Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tycker du om dokumentära militära filmer?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Filmsalen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
granQ
om GRANQ kan uttrycka sig på ett vettigt sätt så kanske jag ska överväga att svara på hans inlägg i fortsättningen och inte ta bort dem direkt.

Nu minns jag inte exakt vad jag skrev i första inlägget, men om det var några oklarheter i denna så bara fråga så kan jag göra ett förtydligande.

Tills vidare tycker jag att GRANQ ska läsa reglerna, och fundera på vem som är här för att tillåta undantag från dem. GRANQ eller blågula.

Har aldrig gjort något uttalande om att jag skall bestäma undantag och i reglerna står följande:
Spridning av upphovsrättsskyddat material, såsom filmer, program, spel eller musik är förbjudet, såvida Du ej har tillstånd från dess ägare eller äger materialet själv
Vilken hela denna tråden uppenbarligen strider mot, därför skrev jag uppmärksamma.
Fortfarande bara BlåGul som SKALL och som faktisk KAN agera och har aldrig trott något annat, men om alla hjälps åt så borde det väl gå enklare här i livet.
dock har GRANQ förmodligen en poäng i vad han skriver, och vi ska fundera på det.

Gott att höra, även om min poäng aldrig varit att ta bort denna tråden.
Personligen ser jag gärna att filmerna och även mp3:orna finns tillgängliga via länkar härifrån då det är ytterst om inte omöjligt i somliga fall att få tag i kopior.

Nu är det väl fortfarande Henke som anses "ansvarig" över forumet och nyligen åtalades ju en kille som alla hört i media för haft lite mycke utdelat. Enligt svensk nuvarande lagstiftning så blir det ju dom med FTP:n som åker dit och inte Henke men är väl upp till honom om han vill bli "inblandad".

Men lagen och soldf's egna regler är helt klara och ingen gråzon finns.
Blir dock upprörd över dubbelmoralen att skjuta den ena och fria den andra.

EDIT: Fixade QUOTE tagarna.. och mitt namn skall helst skrivas granQ.
Hornet
om detta stämer så är detta nog ett av dom sämst sköta forum jag har varit inne i

Vissa personer har rätt att bryta mot regler medan andra blir straffade för det

FY FAN

pansar2.png
Ing
Ingen har blivit straffad för någonting, jag har tagit bort en tråd vilket gjorts tidigare av samma anledning.

Den här eller andra trådars framtid rår INTE du om GRANQ. (Ja, mitt nick är "Ing", se ditt inlägg.) Jag har sagt att vi skall fundera på det, och det står jag fast vid än så länge, tills fler blågula fått "komma med i matchen". Men sluta grina för att en tråd som du var delaktig i blev borttagen. Det händer dagligen.

/BlåGul
granQ
QUOTE (Ing @ Feb 27 2005, 10:46 )
Ingen har blivit straffad för någonting, jag har tagit bort en tråd vilket gjorts tidigare av samma anledning.

Den här eller andra trådars framtid rår INTE du om GRANQ. (Ja, mitt nick är "Ing", se ditt inlägg.) Jag har sagt att vi skall fundera på det, och det står jag fast vid än så länge, tills fler blågula fått "komma med i matchen". Men sluta grina för att en tråd som du var delaktig i blev borttagen. Det händer dagligen.

/BlåGul

Tycker inte jag grinar, och skiter fullständigt om jag varit "delaktig" i en tråd eller ej.
Handlar inte om det.

Hoppas nu på uppföljning då fler BlåGula fått vara med i matchen, dvs att ni gör ett förklarande och offentligt uttalande och inte bara något ni tar på en av dom pirvata delarna där övriga saknar insikt.

Sen tycker jag att en album mp3:or är ett mindre brott än 5 gb filmer, men som regel är det ju exakt samma sak och hurvida jag skrivit i en tråd eller ej är väldigt orelevant.

