Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Handgranatskast (filmklipp)
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
ThornBjorn
blink.gif
Kille ska kasta handranat, och får för sig att dra ut säkringsringen med tänderna:
http://poststuff3.entensity.net/121504/med...dia=dumbass.wmv

EDIT: Kan tillägga att det inte är nån som skadas eller så på filmen, så ni vet det i förväg.
simon
Jävla klant! laugh.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
Av ngn anlednind så brukar handgranater vara omgärdade av världens största eldmoln på film/tv, se bara Savior häromdan.
Raptor
Hur kommer det sig att en grupp civila står och kastar handgranater i en liten damm? Sedan att det inte fanns så mycket som ett värn i närheten kändes osäkert, även om de kastade ner i en damm. Jösses...
[Neo]
Hahaha vilket garv kamerakillen hade laugh.gif

Den svarta killen agerade modigt, drog undan killen som fumlade med granaten.
Inf
QUOTE (Raptor @ Dec 17 2004, 09:58 )
Hur kommer det sig att en grupp civila står och kastar handgranater i en liten damm? Sedan att det inte fanns så mycket som ett värn i närheten kändes osäkert, även om de kastade ner i en damm. Jösses...

Det verkar var en asiat som filmar, man har ju hört om en del annorlunda turistaktiviteter i en del asiatiska länder, typ Vietnam.
achilleos
QUOTE (Inf @ Dec 17 2004, 11:12 )
man har ju hört om en del annorlunda turistaktiviteter i en del asiatiska länder, typ Vietnam.

Ja och det sjukaste jag hört talas om är att man, i Laos, kan betala för att få skjuta RPG7 på kossor.
C 2.a pjäs
QUOTE (achilleos @ Dec 17 2004, 12:32 )
Ja och det sjukaste jag hört talas om är att man, i Laos, kan betala för att få skjuta RPG7 på kossor.

Det hade jag lätt betalat för. När jag var i Sydostasien förhindade min sambo mig från att åka på dylikt event. M16, Kalashninkov och M1919 utlovades... :(
Dobberman
Som sagt...Vietnam.
När jag var där för ett antal år sen var det ganska vanligt med just
"Shooting-ranges"...Du pröjsade en slant och sen fick du knalla loss
med div knallpåkar...
M1, M16, Div Ivan påkar...hagelbrakare...
Om man då ÄVEN var sugen på större "pang för pengen" fanns det en liten farbror
som satt och höll på en låda Hgr av varierande typ och skick...
Jag kastade en blick ner i lådan och konstaterade att det bla var en AVSEVÄRD mängd "hem knåpade" sprintar och att dessa INTE förvarats enligt H SÄKVapAm.

En annan lite "udda" egenhet i kontrast till SÄKI var att 200m BAKOM målgrupperna låg en.............by..............OCh skyddsvall var icket existerande.

Deras PEK är BRA mer realistisk än vår, inget snack....
Vildmannen
Har killen filmjölk i armarna? En 85-årig tant orkar slänga en granat längre än vad han gör. gasmask.gif
RaVeN
Omg dra sprinten med tänderna killen har sett alldeles för mycket film.... huh.gif
Lindeberg
QUOTE (Vildmannen @ Dec 17 2004, 12:48 )
Har killen filmjölk i armarna? En 85-årig tant orkar slänga en granat längre än vad han gör. gasmask.gif

Jag tycker det ser ut som att vederbörande blir skraj och bara släpper den. Troligtvis en helt normal reaktion i den situationen.
.:F4 - MARKFÖRSVAR:.
jag bong.gif killen som vela stå kvar o titta på smällen!

riktigt skrämmande iallafall!
Statoil
I Kambodja: 300 dollar för att "skjuta" (kasta?) granatkastare på en ko.
J-Star
Det ser ut som att han tappar den när han sprätter iväg bygeln. Kolla slo-motion biten igen.

/J
Amfibieslusken
Är man inte beredd eller har fått reda på att det smäller till lite när grepen släpper så blir man säkert ganska rädd, vilket jag tror att så är fallet här. Men å andra sidan, släpper man grepen innan kast så är man redan då råpuckad.

Amfslusken bong.gif kastaren
henke
[Besserwisser]
@Raptor
Sedan att det inte fanns så mycket som ett värn i närheten kändes osäkert, även om de kastade ner i en damm. Jösses...

Det formella kastet i Sverige skall ju ha betongvärn, men de andra tillämpade kasten har andra säkerhetsföreskrifter och kan ske i terrängen. Det är de kasten som är lite mer adrenalinframkallande och gör lumpenlivet värt att uthärda. smile.gif
SÄKI Vapen TURIST är ju ganska obekant i Asien. Behöver bara åka till USAs Shooting Ranges för att märka en helt annan inställning till vapen än den som FM och svenska skytteklubbar förmedlar.

@Vildmannen

Det är ju kanske inte ett självändamål att kasta långt. Själv föredrar jag att kasta kort i "High Chaparall kast"/formella kast för känslan, annars så kort/långt som kärvs för att få avsedd verkan. B)

[/Besserwisser]

Ser ut som killen undrar om grepen skall tas bort innan kast eller bara inte håller granaten rätt i handen.

Kul film iaf, mer sånt smile.gif
KaffeKalle
QUOTE (Amfibieslusken @ Dec 17 2004, 15:10 )
Är man inte beredd eller har fått reda på att det smäller till lite när grepen släpper så blir man säkert ganska rädd, vilket jag tror att så är fallet här. Men å andra sidan, släpper man grepen innan kast så är man redan då råpuckad.

Amfslusken bong.gif kastaren

Jag håller med, killen har troligen aldrig kastat hgr förut, är inte beredd på första smällen, blir skraj och tappar granaten.

Jäkla tur att den andra snubben hade lite sinnesnärvaro...heh, snubben med kameran blev lite sur för vattenstänket, snacka om att ha sinne för proportioner..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.