Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DVD-Spelare
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Paperboy
Har funderingar på att införskaffa mig en DVD spelare inom kort. Skall användas för musik film(DivX) och så. Bio-ljud är ej nödvändigt. Pris runt 1000:-. Finns det nån som kan tipsa om en bra apparat?
Såg en på Claes Ohlsson

http://www.clasohlson.se/images/products/S...7-02_093943.jpg

Bra eller dålig?
FkN
Jag rekommenderar märket "Gemini" som netonet.se säljer. T.ex denna ser lysande ut:

Centrum Gemini 350
Magnus
Mitt råd är att du ska passa dig för "no-name"-produkter när det gäller DVD-spelare. Får 1000 kr kan du få en bra, från en "riktig" tillverkare.
Paperboy
Ok. Tackar för snabba synpunkter. Fortsätt!!!
Kanna
QUOTE (Magnus @ Dec 16 2004, 23:13 )
Mitt råd är att du ska passa dig för "no-name"-produkter när det gäller DVD-spelare. Får 1000 kr kan du få en bra, från en "riktig" tillverkare.

Få eller inga "rikiga" tillverkare har stöd för div-x på sina dvd-spelare. Skulle jag köpt en med div-xstöd hade det nog blivt den som Fk Nordin rekommenderar. Kan dessutom rekommeendera NetOnNet, har handlat där ett antal gånger och jag har aldrig haft några problem med leveranser eller grejerna jag har köpta av dem.
J-Star
Har du Video Out på ditt grafik-kort, DVD-läsare i datorn och SCARt-kontakt på din TV? I så fall kan du lägga ca 225:- på en 15m kabel från dator till TV.

/J
[MPJ]Sgt.Ratchak
QUOTE (J-Star @ Dec 17 2004, 10:22 )
Har du Video Out på ditt grafik-kort, DVD-läsare i datorn och SCARt-kontakt på din TV? I så fall kan du lägga ca 225:- på en 15m kabel från dator till TV.

/J

Plus att man slipper bränna ut filmer man "hittar" på nätet.
BA02
Fk Nordin Posted den Dec 16 2004, 23:11 
  Jag rekommenderar märket "Gemini" som netonet.se säljer. T.ex denna ser lysande ut:

Centrum Gemini 350 

Jag håller med om Centrum Gemini.
Billig och bra. Jag har själv en tidigare version av av nyss nämnda.
Koderna i den är uppgraderingsbara, hur lätt som helst.
niben
Rekommenderar lätt Pioneer DV-470. Den har tagit allt jag stoppat i den och klarar progressiv scan om du skulle få för dig att skaffa projektor eller flat-tv som klarar det.

Känt märke, bra kvalitet, kostar strax över 1000-lappen.

Länk till priser på DV-470

Angående tidigare inlägg så är det en stor skillnad på att mata film från PC och en bra DVD spelare, som natt och dag faktiskt. Jag vet för jag har matat filmer från PC i 4 år tills nyligen då jag köpte en DVD och jag undrade vad jag sysslat med de senaste åren. Dessutom skulle jag skippa Divx filmer helt. Efter att gått över till DVD så kommer jag inte gå tillbaka. Då kan du dessutom köpa en DV-370 för en 900 kr istället som räcker väl och gott.
Paperboy
Se film från datorn är inte aktuellt då det mest är omständigt med kablar som skall rullas ut osv.
Vet inte, men är lite anti Gemeni´n från Net on Net. Dels ser den inget vidare ut. Sedan är det märket Centrum som känns som en lågbudjetmärke typ Mark, United etc. Rätta mig om jag har fel. Sedan får man ju vad man betalar för, det vet jag. Men detta är min första DVD så jag få se hur mycket den kommer att användas. tittar inte så vansinnigt mycket på film.

Pioneer´n verkar ju helt ok. Skall kolla vidare på den.

Fler förslag?
Magnus
Ett generellt tips är att du inte ska lägga ut mer än MAX 1500 kr, över det kan man knappast säga att fördelarna överväger priset.
BJK
Någon som har pejl på en kombinationsspelare med DVD, DVD-inspelning och hårddisk?
Börjar bli så smått sugen på något sånt eftersom min VHS-spelare är av mindre bra kvalité.
Magnus
QUOTE (BJK @ Dec 19 2004, 09:46 )
Någon som har pejl på en kombinationsspelare med DVD, DVD-inspelning och hårddisk?
Börjar bli så smått sugen på något sånt eftersom min VHS-spelare är av mindre bra kvalité.

Vänta lite med att köpa, dom är fortfarande ganska dyra.
Holmis
[quote=Kanna,Dec 16 2004, 23:22 ] [QUOTE=Magnus,Dec 16 2004, 23:13 ] Få eller inga "rikiga" tillverkare har stöd för div-x på sina dvd-spelare. Skulle jag köpt en med div-xstöd hade det nog blivt den som Fk Nordin rekommenderar. [/quote]
Vad är div X stöd?
målobs
QUOTE (Holmis @ Dec 19 2004, 09:54 )
Vad är div X stöd?

Här kan du säkert få ditt svar.
Holmis
QUOTE (målobs @ Dec 19 2004, 10:57 )
QUOTE (Holmis @ Dec 19 2004, 09:54 )

Vad är div X stöd?

Här kan du säkert få ditt svar.

Tackar tackar!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.