Jag står ju inte ens omnämd i reglerna så det kan knappast vara bakgrunden till BlåGul's agerande.
Vargas
Hmm, PM kanske? gasmask.gif
A2Keltainen
QUOTE (granQ @ Feb 27 2005, 11:56 )
Tycker inte jag grinar, och skiter fullständigt om jag varit "delaktig" i en tråd eller ej. Handlar inte om det.

Sen tycker jag att en album mp3:or är ett mindre brott än 5 gb filmer, men som regel är det ju exakt samma sak och hurvida jag skrivit i en tråd eller ej är väldigt orelevant.

Jag får intrycket att du tycker att eftersom du inte fick äta en kaka, så ska minsann ingen annan heller få äta en kaka. Det kanske vore bättre om du kanaliserade din nyfunna sveriges-enda-hederliga-medborgare-och-rättvisans-och-den-goda-moralens-riddare-energi till något mer produktivt, som exempelvis;

http://www.amnesty.se/

istället för att hålla på och förstöra något som inte skadar någon konkret, men som många däremot uppskattar.
granQ
A2Keltainen har jag sagt något annat. Säger ju att jag vill ha kvar det.

Men blir arg när man slänger bort en diskussion om mp3:or med hänvisning till reglen som uppenbarlig inte följs.

Vill inte förstöra för någon, och om vi skall hålla oss till kakor så är det snarare att jag ville äta en kaka men då sa dom "här bakas inga kakor" samtidigt som dom plockade ut en ny plåt ur ugnen.

Vargas. Anledningen att jag tar upp det "offentligt" och inte via PM är för att tycker det bör diskuteras så alla är med på det, återigen så inte blågul bestämmer något bakom stängda dörrar eller mellan mig och tex Ing.

Sen att man kan tycka att jag förstör denna tråden kan jag bara hålla med om. Blivit mer utdragen än vad jag velat. Tycker vi kan vänta på blågul när dom känner sig redo för ett "uttalande" om saken.
A2Keltainen
QUOTE (granQ @ Feb 27 2005, 13:25 )

Men blir arg när man slänger bort en diskussion om mp3:or med hänvisning till reglen som uppenbarlig inte följs.

Vill inte förstöra för någon, och om vi skall hålla oss till kakor så är det snarare att jag ville äta en kaka men då sa dom "här bakas inga kakor" samtidigt som dom plockade ut en ny plåt ur ugnen.

Surt sa räven. Ibland så styr realpolitiska beslut, och de passar inte alltid alla. Jag förstår hur du resonerar, men tycker även att det ibland av hänsyn till andra är bäst att inte röra upp vattnet i onödan och istället (bittert om man så önskar) acceptera att man inte fick som man ville. I slutändan så är det ändå frivilligt att läsa och skriva här på SoldF.
granQ
QUOTE (A2Keltainen @ Feb 27 2005, 12:34 )
QUOTE (granQ @ Feb 27 2005, 13:25 )

Surt sa räven. Ibland så styr realpolitiska beslut, och de passar inte alltid alla. Jag förstår hur du resonerar, men tycker även att det ibland av hänsyn till andra är bäst att inte röra upp vattnet i onödan och istället (bittert om man så önskar) acceptera att man inte fick som man ville. I slutändan så är det ändå frivilligt att läsa och skriva här på SoldF.

nja i slutändan är det Henke som gäller och säga att det är fritt att lämna om man vill är tragisk. Sån inställning blir lätt "vi skiter i vad folk säger och gör som vi vill, passar det inte så kan dom dra". Vilket stämmer på mycke på internet. Rätta in er eller dra.
Men kanske den som öppnar munnen har något att säga som kan förbättra forumet, rättning eller vad du vill. Förstått om jag spammat eller bruit mot någon regel (vilket jag inte har hittils) utan endast tagit upp ett för somliga, obekvämt ämne.

Värt notera, min inblanding i mp3 tråden var helt enkel om han hade länk till sidan då själva huvudsidan ofta går väldigt långsam att ladda.

Sen vem skall ta hänsyn till vem?
Mp3:orna i fråga var ju lika mycke "MÖP" som filmerna. Är det någon viss persons speciala intresse som bestämmer. Tex filmer på rb56 är helt okey att piratkopiera men inte Rb70.. Intresse bland dom på forumet som bestämmer? Såfall när vet man det osv.

