så mycket militär-tema över detta, men
här finns SVTs öppna arkiv. Väldigt mycket intressanta saker, har själv suttit klistrad framför nyhetsarkivet gällande stora/viktiga händelser nu. Förutom det kan du tex se hela avsnitten av serien Häktet, Riket med mera.
Edit: Hur är det nu, får man langa upp en egen server här med upphovrättsskyddat matrial?
Nix.
Jag har fortfarande inte fått vagnen ur röven och fixat igång filmservern.
Men:
Filerna finns tillgängliga för de som har AFS (OpenAFS finns att ladda ner gratis
här)
Om man kör Unix eller Mac (AFS monterad som /afs) så är sökvägen /afs/kth.se/misc/info/www/soldf.e.kth.se/
eller om man kör Windows (AFS monterad som Z:) Z:\kth.se\misc\info\www\soldf.e.kth.se\
QUOTE (eskil @ Nov 28 2005, 15:32 )

Jag har fortfarande inte fått vagnen ur röven och fixat igång filmservern.
Men:
Filerna finns tillgängliga för de som har AFS (OpenAFS finns att ladda ner gratis
här)
Om man kör Unix eller Mac (AFS monterad som /afs) så är sökvägen /afs/kth.se/misc/info/www/soldf.e.kth.se/
eller om man kör Windows (AFS monterad som Z:) Z:\kth.se\misc\info\www\soldf.e.kth.se\
har lyckats få igång en AFS nu men jag hittar inte det enda jag sökte nämligen Tango lima och Warriors....lr var det inte du som hade dom?
men snabbt går det att ladda iaf!
QUOTE (JiWe @ Nov 30 2005, 01:55 )

har lyckats få igång en AFS nu men jag hittar inte det enda jag sökte nämligen Tango lima och Warriors....lr var det inte du som hade dom?
Joo.....men de är fortfarande copyrighted.
coolhand
Dec 1 2005, 20:14
QUOTE (JBP @ Sep 10 2005, 07:24 )

QUOTE (eskil @ Sep 6 2005, 17:00 )

Hittade precis denna trad. Finns det en ny adress till denna FTP:n? Sag allt prat om "forebudet" etc. och skulle garna ladda hem en kopia

"
QUOTE (coolhand @ Dec 1 2005, 20:14 )

Hittade precis denna trad. Finns det en ny adress till denna FTP:n? Sag allt prat om "forebudet" etc. och skulle garna ladda hem en kopia

Jag kan hitta på hur många nya adresser som hellst, men så länge datorn är avstängd så blir ingen gladare av det. Men idag ska jag nog ta mig i kragen och bära iväg älendet till datorhall 3.
Kragen tagen. Servern flyttad och uppe igen.
Bappelsinmannen
Dec 2 2005, 18:19
QUOTE (eskil @ Dec 2 2005, 16:40 )

Kragen tagen. Servern flyttad och uppe igen.

Var var??????? Hittar ingen länk som funkar!
//Nisse
QUOTE (Bappelsinmannen @ Dec 2 2005, 18:19 )

Adressen är fortfarande
http://soldf.e.kth.se/fast lite slö har den blivit, det måste jag medge.
coolhand
Dec 3 2005, 06:58
QUOTE (eskil @ Dec 2 2005, 09:29 )

QUOTE (Bappelsinmannen @ Dec 2 2005, 18:19 )

Adressen är fortfarande
http://soldf.e.kth.se/fast lite slö har den blivit, det måste jag medge.
Lyckades lista ut AFS och det funkade! Tackar!!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.