Vill bara ha lite "riktlinjer" eller vad ni vill kalla. Ett förklarande av blåguls agerande.

Vill som sagt inte förstöra för någon (som folk verkar tro). Lilla barnet som sa att kejsaren är naken ville absolut inte förstöra. Om sen befolkningen först då tvingades ta ställning och hur det blev är en helt annan sak. Är inte från aftonbladet med uppgift förstöra..men om det inte tål att röras om lite i vattnet så är det farligt.
eskil
Jag kan stänga ner FTPn helt om det gör dig gladare GranQ.

De flesta filmer som ligger på FTPn är helt lagligt upptankade amatörfilmer. De filmer som är uppenbart olagliga ligger i katalogen "Copyrighted" och den kan du inte läsa. Sedan finns det filmer filmer som hamnar någonstans mitt emellan också. De ligger uppe tills någon som vet hur det ligger till med dessa filmer talar om det för mig så att jag kan sortera bort dem.
simon
QUOTE (eskil @ Feb 28 2005, 15:38 )

De flesta filmer som ligger på FTPn är helt lagligt upptankade amatörfilmer. De filmer som är uppenbart olagliga ligger i katalogen "Copyrighted" och den kan du inte läsa. Sedan finns det filmer filmer som hamnar någonstans mitt emellan också. De ligger uppe tills någon som vet hur det ligger till med dessa filmer talar om det för mig så att jag kan sortera bort dem.

Vilka kan läsa "Coprighted" då?
granQ
QUOTE (eskil @ Feb 28 2005, 14:38 )

förstår inte varför folk fått för sig något så otroligt korkat som att jag vill stänga ftpn, i min "värld" skall internet förbli fritt osv, men det är en vacker tanke och en helt annan ställning börjar dock bli jävligt lack på folk tror jag vill förstöra och stänga ftpn.

För göra det lite klart ifall folk sitter med konstiga upplösningar.

HA FTPN IGÅNG. JAG BRYR MIG INTE OM DET;

så kan vi lämna det nu?

Om ni sitter med vitmaktmusik, böcker på hur man gör bomber osv, jag bryr mig fortfarande inte.

vad jag bryr mig om är blåguls agerande och väntar fortfarande på ett uttalande om varför man är så snabb på ta bort folks inlägg om det ena "regelbrottet" medan man hjälper folk att strida mot det andra.
olaevil
QUOTE (olaevil @ Feb 4 2005, 17:06 )
Sen kan man bara sluta tjöta om saken.Vad jag har för mig så funkar det inte i Sverige ändå.Har för mig att det finns ett prejdukat eller vad det heter om detta redan....
Killen i Södra Sverige åkte inte fast för han kan inte hjälpa att andra snor från hans FTP.

Allt är upptill varje person att ta sitt ansvar.

Har själv en bror som har varit inom FTP cirkusen sen början av 90-talet och jag kan få tag på alla program och filer jag vill.Men jag köper det jag behöver istället p.g.a support.Det ända som ramlar in i min dator ibland är någon Svensk film som frugan vill se.Och detta beror endast på att jag inte längre bor i Sverige

MVH
Olaevil

EN GÅNG TILL.Förra gången tysnade dom SLUTA TJÖTA. camo.gif
Ing
QUOTE (granQ @ Feb 28 2005, 17:54 )
förstår inte varför folk fått för sig något så otroligt korkat som att jag vill stänga ftpn, i min "värld" skall internet förbli fritt osv, men det är en vacker tanke och en helt annan ställning börjar dock bli jävligt lack på folk tror jag vill förstöra och stänga ftpn.

För göra det lite klart ifall folk sitter med konstiga upplösningar.

HA FTPN IGÅNG. JAG BRYR MIG INTE OM DET

så kan vi lämna det nu?

Om ni sitter med vitmaktmusik, böcker på hur man gör bomber osv, jag bryr mig fortfarande inte.

vad jag bryr mig om är blåguls agerande och väntar fortfarande på ett uttalande om varför man är så snabb på ta bort folks inlägg om det ena "regelbrottet" medan man hjälper folk att strida mot det andra.

Nu släpper vi den här tråden tills VI kommit fram till någonting.

JAG anser inte att internet ska vara fritt.
Det är skit att det piratkopieras såpass mycket som det görs, och jag hade gärna sett att det hade varit möjligt att köpa det man vill ha istället. Nu är det inte så, och internet är mer eller mindre laglöst.

Ditt inlägg om "regelbrott" var mer någon form av osund urladdning än ett vettigt påpekande om att det fanns andra trådar som kanske bröt mot regler. Jag ser det som betydligt klarare att man inte kastar upp en musikskiva här, än att man inte får kopiera videosnuttar som någon filmat. Hade vi haft möjlighet att ha en sådan bandbredd m.m. så hade förmodligen den funktionen funnits med ett utbud av filmsnuttar på SoldF redan.

Det kommer inte att tjatas mer i den här tråden efter detta inlägg.
Punkt.
/BlåGul.
Kimster
QUOTE (eskil @ Feb 28 2005, 15:38 )

Okej, då måste jag ställa lite frågor innan vi drar åt snöret och stänger dörrar här.

"De flesta filmer..." Det där räcker inte för att det ska vara "okej" om vi väljer en linje att gå på. Vi har iofs redan valt en linje sen tidigare, men det har lixom inte blivit att man fixat det då det är mycket annat som vart "intressant".

Serven är fin och så, men SoldF ska inte stå som frontfigur eller ens sidofigur för att komma åt upphovsrättsskyddade filmer. Inte officielt eller öppet iaf, vad som sen försigår bakom kulliserna kan inte jag styra.

Som det ser ut nu om vi ska dra det till ett 1 eller 0, alltså inget mellanting så måste alltså all upphovsrättsskyddad film/musik etc icke finnas tillgänglig på den öppna servern som länkas i denna tråd.

Om det går att skapa nått med bara "öppna" oskyddade filmer kan bara du svara på Eskil. Men jag (vi blågul) har ett ansvar att skydda soldf från saker om kan skada forumet.

Bollen är hos dig..
eskil
QUOTE (Kimster @ Feb 28 2005, 18:36 )
"De flesta filmer..."  Det där räcker inte för att det ska vara "okej" om vi väljer en linje att gå på. Vi har iofs redan valt en linje sen tidigare, men det har lixom inte blivit att man fixat det då det är mycket annat som vart "intressant".

Nej, det håller nog inte i längden att ligga ute med filmer som man inte vet att de är OK att sprida....tyvärr.

Serven är fin och så, men SoldF ska inte stå som frontfigur eller ens sidofigur för att komma åt upphovsrättsskyddade filmer. Inte officielt eller öppet iaf, vad som sen försigår bakom kulliserna kan inte jag styra.

Som det ser ut nu om vi ska dra det till ett  1 eller 0, alltså inget mellanting så måste alltså all upphovsrättsskyddad film/musik etc icke finnas tillgänglig på den öppna servern som länkas i denna tråd.

Det är uppfattat. Jag kommer att gå igenom innehållet och ränsa bort sådant som inte är solklart.

Om det går att skapa nått med bara "öppna" oskyddade filmer kan bara du svara på Eskil. Men jag (vi blågul) har ett ansvar att skydda soldf från saker om kan skada forumet.

Jag har full förståelse för den ståndpunkten.
Gunpowderboy
Vill bara klargöra en sak.
Sett ur lagen (som den gäller just nu) är länkning till platser där filer finns att tillgå inte olaglig, enbart tillhandahållandet av filer är det. Mao. SoldF kan inte hållas legalt ansvariga för något Eskil lägger upp på sin FTP, Eskil däremot är illa ute om någon skulle anse att de äger rättigheterna till materialet.

Ang. rättigheter så är det (oftast) så att den som producerat materialet äger alla rättigheter, detta innebär att även material som inte är tydligt märkt med loggor mm inte får spridas utan samtycke från rättighets innehavaren.
detta innebär att så länge Eskil inte har fått uttryckligt tillstånd att lägga ut var enda liten film snutt på sin FTP så bryter han mot upphovsrättslagen (med vissa undantag bla om upphovsmannens död, vissa tidsramar mm, ingen av dessa torde vara tillämpliga då samtliga filmer är av modernare snitt)

Enligt mig så tycker jag att SoldF forumet skall fullständigt strunta i vad Eskil lägger ut, vad man däremot kan göra är att inte tillåta postningar ang Eskils FTP.
Eskil är i sin fulla rätt att lägga ut vad han vill på sin FTP, det är nämligen han som får bära ansvaret.

Legal bakgrund: Det sk "Mp3 målet", Lagen om Upphovsrätt, Allmänna rättsgrundsattser.
Kimster
Det juridiska är väll inte riktigt problemet för oss här, utan det är det Moraliska.

Är det okej att vi bidrar med att göra "reklam" för stulet matrial ?

Just frågan om något är "okej" är det som man kan tvista om.

Vårt mål är att inte ligga här och bidra med vägledning för att ta hem skyddat matrial. Det är inte forumets syfte. Vi kommer att försöka bygga om våra regler i ämnet. Tills dess får vi fajtas med de här dialogerna så länge.

Låter det konstigt ? ..eller låter det sunt ?
A2Keltainen
QUOTE (Kimster @ Mar 1 2005, 20:19 )
Det juridiska är väll inte riktigt problemet för oss här, utan det är det Moraliska.

Vårt mål är att inte ligga här och bidra med vägledning för att ta hem skyddat matrial. Det är inte forumets syfte. Vi kommer att försöka bygga om våra regler i ämnet. Tills dess får vi fajtas med de här dialogerna så länge.

Jag tycker att två väsentliga saker i sammanhanget är:

1. Tjänar man själv pengar på att sprida materialet?

2. Förlorar den som har copyright på materialet pengar genom att man sprider det?

Det är därför i mina ögon exempelvis en sak att olagligt kopiera en ny Hollywood-film och strunta i att hyra eller köpa den, om man förutsätter att man hade hyrt eller köpt filmen om man inte hade kunnat kopiera den, och en väsentligt annan sak att olagligt kopiera en film som inte går att köpa eller hyra.
Gunpowderboy
QUOTE (Kimster @ Mar 1 2005, 20:19 )

Håller med dig om att det inte är forumets syfte att ge hänvisningar till hur man kan erhålla stulet material, därav mitt förslag om att inte låta Eskils FTP få nämnas i inlägg och att ta bort alla referenser till denna i forumet (om nu forumet skall ha detta som policy, något inte jag tycker).

Att disskutera vad som får finnas på FTP:n anser jag vara helt fel, det är inte blåguls eller någon enskild användare på forumets ensak, det är Eskils ensak.

Att disskutera forumets moraliska ståndpunkt i dylika frågor tycker jag är rätt och bra, man måste dock tänka på vilka konsekvenser detta kan få. Exempelvis torde ju ett "förbud" att nämna eller länka till Eskils FTP (som i mitt förslag) också innebära ett motsvarande förbud att länka till forum eller sidor där annat materiel finns som kan vara stulet, detta oavsett om det rör sig om materiella (prylar man kan ta på) eller immateriella (filmer, bilder, ljud).
Kan tänka mig att ett dylikt förbud skulle kunna innebära förbud att exempelvis hänvisa till andra militära forum där antingen försäljning av mtrl eller filmer/bilder/ljud finns för nedladdning.

I mitt tycke torde det vara enklare och mer smakligt att helt enkelt se till vad lagen säger och följa denna till punkt och pricka.

Lag och moral är som bekant inte samma sak, men land skall med lag byggas som en vis man en gång sade...
LeadHead
Jag kan ju göra ett tillägg om att som exempel på vad som skulle drabbas om man skulle hårddra forumets policy till att inte tillåta länkning till webbplatser där det finns olovligen tillgängliggjort upphovsrättsskyddat material, så skulle man måsta sortera bort alla länkar till t.ex. forumet på http://www.militaryphotos.com/ och definitivt alla direktlänkar till bilder på mer eller mindre roliga vapenkonfigurationer, fordon, osv. som finns.

Min personliga åsikt är följaktligen att man bör lägga den moraliska gränsen vid direktlänkning till skyddat material, dvs. med god mariginal på rätt sida om lagen.
Meteor
Nu har jag tankat upp "Viggen-The show must go on", med originalmusik, filen heter Viggen37_divx.avi. Jag la upp PS90 också.
simon
QUOTE (Meteor @ Mar 3 2005, 13:57 )
Nu har jag tankat upp "Viggen-The show must go on", med originalmusik, filen heter Viggen37_divx.avi. Jag la upp PS90 också.

Äntligen!

Att den förvanskade kopian har gjorts överhuvudtaget övergår mitt förstånd!
Lockwed
QUOTE (simon @ Mar 3 2005, 16:58 )
QUOTE (Meteor @ Mar 3 2005, 13:57 )
Nu har jag tankat upp "Viggen-The show must go on", med originalmusik, filen heter  Viggen37_divx.avi. Jag la upp PS90 också.

Äntligen!

Att den förvanskade kopian har gjorts överhuvudtaget övergår mitt förstånd!

Om jag ska vara ärlig så tycker jag att låten i den sk förvanskade kopian gör filmen mer rättvisa än det andra alternativet.
Får gåshud just vid sekvensen(hur stavas det?) när en vigg lyfter och tantalinan sjunger watching over me. B)
eskil
Jag har inte hunnit gå igenom materialet (varken det som ligger ute eller det som folk tankat upp) på en dryg vecka. En mailserverkrach med tillhörande panikflytt av 7000 användare kom visst ivägen....

Nu ska jag väl få lite tid över för att titta på filmer hoppas jag.
Maverick
Har ni tvingats plcka bort warriors på FTP???
Saknar den första delen ju...
eskil
En av mina kolegor tyckte att det gick lite för långsamt att uppgradera våra salsdatorer (det sker också via ftp, från samma server) så han avmonterade volymen med filmer.

Alla filmer finns kvar och kommer antagligen att dyka upp snart igen på någon annan dator. Hav tålamod!
Maverick
QUOTE (eskil @ Mar 15 2005, 16:17 )
En av mina kolegor tyckte att det gick lite för långsamt att uppgradera våra salsdatorer (det sker också via ftp, från samma server) så han avmonterade volymen med filmer.

Alla filmer finns kvar och kommer antagligen att dyka upp snart igen på någon annan dator. Hav tålamod!

TAck wink.gif Blev orolig att någonm hade seriöst gnällt wink.gif
Kockis
ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/military
Fungerade inte idag. Vad är det som är fel?
Johan ES
QUOTE (Kockis @ Mar 19 2005, 14:38 )
Fungerade inte idag. Vad är det som är fel?

Läs Eskils senaste inlägg.

/Johan ES
Kockis
Miss pga. panik när denna GUDs server inte funkar...
Sorry :(
reaptor
Jag kan bara se på förbudet i 4 minuter sen fryses innehållet, och när ajg försökte impotera den till movie maker stog det att den var skadad, jag hade laddat ner den från ljugtomtens upload grej, någon mer som har samma problem?
Heimer
QUOTE (reaptor @ Mar 20 2005, 15:09 )
Jag kan bara se på förbudet i 4 minuter sen fryses innehållet, och när ajg försökte impotera den till movie maker stog det att den var skadad, jag hade laddat ner den från ljugtomtens upload grej, någon mer som har samma problem?

För mig funkar filmen helt utan problem, prova att ladda ner den igen när den kommer upp.
Nestor
Funkar inte för mig idag. :(
"Nu shuch file or directory" säger den onda felmeddelanderutan

Edlit: Läste just varför...
tgb-1111
7.gif Hmm hur laddar jag ner detta ?
Försökte men det gick inget vidare.
Andrew
Läs Eskils senaste inlägg. bong.gif
eskil
Ladies and gentlemen:
We are back on line!

Jag har lyckats rota fram en gammal salsdator som nu är en dedicerad filmserver. Adressen är http://soldf.e.kth.se/
Jag håller på att flytta över alla filer dit nu.

Som ni ser så kör vi nu wäbb i stället för äff-tee-pee, vilket gör att det inte går att ladda upp filmer för tillfället. Men jag kommer att sätta upp en incoming-katalog på den gamla servern så småningom.
simon
Bra jobbat Eskil!
Nestor
Stilit eskil.
Kvällen är räddad.
Kommer "eldledaren" att finnas?
eskil
banghead.gif banghead.gif banghead.gif banghead.gif banghead.gif

Precis som jag hade flyttat över alla filmer så lyckades jag radera hela skiten!
Jag håller precis på att hämta en kopia av ljugtomtens server, men det kommer att ta ett tag innan jag lyckas få ordning på allt igen. Om du saknar någon film som har funnits på FTP'n, men som inte finns hos ljugtomten, så ladda gärna upp den igen. Inkommande FTP är öppen på den här adressen: ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/incoming/

Tyvärr fanns det ingen backup. 40 GB disk är i stort sett gratis, 40 GB backup kostar pengar. blyg.gif

PS: Jag är en stor klant!
LeadHead
Gick det inte att återställa de borttagna filerna då?
Nestor
Ähh, alla gör vi misstag.
Meradan
Så det var därför som det inte gick att ladda hem några filer här idag, lite snöpligt då jag nästan lyckats få ner allt vid det här laget, förutom alla underbibliotek. Finns ju både en hel del intressanta snuttar och en del ganska tråkigt i arkivet, eller ja, fanns kanske man skulle säga smile.gif
Ljugtomten
QUOTE (eskil @ Apr 4 2005, 15:25 )
banghead.gif  banghead.gif  banghead.gif  banghead.gif  banghead.gif

Precis som jag hade flyttat över alla filmer så lyckades jag radera hela skiten!
Jag håller precis på att hämta en kopia av ljugtomtens server, men det kommer att ta ett tag innan jag lyckas få ordning på allt igen. Om du saknar någon film som har funnits på FTP'n, men som inte finns hos ljugtomten, så ladda gärna upp den igen. Inkommande FTP är öppen på den här adressen: ftp://ftp.e.kth.se/pub/slask/eskil/incoming/

Tyvärr fanns det ingen backup. 40 GB disk är i stort sett gratis, 40 GB backup kostar pengar. blyg.gif

PS: Jag är en stor klant!

aha.. så det är därför två trådar varit igång från xxxxxx.xxxxx.xxxx.xxx sedan i natt ;) Släpper blockeringen på max 400KB/s tills du är klar, så det går lite fortare smile.gif
eskil
QUOTE (Ljugtomten @ Apr 5 2005, 19:35 )
aha.. så det är därför två trådar varit igång från din dator sedan i natt ;) Släpper blockeringen på max 400KB/s tills du är klar, så det går lite fortare smile.gif

Tackar! Det är klart nu.
Jag skulle dock vara tacksam ifall du tog bort namnet på min arbetsstation från ditt inlägg. Är man sysadmin så blir man lätt lite paranoid av sig... ;)

Edit: Tack Kimster! salute.gif
alfie
Oj vad lycklig jag blir när man får så stor mängd arméporr!!
Adam Wilhelm
En struntsak: Colt M4 carbine.mpg är inte en Colt.
Det är en ZM LR300.

Jaja... jag ska inte vara kaxig. biggrin.gif
RaVeN
Är det någon som har film om: Germanys GSG9?

Det är bara att PM:a
Fischlet
Är det nån mer än mig som upplever nåt problem med eskils ftp?
Tomas Eriksson
Vad är det som egentligen händer i filmen "habuits 77a(1)"?
Det ser inte ut att gå rätt till, saker som faller av och så,
samt att det sista man hör låter som nån säger "sorry".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.